Bert Mulder schreef:-DIA- schreef:Dit is verbijsterend... Hoe men het aandurft met de allerheiligste en teerste omgang van een kind Gods aan te merken (of te suggereren) dat dit duivelsweks zou zijn.
Geachte DIA, bezondig je niet langer. Want met je schrijven minacht je namelijk de Schrift, die tegen deze dingen waarschuwt.... En de Schrift is namelijk het Woord Gods, dan onder ons gewoont heeft.... Dus, de Woorden van Christus zelf.
Jij zegt van jezelf, Christus niet te kennen...
Dus als ik jou was, zou ik me wat voorzichtiger opstellen...
Je meent er veel OVER te kunnen praten, en vooral te kunnen praten over wat anderen, zoals Mientje, te zeggen meegemaakt te hebben.... Je hebt het van horen zeggen, maar je kunt er niet UIT praten....
En de heilige apostel Paulus zegt hierover, in zijn eerste brief aan de Korinthiers,
13 Dewelke wij ook spreken, rniet met woorden die de menselijke wijsheid leert, maar met 32woorden 33die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke 34samenvoegende.
14 Maar 35de natuurlijke mens 36begrijpt niet de dingen die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem 37dwaasheid, en hij 38kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk 39onderscheiden worden.
15 sDoch 40de geestelijke mens onderscheidt wel 41alle dingen, maar hij zelf wordt van 42niemand 43onderscheiden.
16 tWant wie heeft 44den zin des Heeren gekend, die Hem zou onderrichten? Maar wij hebben 45den zin van Christus.
En DIA, wat niet uit het geloof is, IS zonde.
Verootmoedig je voor Hem. Belijdt Hem je schuld hierin.
Wat is een biddag, zonder dat men zich waarlijk voor Hem verootmoedigd, en Hem waarlijk aanbidt?
Zonder waar geloof is de kerkgang ook op biddag geen ware godsdienst, maar huichelarij, en dus zonde.
Bekeerd u!
Praat er niet langer over, maar er uit!
OORDEELT niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke maat gij meet, zal u weder gemeten worden.
En wat ziet gij den splinter die in het oog uws broeders is, maar den balk die in uw oog is, merkt gij niet?
Of hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?
Gij geveinsde, werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.
Elihu die Job dacht te kunnen bestraffen..
TOEN hielden die drie mannen op van Job te antwoorden, dewijl hij in zijn ogen rechtvaardig was.
2 Zo ontstak de toorn van Elihu, den zoon van Barácheël, den Buziet, van het geslacht van Ram; tegen Job werd zijn toorn ontstoken,
omdat hij zijn ziel meer rechtvaardigde dan God. 3 Zijn toorn ontstak ook tegen zijn drie vrienden, omdat zij geen antwoord vindende, nochtans Job verdoemden.
Wanneer u zoveel licht heeft gekregen, de geest der onderscheiding deelachtig bent geworden, zult het bovenstaande ook verstaan niet waar?
Wanneer u zich verdiept in Elihu, dan weet gij ook dat hij door sommigen gehouden wordt Bileam te zijn geweest?
En gij weet zeer wel hoe het Bileam wedervaren is toch en wat zijn eindbestemming was?
Zo dan, die meent te staan, zie toe dat hij niet valle.
Terugkerende naar de bestraffing die Job deze vrienden mocht geven, heeft u daar wel eens opgelet?
Het geschiedde nu nadat de HEERE die woorden tot Job gesproken had, dat de HEERE tot Elifaz, den Themaniet, zeide: Mijn toorn is ontstoken tegen u en tegen uw twee vrienden; want gijlieden hebt niet recht van Mij gesproken, gelijk als Mijn knecht Job.
Daarom, neemt nu voor ulieden zeven varren en zeven rammen, en gaat heen tot Mijn knecht Job, en offert brandoffer voor ulieden, en laat Mijn knecht Job voor ulieden bidden; want zekerlijk, Ik zal zijn aangezicht aannemen, opdat Ik aan ulieden niet doe naar uw dwaasheid; want gijlieden hebt niet recht van Mij gesproken, gelijk Mijn knecht Job.
~Dia~ wijk toch af. Het doet u geen nut. En ~Dia~ s'Heeren gunst is over die Hem vrezen! Dat er bevindingen zijn van Godskinderen die niet uit te leggen zijn, kan ik beamen. Het treft mij bijzonder hoe er hier op dit forum over gesproken wordt. Hoe de dingen zichtbaar expres uit zijn verband getrokken worden.
Ik weet dat u de bevindingen niet boven de Schrift stelde. U heeft er genoeg van getuigt op dit forum. De uitspraak Nadien zult gij het verstaan, zal voor veel van Godskinderen betekenis hebben, zeker in de extra ordinaire werkingen van God aan zijn kinderen. Godswoord staat er vol van. Sommige dingen zijn niet uit te leggen, daarom, wanneer het je overkomen mag, bewaar deze dingen dan in je hart. Hoe menigmaal is het Christus niet verweten, Gij hebt den duivel? Wat hebben we toch met ons allen een verduisterd verstand.
Men verstaat u niet, en men denkt u te kennen, men denkt de geest der onderscheiding deelachtig te zijn, maar weten niet van dit alles.
Men kent de Christus.. Maar kent Christus hen??
Wijkt af.
Geeft het heilige den honden niet, en werpt uw parelen niet voor de zwijnen; opdat zij niet te eniger tijd dezelve met hun voeten vertreden en zich omkerende u verscheuren.