Welke vrouwen zijn vergeten?MarthaMartha schreef:vergeten vrouwen
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Ik denk dat het om dit boek gaat:
Beschrijving:
Regelmatig horen we van moedige, gelovige mannen die om hun trouw aan Jezus gemarteld, gevangen genomen of vermoord zijn. Maar de namen van hun vrouwen zijn doorgaans minder bekend. Wie zijn zij? Wat maken zij door? Hoe ga je verder als je man niet meer thuiskomt, omdat hij op mysterieuze wijze is verdwenen of vermoord? Hoe is het om in je eentje de kost te moeten verdienen en voor je kinderen te zorgen? In Vergeten vrouwen vertelt Anneke Companjen twintig levensverhalen van vrouwen die het verschrikkelijk zwaar te verduren hebben gekregen.
Vervolging trekt een zware wissel op de gelovigen. Voorgangers en andere leiders worden mishandeld, gevangen gezet, gefolterd. Hun vrouwen blijven alleen achter en worden vaak over het hoofd gezien en vergeten.
Ze worstelen met een pijnlijke scheiding, met verlies en onzekerheid. Ze worden door hun omgeving vaak buitengesloten en moeten helemaal alleen zorgen voor hun vaderloze kinderen, terwijl ze ook nog eens in vreselijke armoede leven. Hun geloof wordt tot het uiterste op de proef gesteld. Vergeten vrouwen is een eerbetoon aan deze vrouwen.
TWINTIG VROUWEN
Tijdens enkele reizen met haar man Johan, directeur van Open Doors International, raakte Anneke Companjen ervan overtuigd dat zij deze vrouwen recht moest doen en hun verhaal vertellen. In haar boek laat zij ons kennis maken met twintig moedige vrouwen. Ze hebben een overweldigend verdriet gekend, maar de meesten van hen hebben ervoor gekozen om de pijn te aanvaarden en te gebruiken als een zegen voor anderen. Anderen zitten nog middenin de strijd. Anderen gaan eronder door.
GEEN SUPERVROUWEN
De vrouwen van de Lijdende Kerk zijn geen supervrouwen, en hun echtgenoten zijn geen supermannen. Ze hebben allemaal hun zwakke momenten. Sommigen houden stand onder grote druk. Anderen vallen ten prooi aan verleiding. Weer anderen maken zoiets vreselijks mee, dat ze het opgeven.
VREUGDE
Maar het verhaal van de Lijdende Kerk is geen negatief verhaal. Het is vaak een verhaal van grote vreugde, te midden van aanvechting, een verhaal van onverklaarbare vrede middenin de pijn. Het gaat over perioden van verdriet, maar ook over een vreugde die standhoudt, ondanks al het lijden.
Een boek voor iedere christen die meeleeft met de lijdende kerk.
Beschrijving:
Regelmatig horen we van moedige, gelovige mannen die om hun trouw aan Jezus gemarteld, gevangen genomen of vermoord zijn. Maar de namen van hun vrouwen zijn doorgaans minder bekend. Wie zijn zij? Wat maken zij door? Hoe ga je verder als je man niet meer thuiskomt, omdat hij op mysterieuze wijze is verdwenen of vermoord? Hoe is het om in je eentje de kost te moeten verdienen en voor je kinderen te zorgen? In Vergeten vrouwen vertelt Anneke Companjen twintig levensverhalen van vrouwen die het verschrikkelijk zwaar te verduren hebben gekregen.
Vervolging trekt een zware wissel op de gelovigen. Voorgangers en andere leiders worden mishandeld, gevangen gezet, gefolterd. Hun vrouwen blijven alleen achter en worden vaak over het hoofd gezien en vergeten.
Ze worstelen met een pijnlijke scheiding, met verlies en onzekerheid. Ze worden door hun omgeving vaak buitengesloten en moeten helemaal alleen zorgen voor hun vaderloze kinderen, terwijl ze ook nog eens in vreselijke armoede leven. Hun geloof wordt tot het uiterste op de proef gesteld. Vergeten vrouwen is een eerbetoon aan deze vrouwen.
TWINTIG VROUWEN
Tijdens enkele reizen met haar man Johan, directeur van Open Doors International, raakte Anneke Companjen ervan overtuigd dat zij deze vrouwen recht moest doen en hun verhaal vertellen. In haar boek laat zij ons kennis maken met twintig moedige vrouwen. Ze hebben een overweldigend verdriet gekend, maar de meesten van hen hebben ervoor gekozen om de pijn te aanvaarden en te gebruiken als een zegen voor anderen. Anderen zitten nog middenin de strijd. Anderen gaan eronder door.
