Akkoord, maar ik vraag me af in hoeverre je zoiets als argument kunt gebruiken voor het bestaan van een bepaalde regeling. En het geeft ook geen antwoord op de vraag of er omstandigheden denkbaar zijn waaronder afwijking van die regeling gerechtvaardigd is. Als er incidenteel van een bepaalde regeling (of dat nu een wet, een kerkorde of het reglement van de biljartvereniging is) afgeweken kan worden, wil dat toch niet meteen zeggen dat daarmee de ordenende functie van die regeling om zeep wordt geholpen?Luther schreef:Inderdaad, want ik lees wel overal in de Bijbel, dat de Heere een God van orde is.
Voorgaan in een ander kerkverband
Re: Voorgaan in een ander kerkverband
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Ook niet... maar laten we deze discussie maar stoppen... Helemaal als je gaat beginnen met "je weet best dat". Dat jij dat vindt snap ik, maar ga nou niet doen alsof ik, als ik logisch nadenk, het natuurlijk helemaal met je eens zou moeten zijn
Beetje denigrerend he 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Je begint over iets heel anders!Marnix schreef:Ook niet... maar laten we deze discussie maar stoppen... Helemaal als je gaat beginnen met "je weet best dat". Dat jij dat vindt snap ik, maar ga nou niet doen alsof ik, als ik logisch nadenk, het natuurlijk helemaal met je eens zou moeten zijnBeetje denigrerend he
Precies hetzelfde als Femke Halsema deed tegenover de SGP:
Bron: TelegraafSGP: protestactie homo's crimineel DEN HAAG - De SGP wil dat het kabinet snel actie onderneemt tegen het verstoren van de orde tijdens kerkdiensten, zoals zondag in de Sint-Jan in Den Bosch is gebeurd. De protestactie waarbij homo's tijdens de ochtendmis in de Sint-Jan kabaal maakten, is volgens Tweede Kamerlid Kees van der Staaij van de SGP een „criminele actie”.
Aanleiding voor het protest was de weigering van de communie door de Reuselse pastoor Luc Buyens aan de openlijk homoseksuele prins carnaval in het dorp. Van der Staaij is bezorgd, omdat is aangekondigd dat de acties zullen doorgaan. De SGP wil weten of het Openbaar Ministerie (OM) actie gaat ondernemen, omdat het opzettelijk verstoren van een plechtigheid of openbare samenkomst voor het belijden van een godsdienst of levensovertuiging strafbaar kan zijn.
Fractievoorzitter Femke Halsema van GroenLinks reageerde direct kritisch. „Zo kennen we de SGP. Direct de roep om de sterke arm bij kerkelijke belangen, maar diepe stilte als homo's worden gekwetst.”
Ze gaat niet in op wat de SGP zegt maar ze komt met iets anders aan. Dat doe jij in dit topic ook. Daar ga ik niet op in want dat vind ik oneigenlijk. Het lokt de discussie een kant heen die op dat moment niet relevant is.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 03 mar 2010, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga verder maar niet meer op je in, je hebt duidelijk een rechtse bril op en wil het niet snappen.
En ik een linkse bril.. dus we kunnen uren langs elkaar blijven praten...
Ik ben alleen opgekomen voor kerken waar ik me mee verbonden voel, die totaal overbodig en off-topic, zonder verdere argumentatie dan: "Het is toch een gewoon een feit dat" even fijn werden veroordeeld.

Ik ben alleen opgekomen voor kerken waar ik me mee verbonden voel, die totaal overbodig en off-topic, zonder verdere argumentatie dan: "Het is toch een gewoon een feit dat" even fijn werden veroordeeld.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Ik ga verder maar niet meer op je in, je hebt duidelijk een rechtse bril op en wil het niet snappen.En ik een linkse bril.. dus we kunnen uren langs elkaar blijven praten...
Nogmaals vriendelijk doch dringend verzoek: kunnen we weer terugkeren naar het oorspronkelijke topic. Dit gaat nergens meer over en leidt alleen maar tot frustraties en verzanding.
Of waren we uitgepraat?
Als wij nu eens afspreken dat wij niet kijken wat er in andere kerkverbanden mis is ,maar dicht bij huis blijven (je eigen hart?)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
henry30 schreef:Marnix schreef:Ik ga verder maar niet meer op je in, je hebt duidelijk een rechtse bril op en wil het niet snappen.En ik een linkse bril.. dus we kunnen uren langs elkaar blijven praten...
Nogmaals vriendelijk doch dringend verzoek: kunnen we weer terugkeren naar het oorspronkelijke topic. Dit gaat nergens meer over en leidt alleen maar tot frustraties en verzanding.
Of waren we uitgepraat?
Volgens mij waren we allang uitgepraat. Want het gaat allang niet meer over de begin vraag.
En daarbij komt dat eerst maar eens de vraag beantwoord moet worden (ja, ik ga het nog een keer zeggen...) of wiens verantwoordelijkheid ds. Mouw voorgaat in de OGG. Neemt hij zijn eigen kerkenraad of niet.
Zolang die vraag niet beantwoord wordt, kunnen we tot sintjuttemus doorgaan met telkens opnieuw dezelfde discussie.
Het gaat inderdaad allang niet meer over de begin vraag.
Daarom:
Daarom: