Opvolger Van der Staaij

Tiberius
Administrator

Re: Opvolger Van der Staaij

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:
Tiberius schreef:
JALP schreef:Vandaag valt het ND op de mat.
Een kop op de voorpagina: Licht op groen voor SGP'er Elbert Dijkgraaf
Elbert Dijkgraaf stelt zich beschikbaar voor de Tweede Kamer

nou das dus denk ik nummer 2
Ik las het ook, ja.
Al zou ik nog even wachten met conclusies te trekken.
Het lijkt mij dat dit in kannen en kruiken is. Het is niet de stijl van de SGP om nu nog te zeggen: 'tjonge Elbert, sympathiek dat je je beschikbaar stelt, we zetten je op nummer 3. Bisschop fietst je nog even voorbij.'
Ik raad alleen maar aan om even te wachten met conclusies te trekken. Meer niet.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Zita schreef:
Tiberius schreef:
JALP schreef:Vandaag valt het ND op de mat.
Een kop op de voorpagina: Licht op groen voor SGP'er Elbert Dijkgraaf
Elbert Dijkgraaf stelt zich beschikbaar voor de Tweede Kamer

nou das dus denk ik nummer 2
Ik las het ook, ja.
Al zou ik nog even wachten met conclusies te trekken.
Het lijkt mij dat dit in kannen en kruiken is. Het is niet de stijl van de SGP om nu nog te zeggen: 'tjonge Elbert, sympathiek dat je je beschikbaar stelt, we zetten je op nummer 3. Bisschop fietst je nog even voorbij.'
Ik raad alleen maar aan om even te wachten met conclusies te trekken. Meer niet.
Ik ook. Meer hoopvol misschien.
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Luther schreef: Snap ik niet.
Ik vind Dijkgraaf persoonlijk niet zo'n goede keus. Ligt niet goed bij een deel van de achterban en presenteert niet top.
Wat mij betreft gaat men echt een spade dieper. Bovendien als nadeel: Dijkgraaf is GG'er; ik sprak gisteren een HB-lid: Men wil toch echt als het enigszins kan, een hervormde, PKN of HHK, op 2.
freek schreef:Misschien dat nummer 3 dan de vurig gewenste 'hervormde' wordt (van welke kleur dan ook).
Of dat inderdaad Bisschop wordt, betwijfel ik. Zomaar opeens begon zijn naam rond te zingen; hoe dat in de lucht kwam, vraag ik me echt af.

Het ND geeft aan dat het HB praktisch niet naar kerkelijke kleur kijkt.
refo

Bericht door refo »

Genade door recht schreef:
Luther schreef: Snap ik niet.
Ik vind Dijkgraaf persoonlijk niet zo'n goede keus. Ligt niet goed bij een deel van de achterban en presenteert niet top.
Wat mij betreft gaat men echt een spade dieper. Bovendien als nadeel: Dijkgraaf is GG'er; ik sprak gisteren een HB-lid: Men wil toch echt als het enigszins kan, een hervormde, PKN of HHK, op 2.
freek schreef:Misschien dat nummer 3 dan de vurig gewenste 'hervormde' wordt (van welke kleur dan ook).
Of dat inderdaad Bisschop wordt, betwijfel ik. Zomaar opeens begon zijn naam rond te zingen; hoe dat in de lucht kwam, vraag ik me echt af.

Het ND geeft aan dat het HB praktisch niet naar kerkelijke kleur kijkt.
Nee, vast niet.

De SGP begint langzamerhand wel een echte partij te worden. Stammenstrijd, televisieoptreden. Nu de vrouwen nog.

En Menno de Bruyne zoekt via Twitter slogans.

Alle Frauen werden Brueder (maar die is voor later, zegt hij)
Kies keurig, kies Kees
Geen gedraai, kies van er Staaij
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
parsifal

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
freek schreef:RD, vandaag:
Bij de SGP stelt het hoofdbestuur op 9 april de kieslijst vast. Op de partijdag van 27 maart wordt Van der Staaij formeel aangewezen als lijsttrekker. Dijkgraaf krijgt hoogstwaarschijnlijk de tweede plaats op de lijst.

Maar waarop ze het baseren, geen idee.
Waar zie je dat staan, Freek?
---knip--- Grappen over dit soort Bijbelse onderwerpen zijn niet gewenst; mvg Tib
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Eveline de Pater

Bericht door Eveline de Pater »

Ik heb begrepen dat Diederik van Dijk (nu fractie-medewerker en lid van de PKN) een hele grote kans maakt om nr. 2 te worden! Hij zou inmiddels door het hoofdbestuur zijn gevraagd! Het Hoofdbestuur schijnt niet zo happig te zijn op Bisschop.

Zie hier voor meer info over Diederik van Dijk:
http://www.sgp.nl/Page/sp1018/ml1/Index.html

Het is ook maar van horen zeggen...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Eveline de Pater schreef:Ik heb begrepen dat Diederik van Dijk (nu fractie-medewerker en lid van de PKN) een hele grote kans maakt om nr. 2 te worden! Hij zou inmiddels door het hoofdbestuur zijn gevraagd! Het Hoofdbestuur schijnt niet zo happig te zijn op Bisschop.

Zie hier voor meer info over Diederik van Dijk:
http://www.sgp.nl/Page/sp1018/ml1/Index.html

Het is ook maar van horen zeggen...
Vraag is dan of je het moet vermelden hier.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

ik kan mij na de uitlatingen van Dijkgraaf niet voorstellen dat hij het niet wordt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Zita schreef:ik kan mij na de uitlatingen van Dijkgraaf niet voorstellen dat hij het niet wordt.
Welke uitlatingen doel jij hier op?
Auto

Bericht door Auto »

We kunnen hier heel wat roepen, maar er is een regel bij de SGP dat bij tussentijdse verkiezingen de kieslijst zoals eerder is samengesteld wordt gehandhaaft. Dus vanwege dat dhr vd Vlies stopt schuift alles door.

Hoogstens kan er op de partijdag nog iets gebeuren, maar ik weet niet of dat op de agenda staat om in bespreking te geven. Misschien dat er een SGP is die daar meer over kan vertellen?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mister schreef:
Zita schreef:ik kan mij na de uitlatingen van Dijkgraaf niet voorstellen dat hij het niet wordt.
Welke uitlatingen doel jij hier op?
Zijn interview in het ND. Hij gaf aan beschikbaar te zijn voor de kamer. Als kerk of staat een beroep op je doen, moet je goede redenen hebben om nee te zeggen, zei hij. Ik leid daaruit af dat staat intussen een beroep op hem heeft gedaan.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Auto schreef:We kunnen hier heel wat roepen, maar er is een regel bij de SGP dat bij tussentijdse verkiezingen de kieslijst zoals eerder is samengesteld wordt gehandhaaft. Dus vanwege dat dhr vd Vlies stopt schuift alles door.

Hoogstens kan er op de partijdag nog iets gebeuren, maar ik weet niet of dat op de agenda staat om in bespreking te geven. Misschien dat er een SGP is die daar meer over kan vertellen?
Maar dan heb je geen hervormde!!!
Wethouder W.J. van Duijn uit Katwijk lijkt me een goede nummer 2.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ik vermoed dat als er geen hervormde op 2 komt, dat dat echt stemmen kost.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef:Ik vermoed dat als er geen hervormde op 2 komt, dat dat echt stemmen kost.
Precies!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mister schreef:Ik vermoed dat als er geen hervormde op 2 komt, dat dat echt stemmen kost.
Ik betwijfel dat.
Links- en middenhervormd stemt geen SGP, zo simpel is dat helaas. Rechts-hervormd voelt zich meer verbonden met rechterflankgereformeerdegezindte dan met hervormde kerk in het algemeen.
Om nog maar te zwijgen over PKN/HHK-moeizaamheden.
Plaats reactie