Ok, terug naar de eerste eeuw.Afgewezen schreef:Ik denk je eerst en vooral moet kijken naar wat de Bijbelse insteek is en je niet moet af laten schrikken door allerlei etiketten.Erasmiaan schreef:Dat is de praktische insteek. De verantwoordelijkheid van de ouders overnemen, de keuze maken om in Gods geboden te leven en te sterven etc. Maar daarmee kunnen we ons niet vrijpleiten voor God, als je dat bedoelt. Daar heb je een onmogelijk punt. Maar ik zou niet de kant op willen van de 'Philpot-gemeenten'. Jij wel, denk ik zo. Maar dat riekt me iets teveel naar een Labadistische kerkvisie.Afgewezen schreef:Maar, los je dat op door dan toch maar onbekeerd belijdenis te doen, al is het dan ook in het besef 'dat dat eigenlijk niet kan'?Erasmiaan schreef:Ik geloof dat het nog niet zo verkeerd is zoals het er nu aan toe gaat in de gemeenten: belijdenis doen, wat geen automatisme voor het avondmaal betekent maar de belijdenis met de mond is ook niet voldoende; het gaat om ons hart. En ja, onbekeerd belijdenis doen kan niet. Maar onbekeerd leven kan ook niet! Die niet gelooft is alrede veroordeeld.
hoe zag de belijdenis er toen uit?