Als ik op internet de kanttekening van de Statenvertaling lees dan doe ik dat op http://www.statenvertaling.net/
Maar daar staan vaak niet van alle Hoofdstukken de kanttekening erop. Weet iemand een site waar ze wel altijd compleet zijn? Want een kennis van mij heeft de bijbel met kanttekening en daar staan ze wel allemaal in. Dus ik vroeg me af op dat ook voor internet beschikbaar is, want ik kan het niet vinden.
Vraag
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Vraag
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Zoek dan eens bij Nehemia 10. Geen kanttekeningen, en volgens mij bestaan ze wel. (Bij dit hoofdstuk weet ik niet zeker of ze bestaan, maar in andere gevallen die ik me niet kan herinneren was dat wel zo)
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Het beste kan je dan GBS digitaal nemen, die heeft ze allemaal.
Volgens mij heeft Refo eens gemeld, dat Jona 2 ook geen kanttekeningen heeft op de internet edities, terwijl er wel kanttekeningen van zijn.
Volgens mij heeft Refo eens gemeld, dat Jona 2 ook geen kanttekeningen heeft op de internet edities, terwijl er wel kanttekeningen van zijn.
Dat is dezelfde.Bert Mulder schreef:http://bijbel.coas.nl/BijbelMetKantTekeningen/
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Fjodor schreef:Zoek dan eens bij Nehemia 10. Geen kanttekeningen, en volgens mij bestaan ze wel. (Bij dit hoofdstuk weet ik niet zeker of ze bestaan, maar in andere gevallen die ik me niet kan herinneren was dat wel zo)
1) dappere mannen.
Of, vermogenden, rijken. Hebreeuws, mannen van kloekheid, of vermogen.
2) voorganger
Of, leidsman, hertog; zie 1 Kron. 9:11.
3) in het huis deden,
In het huis Gods, dat is den tempel, verzorgende wat tot den godsdienst vereist werd.
4) Gedolim.
Hebreeuws, Haggedolim. Anders, van [een] der groten.
5) buitenwerk
Versta, om de besturen wat buiten den tempel tot bevordering van den godsdienst nodig was, en het geld te eisen, dat de gemeente vrijwilliglijk aangenomen had te contribueren tot zulk einde, gelijk verhaald is boven, Neh. 10:32,33. Vergelijk 1 Kron. 26:29.
6) die de dankzegging
Als zangmeester, voorzanger der psalmen en lofzangen.
7) heilige stad
Jeruzalem.
8) die wacht hielden
Of de wachters.
9) Israël,
Zie Neh. 11:3.
10) erfdeel.
Zie onder, Neh. 11:36.
11) Ofel;
Gelijk boven, Neh. 3:26.
12) tegenover
Dat is, dezen moesten bij de hand en in den tempel tegenwoordig zijn, om te letten op de dagelijkse behoeften van den godsdienst, gelijk anderen op het buitenwerk letten; boven, Neh. 11:16; zie onder, Neh. 12:9.
13) zeker onderhoud
Hebreeuws, vastigheid, getrouwheid, zekerheid; [gelijk boven, Neh. 9:38], dat is hier, zekere rente, of een gewis onderhoud uit des konings schathuis. Anders, een vaste rente voor de zangers. Hetwelk zij alzo verstaan, dat hun van den koning was toevertrouwd geld van zijn commissaris te ontvangen en uit te geven tot dagelijkse behoeften van den godsdienst. Zie Ezra 6:8,9, en Ezra 7:20,21,22.
14) aan des konings hand,
Dat is, des konings commissaris, vergelijk 1 Kron. 18:17.
15) in alle zaken
Of, in allen woord tot het volk, of des volks; dat is, in hetgeen het volk van des konings wege was voor te dragen, of het volk met den koning te doen had; idem, des konings inkomen te vorderen en volgens zijn last te doen besteden. Zie Ezra 6:8.
16) Kirjath-arba
Van deze en al de volgende plaatsen, zie Joz. 15:13,21, enz., en Joz. 18:22, enz., en Joz. 19:2, enz.
17) onderhorige
Hebreeuws, dochters. Alzo in het volgende, en elders dikwijls.
18) legerden zich
Dat is, zij bewoonden die ganse landstreek, zich daar onthoudende zo zij best konden, de vervallen plaatsen allengskens opbouwende, enz.
19) dal Hinnom.
Zie Joz. 15:8; 2 Kon. 23:10.
20) werkmeesters.
Dat is, timmerlieden en smeden; zie 1 Kron. 4:14.
21) verdelingen
De plaatsen, die den Levieten van die beide stammen volgens Gods ordinantie waren toegedeeld.
http://bijbel.coas.nl/BijbelMetKantTekeningen/
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.