Masturbation is not a crime?

Mister
Administrator

Re: Masturbation is not a crime?

Bericht door Mister »

Afgewezen schreef:
Marnix schreef:
Afgewezen schreef:Ik vind deze hele topic onkuis. :lock :lock :lock ?
Ja, laten we vooral niet over seks praten... das vies he. Als je dit topic onkuis vindt moet je er gewoon niet in kijken... ik denk dat het goed is om dit soort vragen, die bij velen zeker leven, niet te ontwijken... maar er op een goede manier over te praten met elkaar.
Ik denk dat er onderwerpen zijn die zich niet lenen voor een openbaar forum. En of ik er wel of niet in kijk, dat maakt niks uit. Ik vind het dubieus als mensen zo heerlijk kunnen uitweiden over dit soort onderwerpen. Hou het even lekker voor jezelf, zulke dingen.
Lekker kort door de bocht. Taboe ervan maken? Als mensen hier mee geholpen zijn, heeft het toch zijn doel gediend? Als je je er aan stoort, niet lezen, die ik tegenwoordig ook niet meer bij sommige topics ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Afgewezen schreef:
Marnix schreef:
Ja, laten we vooral niet over seks praten... das vies he. Als je dit topic onkuis vindt moet je er gewoon niet in kijken... ik denk dat het goed is om dit soort vragen, die bij velen zeker leven, niet te ontwijken... maar er op een goede manier over te praten met elkaar.
Ik denk dat er onderwerpen zijn die zich niet lenen voor een openbaar forum. En of ik er wel of niet in kijk, dat maakt niks uit. Ik vind het dubieus als mensen zo heerlijk kunnen uitweiden over dit soort onderwerpen. Hou het even lekker voor jezelf, zulke dingen.
Als mensen er hier niet over kunnen praten gebeurt het nergens.... er genoeg mensen die toch met vragen, problemen etc. zitten. Ik ben blij dat het taboe, er niet over praten.... een beetje voorbij is. Kan je daar niet tegen, vind je het aanstootgevend, kom dan, voor eigen bestwil, gewoon niet in zo'n topic. Dat jij er een slecht gevoel bij hebt wil echter nog niet zeggen dat het dus slecht is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Robert

Bericht door Robert »

4. Nee, want die vrijgezel is niet je vrouw. Zoals Jezus al zegt: Als je een vrouw aanziet om haar te begeren heb je in je hart al overspel gepleegd. Jezus zegt hier in feite: Wat je in je gedachten doet, doe je daarmee ook in het echt. Pleeg je in gedachte overspel met iemand, dan heb je in je hart al overspel gepleegd.
Nee, hij zegt dat wat je heimelijk begeert, dat is net zo erg als het werkelijk doen.
Het hopen dat iemand doodgaat is net zo erg als iemand feitelijk doden.
Maar als ik fantaseer over wat er gebeurt als iemand sterft (bv. een politicus), dan hoop ik er nog niet op.

En je kunt geen overspel plegen als je niet getrouwd bent, tenzij de persoon met wie je contact hebt getrouwd is.
Maar als 2 personen ongetrouwd zijn dan kan er nooit sprake zijn van overspel. Laat staan als er slechts sprake is van fantasie!

En over het 'onkuis' argument; waarschijnlijk masturbeert 99% van de vrijgezelle mannen (zo niet 100%).
Dit is een erg relevant onderwerp.
Het is maar goed dat we hier wel met elkaar over kunnen praten (al zijn details wmb niet nodig, maar volgens mij blijf ik daar zelf persoonlijk ook ver weg van)

Seksualiteit levert zowieso veel schuldgevoelens op. Er zijn genoeg mensen in onze gezindte die seks uberhaupt alleen voor voortplanting vinden en die er niet van willen genieten, en al zorgen dat ze (terwijl ze getrouwd zijn) elkaar niet naakt zien.
Die gebruiken precies dezelfde argumenten! (onkuis, matigen, heilig zijn, etc.)

Blijft staan; de Bijbel spreekt niet over masturbatie, wel zegt Jezus duidelijk dat we niets aan de wet toe mogen voegen!
Hoe komt het dan dat mensen het lef hebben om zo direct in te gaan tegen wat Jezus zegt en wel nieuwe wetten te maken, op grond van wat ze zelf onkuis of overmatig vinden?

