Opvolger Van der Staaij

Auto

Re: Opvolger Van der Staaij

Bericht door Auto »

freek schreef:
Luther schreef:
freek schreef:Ik denk dat kamerlid Bilder een waardige fractiegenoot van mensen als Bas van der Vlies of Kees van der Staaij zal zijn, ja. Daarover bestaat bij mij geen twijfel.
OK, laten we dan massaal de druk opvoeren om Bilder naar voren te schuiven als nummer 2 van de SGP-lijst.
Nee, want hij heeft al aangegeven niet te willen. Dat behoren wij te respecteren :)
En wat Zita zegt, vind ik ook terecht: laat hem eerst maar een poosje SGP'er zijn.
Inderdaad, het zou niet getuigen van wijsheid om zoiets te doen.
huisman

Bericht door huisman »

Auto schreef:
Zita schreef:Bilder voor de SGP lijkt me baarlijke nonsens.
En dat hervormden-verhaal heb ik als hervormde nog nooit begrepen. De hervormde kerk is zo breed, dat hervormden nooit zo'n hevige last hebben gehad van identificatie met iemand uit het eigen kerkgenootschap op een belangrijke post. Bij een kleiner of minder breed kerkgenootschap kan ik me dat beter voorstellen.
Van ds. Van den Belt kan ik me nauwelijks voorstellen dat hij kamerlid wil worden. Dijkgraaf zal - gezien zijn huidige functie - niet erg happig zijn. Misschien wordt er wel een compleet nieuwe man tevoorschijn getoverd. Niet al te jong, denk ik, omdat Kees bij velen in de achterban nog een erg jeugdig imago heeft.
Kortom, laat dhr Bisschop maar komen.
Als je puur naar kwaliteit kijkt en niet naar kerkelijke achtergrond ( volgens mij de enige juiste manier het zijn toch allemaal SGP'ers) dan springt Roelof Bisschop er ver boven uit en hij is ook mediabestand. Bisschop voor nr 2 dus.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

En wat te denken van E. Klein?
jvdg

Bericht door jvdg »

Mister schreef:En wat te denken van E. Klein?
Waar kennen we deze persoon van?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Of gelijk maar stevig vernieuwen en verjongen : Pieter van Ojen, op dit moment het jongste SGP raadslid.
hmprff

Bericht door hmprff »

Wilhelm schreef:Of gelijk maar stevig vernieuwen en verjongen : Pieter van Ojen, op dit moment het jongste SGP raadslid.
zou ik, als ik t voor t zeggen had, niet doen. de enige keer dat ik 'm meegemaakt heb, was op de studentenconferentie van de GG. En daar praatte die iets te graag...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Ander

Bericht door Ander »

Wilhelm schreef:Of gelijk maar stevig vernieuwen en verjongen : Pieter van Ojen, op dit moment het jongste SGP raadslid.
Fout!!! die zit in ons dorp. 'k Heb het RD ingelicht.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Auto schreef:
Zita schreef:Bilder voor de SGP lijkt me baarlijke nonsens.
En dat hervormden-verhaal heb ik als hervormde nog nooit begrepen. De hervormde kerk is zo breed, dat hervormden nooit zo'n hevige last hebben gehad van identificatie met iemand uit het eigen kerkgenootschap op een belangrijke post. Bij een kleiner of minder breed kerkgenootschap kan ik me dat beter voorstellen.
Van ds. Van den Belt kan ik me nauwelijks voorstellen dat hij kamerlid wil worden. Dijkgraaf zal - gezien zijn huidige functie - niet erg happig zijn. Misschien wordt er wel een compleet nieuwe man tevoorschijn getoverd. Niet al te jong, denk ik, omdat Kees bij velen in de achterban nog een erg jeugdig imago heeft.
Kortom, laat dhr Bisschop maar komen.
Als je puur naar kwaliteit kijkt en niet naar kerkelijke achtergrond ( volgens mij de enige juiste manier het zijn toch allemaal SGP'ers) dan springt Roelof Bisschop er ver boven uit en hij is ook mediabestand. Bisschop voor nr 2 dus.
Wij mij betreft is Bisschop ook een prima kandidaat; maar voor mij staat er dan dus een hervormde (want HHK) op nummer 2. Gereformeerde Bonders en HHK'ers zijn voor mij hervormden. En iedereen die op de vierkante millimeter de achterhaalde vaderlandse-kerk-discussie van stal haalt, is met politiek bezig, kerkpolitiek welteverstaan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
henriët

Bericht door henriët »

Zeg Luther, is t eigenlijk niet iets voor jou?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lourens

Bericht door Lourens »

Laat ik dat laatste nu ook gedacht hebben toen ik deze topic las.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Luther schreef:
freek schreef:Ik denk dat kamerlid Bilder een waardige fractiegenoot van mensen als Bas van der Vlies of Kees van der Staaij zal zijn, ja. Daarover bestaat bij mij geen twijfel.
OK, laten we dan massaal de druk opvoeren om Bilder naar voren te schuiven als nummer 2 van de SGP-lijst.

Luther, doe niet zo eigenwijs. Je snapt zelf toch wel dat dat niet reëel is. Een CDA'er die het te druk vindt in de Kamer, op nr. 2 zetten bij een partij waar hij nog niet eens lid is, en waar hij het minstens zo druk krijgt. Dat wil de SGP niet, dat wil Bilder niet, en dat wil de achterban niet.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Arie Noordergraaf had ik graag in de Tweede Kamer gezien namens de SGP.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Marie-Henriëtte schreef:Arie Noordergraaf had ik graag in de Tweede Kamer gezien namens de SGP.
Wie is dat.........?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Orchidee schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Arie Noordergraaf had ik graag in de Tweede Kamer gezien namens de SGP.
Wie is dat.........?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arie_Noordergraaf
~~Soli Deo Gloria~~
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

henriët schreef:Zeg Luther, is t eigenlijk niet iets voor jou?
Verkeerde kerk... :hum
Plaats reactie