refoforum.nl

albion

Re: refoforum.nl

Bericht door albion »

Marnix schreef:Is het niet een idee om die twee dingen te scheiden? Een afgesloten gedeelte op het forum dat er is voor de huidige doelstelling met betrekking tot de huidige doelgroep.... en een open subforum waar iedereen kan komen, en waar we met andersdenkenden de dialoog aan kunnen gaan?

goed idee :super (hoeft Luther niet speciaal naar een belgische forum :) )
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Marnix schreef:Is het niet een idee om die twee dingen te scheiden? Een afgesloten gedeelte op het forum dat er is voor de huidige doelstelling met betrekking tot de huidige doelgroep.... en een open subforum waar iedereen kan komen, en waar we met andersdenkenden de dialoog aan kunnen gaan? Het is denk ik goed om met elkaar te praten, over dingen na te denken... maar het is natuurlijk wel "makkelijk". De dialoog aangaan met anderen is denk ik ook heel belangrijk.... zo kunnen we met ze praten over wat ons drijft, wat we geloven... en ook uitleg geven over dingen die velen niet begrijpen, waarom we bepaalde dingen anders doen.
Tsja, maar hoe pak je dat in de praktijk aan?
The Groom's still waiting at the altar
memento

Bericht door memento »

Marnix schreef:Is het niet een idee om die twee dingen te scheiden? Een afgesloten gedeelte op het forum dat er is voor de huidige doelstelling met betrekking tot de huidige doelgroep.... en een open subforum waar iedereen kan komen, en waar we met andersdenkenden de dialoog aan kunnen gaan? Het is denk ik goed om met elkaar te praten, over dingen na te denken... maar het is natuurlijk wel "makkelijk". De dialoog aangaan met anderen is denk ik ook heel belangrijk.... zo kunnen we met ze praten over wat ons drijft, wat we geloven... en ook uitleg geven over dingen die velen niet begrijpen, waarom we bepaalde dingen anders doen.
Zoiets is geprobeerd op refoweb, en dat is naar onze smaak toch wat mislukt. We zijn een forum wat zich richt op onze achterban. Voor de bredere discussies zijn al genoeg andere fora.
Lourens

Bericht door Lourens »

henriët schreef:
Gian schreef:Fijn die gastvrije christenen. Zelfs om hun forum moet een muur.
Deze opmerking is niet terecht Gian.
Het forum is een forum met regels die onderschreven dienen te worden, als dat niet lukt, kun je niet deelnemen. Dat heeft niets met gastvrijheid te maken.
Je haalt hier twee dingen door elkaar.
Ik vind de regels alleen beetje lastig te begrijpen

Bijvoorbeeld ik ken geen officieel kerkgenootschap : CGK rondom bewaar het pand.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
huisman

Bericht door huisman »

fluitje schreef:
henriët schreef:
Het forum is een forum met regels die onderschreven dienen te worden, als dat niet lukt, kun je niet deelnemen. Dat heeft niets met gastvrijheid te maken.

Bijvoorbeeld ik ken geen officieel kerkgenootschap : CGK rondom bewaar het pand.
Ik wel ....ben er dankbaar lid van :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Lourens

Bericht door Lourens »

huisman schreef:
fluitje schreef:
henriët schreef:

Ik wel ....ben er dankbaar lid van :garde
Ik heb het jaarboekje en de site even bekeken. Geen één gemeente staat zo geregistreerd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
huisman

Bericht door huisman »

fluitje schreef
Ik heb het jaarboekje en de site even bekeken. Geen één gemeente staat zo geregistreerd.
Ik heb mijn eigen jaarboekje gemodificeerd (een B gezet voor de BHP gemeenten) natuurlijk heb je gelijk en is het geen officiële aanduiding en er zijn veel gemeenten die op de grens zitten en dan zijn er nog gemeenten die absoluut niet tot het BHP gerekend willen worden maar waar wel leden zijn die zich zeer nauw met het BHP gedachtengoed verbonden weten. Het is ingewikkeld in de CGK geworden :nonnon
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Lourens

Bericht door Lourens »

Ik begrijp het wel, Huisman, natuurlijk.
Alleen kan je het naar mijn mening niet in een RF-reglement zetten, dat wil ik ermee aanhalen.
Hoe zit het met CGK-ers die graag naar een BWP gemeente zouden gaan maar dat waar de afstand groot is, of forumleden die wel in die gemeente zitten maar zich daar niet helemaal thuisvoelen? De ene wordt gedoogd en de andere omarmd.