Dat is wat de farizeën deden, nieuwe wetjes maken waarvan ze dachten dat het wel in lijn zou zijn met wat God zou bedoelen in de wet.
Carpe Diem tamen Memento Mori
artistiek

Bericht door artistiek »

Misschien heb je wel gelijk ja, het lust me dan ook niet om hier nog verder over te discussiëren.
Het is sowieso eigenlijk bedroevend dat hier nog een discussie over kan bestaan of het wel of niet geoorloofd is.
Maar goed, het lijk tegenwoordig of alles ter discussie moet worden gesteld.
Democritus

Bericht door Democritus »

artistiek schreef:
Misschien heb je wel gelijk ja, het lust me dan ook niet om hier nog verder over te discussiëren.
Het is sowieso eigenlijk bedroevend dat hier nog een discussie over kan bestaan of het wel of niet geoorloofd is.
Maar goed, het lijk tegenwoordig of alles ter discussie moet worden gesteld.
Geen discussie vanuit uit jouw oogpunt.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Marnix

Bericht door Marnix »

Nee, hij zegt dat wat je heimelijk begeert, dat is net zo erg als het werkelijk doen.
Het hopen dat iemand doodgaat is net zo erg als iemand feitelijk doden.
Maar als ik fantaseer over wat er gebeurt als iemand sterft (bv. een politicus), dan hoop ik er nog niet op.
En je kunt geen overspel plegen als je niet getrouwd bent, tenzij de persoon met wie je contact hebt getrouwd is.
Maar als 2 personen ongetrouwd zijn dan kan er nooit sprake zijn van overspel. Laat staan als er slechts sprake is van fantasie!
Als je vreemdgaat als je een andere vrouw alleen in je gedachten begeert en de Bijbel leert dat seks in het huwelijk thuishoort, kan je dan wel fantaseren, denken aan seks met iemand als je niet getrouwd bent en die persoon waar je aan denkt ook niet? Dan kan je toch ook stellen dat dat net zo verkeerd is als daadwerkelijk seks met hem / haar hebben?

Bij fantaseren zijn je gedachten wel op iets gericht, ook al is het niet de praktijk. Je gedachten zijn dan dat het wel zo is, ook al is dat niet werkelijk zo. De Bijbel heeft het niet alleen over foute daden, maar ook over foute gedachten. Sinds wanneer zijn fantasieen geen gedachten dan?
En over het 'onkuis' argument; waarschijnlijk masturbeert 99% van de vrijgezelle mannen (zo niet 100%).
Dit is een erg relevant onderwerp.
Het is maar goed dat we hier wel met elkaar over kunnen praten (al zijn details wmb niet nodig, maar volgens mij blijf ik daar zelf persoonlijk ook ver weg van)
Dat het op grote schaal gebeurt wil nog niet zeggen dat het goed is. Er wordt ook op grote schaal geroddeld, gevloekt, gescholden, andere goden aanbeden, bezittingen van anderen begeerd etc. We zijn zondaren en overtreden al Gods geboden, maar daarmee is de zonde nog niet goed te praten omdat iedereen dat doet.
Seksualiteit levert zowieso veel schuldgevoelens op. Er zijn genoeg mensen in onze gezindte die seks uberhaupt alleen voor voortplanting vinden en die er niet van willen genieten, en al zorgen dat ze (terwijl ze getrouwd zijn) elkaar niet naakt zien.
Die gebruiken precies dezelfde argumenten! (onkuis, matigen, heilig zijn, etc.)
Tja, en dat is heel jammer. Seks is een geschenk van God tussen man en vrouw.... waar je samen van mag genieten. Het is jammer dat er mensen zijn die er niet zo mee omgaan.
Blijft staan; de Bijbel spreekt niet over masturbatie, wel zegt Jezus duidelijk dat we niets aan de wet toe mogen voegen!
Hoe komt het dan dat mensen het lef hebben om zo direct in te gaan tegen wat Jezus zegt en wel nieuwe wetten te maken, op grond van wat ze zelf onkuis of overmatig vinden?
De Bijbel spreekt niet direct over masturbatie, maar wel over seks en begeerte... en op basis daarvan, van de Bijbel, vormen mensen een mening over seksualiteit, en ook over masturbatie. Over die regels kunnen we discussieren, over het feit dat mensen dingen interpreteren en toepassen op nu is volgens mij niet zoveel discussie mogelijk. Daar ontkom je niet aan. Verder ben ik het met je eens dat we geen eigen wetten moeten maken zoals de Farizeeen deden...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
learsi

Bericht door learsi »

Zou het kunnen zijn, dat het woordje ¨branden¨ in 1Kor.7:9 iets zegt over het onderhavige onderwerp?
Wat vinden jullie?
Marnix

Bericht door Marnix »

Huhh? Die begrijp ik niet... dat gaat over beter trouwen dan van begeerte branden... maar voor een vrijgezelle jongen of meisje is dat vaak niet aan de orde....
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marnix schreef: Ik ben blij dat het taboe, er niet over praten.... een beetje voorbij is.
Ik niet. Als je hulp nodig hebt, zijn daar instanties voor, of misschien goede vrienden. Maar geen openbaar forum.
learsi

Bericht door learsi »

Marnix schreef:Huhh? Die begrijp ik niet... dat gaat over beter trouwen dan van begeerte branden... maar voor een vrijgezelle jongen of meisje is dat vaak niet aan de orde....
Uit dat ¨branden¨ ontstaat ............
Wat bedoelt hij hier met branden. Vertaal dat woordje eens!
Bart

Bericht door Bart »

kan dit onsmakelijke onderwerp niet dicht
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Op slot.

Dit soort praatjes zijn niet gepast op RF.
Als mensen problemen hebben, kunnen ze beter individuele hulp zoeken.
Gesloten