Dat vraag ik me af.Marnix schreef:tja, aan de andere kant, als iemand gewetensbezwaren heeft moet je elkaar een beetje vrijlaten en niet veroordelen op het hoe vieren van feestdagen. Wel hoop ik idd dat joannah wel met de gemeente viert en niet alleen. Dat is ook niet zoals God het bedoeld heefthuisman schreef:Marnix schreef:Als jij dat persoonlijk zo doet, vind ik dat prima... en geef ik je daar graag alle ruimte voor Joannah.
Ja individueel christendom...je eigen kerk zijn ....Gemeenschap der heiligen niet belangrijk toch,mijn eigen mening is onfeilbaar en daar houden wij ons aan![]()
![]()
![]()
Ik geef graag alle ruimte om Christus lijden en sterven en opstanding te gedenken en ben dankbaar voor het kerkelijke jaar.
de "gemeente" is voor mij een onzichtbare keten van mensen die allen leden van 1 Lichaam zijn.
Die niet oordelen, en liefde boven alles verkiezen.
De Kruisiging (of de dag na Joods Pesach, om het wat bijbelser te houden) zou voor de christen een heel wat heiligere dag horen zijn dan kerst-mis.Op een door diezelfde kerk verzonnen geboortedag van Jezus mogen van mij de meubelboulevards en winkels gerust open zijn.De Kruisiging/Pesach/Pasen zijn veel heiligere dagen met bijbelse fundamenten,imo.