GEEN SUPERVROUWEN
De vrouwen van de Lijdende Kerk zijn geen supervrouwen, en hun echtgenoten zijn geen supermannen. Ze hebben allemaal hun zwakke momenten. Sommigen houden stand onder grote druk. Anderen vallen ten prooi aan verleiding. Weer anderen maken zoiets vreselijks mee, dat ze het opgeven.
VREUGDE
Maar het verhaal van de Lijdende Kerk is geen negatief verhaal. Het is vaak een verhaal van grote vreugde, te midden van aanvechting, een verhaal van onverklaarbare vrede middenin de pijn. Het gaat over perioden van verdriet, maar ook over een vreugde die standhoudt, ondanks al het lijden.
Een boek voor iedere christen die meeleeft met de lijdende kerk.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Dank, Albion, voor deze toelichting.
- MarthaMartha
klopt precies Albion, indringend, aangrijpend boek...jvdg schreef:Dank, Albion, voor deze toelichting.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Inderdaad, geweldig mooie verhalen. Echt een topper, die Bonnie.henriët schreef:Het was al een poos geleden dat ik een roman las.
Vanavond heb ik het 2 e deel van de sydney baai uitgelezen,
binnen 2 dagen 2 boeken uit.. deze verhalen zitten goed in elkaar..
Schrijfster: Bonnie Leon
Deel 1 Nieuwe liefde
Deel 2 Wat het hart verlangt
Nu even kijken of deel 3 ook in de bieb staat.
Deel 3 Blijvende liefde
Enne..... nog over Lyn Austin's Ware liefde: die ontmoeting met haar biologische moeder vond je die ook niet pijnlijk mooi beschreven ? Evenals de verschillen tussen arm en rijk.....
BRIEVEN van TH. VAN DER GROE
Uirgave Romeijn & van de Hoff - Gorinchem 1928
Uirgave Romeijn & van de Hoff - Gorinchem 1928
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
ds cg Vreugdenhil: Borgtocht
overdenkingen voor de lijdensweken
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- zusterelly
ik ookhenriët schreef:ds cg Vreugdenhil: Borgtocht
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
-
Blaise Pascal, Het Franse Genie.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Bodie Thoene - Een dochter van Sion. 3e deel van een 7 delige serie! Erg mooi!!
De man uit het land Uz
Door ds. J. Mijnders
aanrader! Ik denk alleen dat het boek al lang niet meer in de handel is.
Deze uitgave is van 1984
Door ds. J. Mijnders
aanrader! Ik denk alleen dat het boek al lang niet meer in de handel is.
Deze uitgave is van 1984
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Koop ook Intocht(Kerst) en Triomftocht(Pinksteren) van Ds C.G. Vreugdenhil ('k heb geen aandelen hoor maar ze zijn prachtig)zusterelly schreef:ik ookhenriët schreef:ds cg Vreugdenhil: Borgtocht
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- zusterelly
Triomftocht heb ik ook en ga ik meteen na Borgtocht lezen. Maar Intocht ken ik niet. Die wil ik nu dus ook hebbenhuisman schreef:Koop ook Intocht(Kerst) en Triomftocht(Pinksteren) van Ds C.G. Vreugdenhil ('k heb geen aandelen hoor maar ze zijn prachtig)zusterelly schreef:ik ookhenriët schreef:ds cg Vreugdenhil: Borgtocht

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
De Heilige Oorlog, Bunyan
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik lees nu Danica McKellar's boek, "Math doesn't suck"
Een boekje waarin voor jonge middelbare scholieren basis rekenen en wiskunde wordt uitgelegd en gepopulariseerd. Ze wil vooral aan jonge meisjes laten zien dat wiskunde best cool is. Danica McKellar is bekend als actrice, maar heeft ook wiskunde gestudeerd aan UCLA en een vrij goed artikel wetenschappelijk artikel geschreven over een onderwerp in de statistische natuurkunde.
Ik denk dat dit boek ook erg goed is voor paboleerlingen die banger zijn voor wiskunde en rekenen dan voor engels. Al moet je over sommige populaire dingen heenkijken (de voorbeelden zijn wel erg amerikaans en hollywood stijl)
Een boekje waarin voor jonge middelbare scholieren basis rekenen en wiskunde wordt uitgelegd en gepopulariseerd. Ze wil vooral aan jonge meisjes laten zien dat wiskunde best cool is. Danica McKellar is bekend als actrice, maar heeft ook wiskunde gestudeerd aan UCLA en een vrij goed artikel wetenschappelijk artikel geschreven over een onderwerp in de statistische natuurkunde.
Ik denk dat dit boek ook erg goed is voor paboleerlingen die banger zijn voor wiskunde en rekenen dan voor engels. Al moet je over sommige populaire dingen heenkijken (de voorbeelden zijn wel erg amerikaans en hollywood stijl)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."