Beroepingswerk [9]
Re: Beroepingswerk [9]
Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Sommelsdijk (herv.), A. L. van Zwet te Woudenberg (herv.).
Aangenomen: naar Sommelsdijk (herv.), J. de Jong te Nieuw-Beijerland als predikant met bijzondere opdracht (geestelijke verzorging verpleeghuis De Samaritaan).
Geref. Gemeenten
Bedankt: voor Ouddorp, G. J. N. Moens te Meliskerke.
bron: www.kerktijden.nl
Beroepen: te Sommelsdijk (herv.), A. L. van Zwet te Woudenberg (herv.).
Aangenomen: naar Sommelsdijk (herv.), J. de Jong te Nieuw-Beijerland als predikant met bijzondere opdracht (geestelijke verzorging verpleeghuis De Samaritaan).
Geref. Gemeenten
Bedankt: voor Ouddorp, G. J. N. Moens te Meliskerke.
ds. Van Zwet stond indertijd in wijk oost en kand. Molenaar komt in wijk west.Gijs83 schreef:Neemt Kand.Molenaar daarmee de plaats in van Ds.A.L.van Zwet?aafke schreef:Protestantse Kerk in Nederland
Herv. gemeenten
Aangenomen naar: Hoevelaken (wijk West) J.M. Molenaar kand. te Lunteren, die bedankte voor Elspeet, Haaften, Kamerik, Moerkapelle, Sirjansland, Valburg-Homoet, Veen, Werkendam en Yerseke (Rehoboth).
Aangenomen naar: Hoevelaken (als bijstand) ds. G.S.A. de Knegt, emeritus pred. Barneveld (per 1-4).
Bron: http://www.dominees.nl
Bron: http://www.dominees.nl gemeentes
Kandidaat Molenaar vervult de vacature van ds. G. Wassinkmaat.aafke schreef:ds. Van Zwet stond indertijd in wijk oost en kand. Molenaar komt in wijk west.Gijs83 schreef:Neemt Kand.Molenaar daarmee de plaats in van Ds.A.L.van Zwet?aafke schreef:Protestantse Kerk in Nederland
Herv. gemeenten
Aangenomen naar: Hoevelaken (wijk West) J.M. Molenaar kand. te Lunteren, die bedankte voor Elspeet, Haaften, Kamerik, Moerkapelle, Sirjansland, Valburg-Homoet, Veen, Werkendam en Yerseke (Rehoboth).
Aangenomen naar: Hoevelaken (als bijstand) ds. G.S.A. de Knegt, emeritus pred. Barneveld (per 1-4).
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hoe kan kand. Molenaar in een gemeente als Hoevelaken beroepen worden? Ik heb altijd gedacht dat een Hervormde kerk met meerdere wijken geen kandidaat mogen beroepen volgens de kerkorde?Luther schreef:Kandidaat Molenaar vervult de vacature van ds. G. Wassinkmaat.aafke schreef:ds. Van Zwet stond indertijd in wijk oost en kand. Molenaar komt in wijk west.Gijs83 schreef:Neemt Kand.Molenaar daarmee de plaats in van Ds.A.L.van Zwet?aafke schreef:Protestantse Kerk in Nederland
Herv. gemeenten
Sja... de achting voor de kerkorde is ook niet meer wat het geweest is...Auto schreef:Hoe kan kand. Molenaar in een gemeente als Hoevelaken beroepen worden? Ik heb altijd gedacht dat een Hervormde kerk met meerdere wijken geen kandidaat mogen beroepen volgens de kerkorde?

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huh? Mijn gemeente heeft ook al meerdere keren een kandidaat beroepen en ontvangen; zowel in de tweewijks- als in de driewijkssituatie. De eerste keer dat ik me kan herinneren was zo'n twintig jaar geleden.Luther schreef:Sja... de achting voor de kerkorde is ook niet meer wat het geweest is...Auto schreef:Hoe kan kand. Molenaar in een gemeente als Hoevelaken beroepen worden? Ik heb altijd gedacht dat een Hervormde kerk met meerdere wijken geen kandidaat mogen beroepen volgens de kerkorde?
