Hoe het binnen de OGG is, zou ik niet durven zeggen.eilander schreef:Volgens mij klopt dit niet. Binnen ons kerkverband is afgesproken dat kerkenraden max. 2 keer een dienst door een predikant van buiten het kerkverband kunnen laten voorgaan. Zo staat dat ook in de reglementen, die gebaseerd zijn op de DKO. Kortom: dit mag dus gewoon.Tiberius schreef:Wie doet hier krampachtig over kerkmuren? Daar begin je zelf over.henry30 schreef:Hoewel ik begrip heb voor regels en kerkordes etc. rijst hier de vraag: zijn we nu aan het strijden voor Gods eer of voor kerkmuren? Er zijn vele OGGN waar andere predikanten voorgaan, al dan niet voor een doel als GBS of SGP. Interkerkelijke diensten trekken als vanouds zeer veel aandacht. Ik heb wel eens gehoord van een dienst waarin een Hervormde, GG, GGN en OGGN voorgingen, soort herdenkingsdienst. De mensen hingen in de gordijnen en door de slotspreker werd gesproken als een wolkje als eens mans hand... Nogmaals: alle respect voor de kerkorde etc , maar moeten we hier echt krampachtig doen over kerkmuren?Diederik schreef:waarom heb gehoord van de vrouw van ds klok hoe ze een rijke zegen mocht ervaren in de kerk bij ds van belzen die samen met ds. klok een kerkdienst hield het werkt samenbindend pas bij ds mondria geweest ook in de OGG
Als men vindt, dat dat onderling moet kunnen, moet men de kerkorde aanpassen. Maar niet eerst een kerkorde accepteren en die vervolgens overtreden.
(Zeker als kerkenraad en consulent hier achter staan).
Maar voor de GG geldt dat niet.