Mijn gemeente is geen BWP gemeente, vroeger wel geweest. En het ingewikkelde in de CGK ben ik met uiteraard ook met je eens.
Voor de duidelijkheid, ik lees géén BWP en ga ook niet naar BWP maar ben de gereformeerde belijdenis van harte toegedaan.
Auto

Bericht door Auto »

fluitje schreef:Ik begrijp het wel, Huisman, natuurlijk.
Alleen kan je het naar mijn mening niet in een RF-reglement zetten, dat wil ik ermee aanhalen.
Hoe zit het met CGK-ers die graag naar een BWP gemeente zouden gaan maar dat waar de afstand groot is, of forumleden die wel in die gemeente zitten maar zich daar niet helemaal thuisvoelen? De ene wordt gedoogd en de andere omarmd.
Degenen die in zo'n gemeente zitten, kunnen helemaal begrijpen dat zo'n zinsnede wordt gebruikt. En bij meerdere reformatorische organisaties wordt zo'n zinssnede gebruikt en is in diverse reglementen terug te vinden.
huisman

Bericht door huisman »

fluitje schreef:Ik begrijp het wel, Huisman, natuurlijk.

Mijn gemeente is geen BWP gemeente, vroeger wel geweest. En het ingewikkelde in de CGK ben ik met uiteraard ook met je eens.
Voor de duidelijkheid, ik lees géén BWP en ga ook niet naar BWP maar ben de gereformeerde belijdenis van harte toegedaan.
Ben nog ouderling geweest (1 jaar slechts) in Bunsburg........ verrassing hè.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jos_Bij_de_Vaate schreef:Franca Treur maakte me attent op het bestaan van refoforum.nl Refotwitter? ;)
Hmmm....ik heb een collega met dezelfde achternaam... :)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Snoetje

Bericht door Snoetje »

jvdg schreef: Nodig Siebelink en 't Hart dan ook uit.
En schrik ze niet al te heftig af met het geijkte refo gedrag..., anders komen ze wéér met boeken die pijnlijk zijn voor ons...
Terri

Bericht door Terri »

euh ik begrijp de reactie van Zita niet.... na de link die Joannah plaatste.
Vooral de opmerking, dat weten we nu wel..
Ik dus niet en was stomverbaasd, dacht dat het z'n zus was :?
Joannah

Bericht door Joannah »

Snoetje schreef:
jvdg schreef: Nodig Siebelink en 't Hart dan ook uit.
En schrik ze niet al te heftig af met het geijkte refo gedrag..., anders komen ze wéér met boeken die pijnlijk zijn voor ons...
Angst is een slechte raadgever.
Kijk, wat 't Hart doet, is gewoon stelselmatig tegen zijn opvoeding en tradities aan schoppen .
En hard ook.
In vrouwenkleding rond gaan lopen, vloeken, godslasterlijke lectuur schrijven enz.
eigenlijk ontzettend zielig.Ik kan dan ook geen respect opbrengen voor iemand die eigenlijk dagelijks "couch" nodig heeft.
Zal het dan ook diep betreuren als welke christelijke beweging dan ook, met dit figuur in gesprek gaat.
Wat is het in onze kringen dat we de meningen van "onze" afvalligen zo hoog blijven inschatten!?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Terri schreef:euh ik begrijp de reactie van Zita niet.... na de link die Joannah plaatste.
Vooral de opmerking, dat weten we nu wel..
Ik dus niet en was stomverbaasd, dacht dat het z'n zus was :?
We hebben het over Franca Treur, iemand anders noemt daarop Siebelink en Maarten 't Hart. Dan voegt het weinig toe om een foto te plaatsen van Maarten 't Hart in damesoutfit. Da's namelijk de tweede keer al dat een dergelijke foto door Joannah geplaatst wordt. En inhoudelijk voegt het niets toe aan de discussie, omdat de afvalligheid van 't Hart algemeen bekend is. En het zegt niets over het onderwerp van dit topic, namelijk dat Franca Treur ergens refoforum noemt.
Maar goed, Joannah heeft een paar stokpaardjes, en die irriteren mij.

het was mij ontgaan, maar ik heb het verwijderd; het voegt inderdaad niets toe aan de discussie. Vr. gr. Helm@
Gesloten