jan33willem schreef:albion schreef:Omdat China dat zo vind is dat ook zo??????? Ze liepen daar allemaal in hetzelfde pak (MAO).
Over het algemeen is China ook geen christelijke natie. Wij (in Nederland - degene die tegen lange broek zijn) staan echt niet alleen die in Europa tegen een lange broek zijn. Er zijn meer landen waar christenen niet in een lange broek rondlopen.
Nou, noem die landen maar eens op, Albion. Wij van reformatorische snit in Nederland staan behoorlijk alleen in onze focus op uiterlijkheden (of wat preciezer: in het voorschrijven van wat vrouwen moeten doen & laten).
Bij de Strict Baptist in Engeland. Bij de presbyterians in Schotland. Ik hoorde zelfs dat een schoondochter niet welkom was in een lange broek in Polen of Roemenië, dat waren ze daar niet gewend.
Bovendien lees ik net dat de Koran het ook verbied:
Het dragen van broeken door vrouwen
Geschreven door Shaych ‘Abdoel-‘Aziez bin Baaz
Vraag:
“Wat is jullie mening over het dragen van de broek door de vrouw, dit is immers een wijdverspreid iets?”
Antwoord:
“Wij adviseren dat de broek niet gedragen wordt door de vrouw. Dit behoort immers tot de kleding van de ongelovigen. Men dient dat dus te vermijden. En zij dient de kleding te dragen van de meisjes van haar soort (moslims), de meisjes van haar land (moslimlanden), en daar niet vanaf te wijken. Zij dient zich in te spannen in het dragen van bedekkende en bescheiden kleding die verder niet strak zit. De kleding dient ook niet dun en doorzichtig te zijn, en het mag de vormen van het lichaam niet weergeven. De kleding dient ook geen imitatie te zijn van de ongelovigen, of de mannen. En zij dient ook geen opvallende kleding te dragen.”
Arabische bron: Fataawah wa Maqqalaat Deel 9
Bij de Joden (Antwerpen)
Religieuze joden (orthodoxe en chassidim) volgen religieuze kledingvoorschriften. Zo
moeten joodse mannen steeds een keppeltje op het hoofd dragen tijdens het eten,
drinken en bidden (uit eerbied voor God en scheiding tussen het hemelse en het
aardse). Veel mannen lopen voortdurend met het keppeltje rond: uit gemak en omdat
het een teken is geworden voor de vrome jood. Vrouwen moeten na het huwelijk hun
hoofd bedekken met een hoed, sjaal, muts of pruik. Het haar wordt immers aanzien
als intiem aan het lichaam, en mag niet blootgesteld worden aan het ‘wilde oog’.
Ze
mogen geen mannenkledij dragen (broek, short of bermuda) en moeten een rok of
jurk dragen. Ze zijn verplicht de ellebogen en knieën te bedekken, en mogen geen
decolletés dragen.
Ik heb even geen tijd (moet weer lesgeven) maar ik zal nog wel verder googlen. Het is echt niet
alleen in Nederland dat lange broeken verboden zijn.
Zelfs in Parijs is het eigenlijk verboden:
Gij zult geen broek dragen
Geplaatst op: 7 maart 2010 door Yunomi
Wist je dat je als vrouw in Parijs eigenlijk geen broek mag dragen?
Als vrouw een broek dragen in Parijs is bij wet verboden! Dat ontdekte de Franse professor Recht Evelyne Pisier toen ze onderzoek deed naar vrouwenrechten in Frankrijk.
Versoepeld
De wet die vrouwen in Parijs verbiedt broeken te dragen, dateert van 1800 en werd, zo blijkt, nooit ingetrokken, al heeft men het een paar keer geprobeerd.De wet is wel een paar keer versoepeld - vrouwen mogen een broek dragen om paard te rijden of te fietsen - maar is dus nog steeds van kracht.In 1969 vroeg het stadsbestuur aan de politiecommissaris om de regel te schrappen; die vond dat niet nodig want "regels mogen toch niet afhangen van de mode van de dag?" De laatste poging, die dateert uit 2003, draaide ook op niets uit. Zodat je dus, als je in Parijs als vrouw rondwandelt met een broek aan, eigenlijk in overtreding bent.
Ik zou zeggen ga eens googlen dan ben je verbaasd van wat je leest waar het allemaal verboden is.