Je moet het vóór wezen. Zodra er verschijnselen zijn die in die richting wijzen, moet men alert zijn.Luther schreef:Dat klopt, maar dat is bij genoemde predikanten niet het geval. En als dat wel zou gebeuren, zou een vertrouweling hen daar in liefde op moeten wijzen.Afgewezen schreef:Goed, dan zonder namenjvdg schreef:Bij de laatste postings dacht ik aan een liedje van Wim Kan en aan de RF-regels:
Nee, nee, namen noemen we niet....: Een predikant kan te lang doorgaan met preken. Dan loop je het risico dat er echt gênante dingen gaan gebeuren. Dat moet je toch niet willen?
Theologische school GG universitair?
Re: Theologische school GG universitair?
Klopt, en dat gebeurt ook.Afgewezen schreef: Je moet het vóór wezen. Zodra er verschijnselen zijn die in die richting wijzen, moet men alert zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik heb daar andere ervaringen mee.Luther schreef:Klopt, en dat gebeurt ook.Afgewezen schreef: Je moet het vóór wezen. Zodra er verschijnselen zijn die in die richting wijzen, moet men alert zijn.
Jij bent toch geen ambtsdrager?Afgewezen schreef:Ik heb daar andere ervaringen mee.Luther schreef:Klopt, en dat gebeurt ook.Afgewezen schreef: Je moet het vóór wezen. Zodra er verschijnselen zijn die in die richting wijzen, moet men alert zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nee.Luther schreef:Jij bent toch geen ambtsdrager?Afgewezen schreef:Ik heb daar andere ervaringen mee.Luther schreef:Klopt, en dat gebeurt ook.Afgewezen schreef: Je moet het vóór wezen. Zodra er verschijnselen zijn die in die richting wijzen, moet men alert zijn.
Overigens zijn we
.

Ik weet uit het verleden dat zo'n predikant is aangesproken dat het echt niet meer ging en toch maar doorpreken.Mister schreef:Of een kerkenraad.Luther schreef:Dat klopt, maar dat is bij genoemde predikanten niet het geval. En als dat wel zou gebeuren, zou een vertrouweling hen daar in liefde op moeten wijzen.Afgewezen schreef:Goed, dan zonder namenjvdg schreef:Bij de laatste postings dacht ik aan een liedje van Wim Kan en aan de RF-regels:
Nee, nee, namen noemen we niet....: Een predikant kan te lang doorgaan met preken. Dan loop je het risico dat er echt gênante dingen gaan gebeuren. Dat moet je toch niet willen?
Ook predikanten moeten beseffen dat ze gemist kunnen worden en dat er een grens is aan hun bediening.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Ds. Golverdingen is inderdaad niet gepromoveerd, heeft wél doctoraal examen gedaan. Er zijn in de GG meer predikanten met een doctoraal examen theologie op zak. Meerdere predikanten hebben een academische theologische opleiding (o.a. Ds. Sonnevelt, ds. Vreugdenhil, ds. Paul etc.).
- Wijlen ds. Vergunst sr. was ooit bezig met een proefschrift. Ds. C.J. Meeuse ook, of hij dat nog steeds is weet ik niet.
- Ds. B. Reinders sr. heeft wel degelijk stage gelopen vóór zijn predikantschap, en wel bij Ds. A. Bregman.
- Ds. G.H. Kersten wilde ooit zelf nog een universitaire theologische studie volgen, maar moest dat wegens tijdgebrek laten. Hetzelfde geldt voor ds. J. van Haaren.
- Ds. F. Mallan pleit in het boek "Wat wij geloven" voor een universitaire opleiding van predikanten.
- Wijlen ds. Vergunst sr. was ooit bezig met een proefschrift. Ds. C.J. Meeuse ook, of hij dat nog steeds is weet ik niet.
- Ds. B. Reinders sr. heeft wel degelijk stage gelopen vóór zijn predikantschap, en wel bij Ds. A. Bregman.
- Ds. G.H. Kersten wilde ooit zelf nog een universitaire theologische studie volgen, maar moest dat wegens tijdgebrek laten. Hetzelfde geldt voor ds. J. van Haaren.
- Ds. F. Mallan pleit in het boek "Wat wij geloven" voor een universitaire opleiding van predikanten.
Laat uw woorden weinig zijn - Pred. 5 : 1