Kun je nagaan hoelang de kerkorde al met voeten getreden wordt. Laat Auto het niet horen.Zita schreef:huh? Mijn gemeente heeft ook al meerdere keren een kandidaat beroepen en ontvangen; zowel in de tweewijks- als in de driewijkssituatie. De eerste keer dat ik me kan herinneren was zo'n twintig jaar geleden.Luther schreef:Sja... de achting voor de kerkorde is ook niet meer wat het geweest is...Auto schreef:Hoe kan kand. Molenaar in een gemeente als Hoevelaken beroepen worden? Ik heb altijd gedacht dat een Hervormde kerk met meerdere wijken geen kandidaat mogen beroepen volgens de kerkorde?
Ik heb geen problemen met de kerkorde hoor, daar ben ik inmiddels wel achtergekomenLuther schreef:Kun je nagaan hoelang de kerkorde al met voeten getreden wordt. Laat Auto het niet horen.Zita schreef:huh? Mijn gemeente heeft ook al meerdere keren een kandidaat beroepen en ontvangen; zowel in de tweewijks- als in de driewijkssituatie. De eerste keer dat ik me kan herinneren was zo'n twintig jaar geleden.Luther schreef:Sja... de achting voor de kerkorde is ook niet meer wat het geweest is...Auto schreef:Hoe kan kand. Molenaar in een gemeente als Hoevelaken beroepen worden? Ik heb altijd gedacht dat een Hervormde kerk met meerdere wijken geen kandidaat mogen beroepen volgens de kerkorde?

Maar er zijn beroepen geweest die teruggedraaid werden vanwege de kerkorde. Maar iemand attendeerde mij er net op dat het ook kan dat er plaatselijk zo'n regel is aangenomen door de centrale kerkenraad van die plaats. Maar een diehard Hervormde mag daar zijn uitspraak over doen ... want ik weet het niet.
Ik ook niet.
Wel dat we off-topic zijn.
Wel dat we off-topic zijn.
Dan houd Hervormd Rijssen zich volgens mij nog aardig aan de kerkorde!Luther schreef:Kun je nagaan hoelang de kerkorde al met voeten getreden wordt. Laat Auto het niet horen.Zita schreef:huh? Mijn gemeente heeft ook al meerdere keren een kandidaat beroepen en ontvangen; zowel in de tweewijks- als in de driewijkssituatie. De eerste keer dat ik me kan herinneren was zo'n twintig jaar geleden.Luther schreef:Sja... de achting voor de kerkorde is ook niet meer wat het geweest is...Auto schreef:Hoe kan kand. Molenaar in een gemeente als Hoevelaken beroepen worden? Ik heb altijd gedacht dat een Hervormde kerk met meerdere wijken geen kandidaat mogen beroepen volgens de kerkorde?
Gereformeerde Gemeenten:
Beroepen te Wolphaartsdijk: ds. P. Melis te Veen.
Bron: Prekensite.nl
Beroepen te Wolphaartsdijk: ds. P. Melis te Veen.
Bron: Prekensite.nl
De kerkorde schreef voor dat gemeenten met drie of meer predikantsplaatsen iemand moesten beroepen die tenminste vier jaren dienstdoend predikant is geweest.
Alle ophef rond zo'n situatie was en is overbodig.
Alle ophef rond zo'n situatie was en is overbodig.
en we gaan, volgens afspraak, weer verder met alleen feitelijke informatie!
Geref. Gem. in Ned.
Beroepen: te Rijssen, J. Roos te Barneveld.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Boskoop, M. Karens te Werkendam;
Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Zuidlaren, H. Prins te Mussel.
Beroepen: te Rijssen, J. Roos te Barneveld.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Boskoop, M. Karens te Werkendam;
Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Zuidlaren, H. Prins te Mussel.
Ds. B.J. van Boven bedankte voor; Drachten en Oosterland.
Bron; Familie
Bron; Familie