Misschien hier in Nederland niet, maar onder de orthodoxe Joden leeft dit nog heel sterk hoor! En niet eens alleen onder de orthodoxe Joden. In Israel, en in andere landen waar relatief veel Joden wonen hen je nog heel veel mensen die volgens de "traditionele" Joodse spijswetten leven. Waarom laten de meeste fabrikanten van bijvoorbeeld voedingssupplementen hun producten kosher verklaren?jakobmarin schreef:Lees alle (spijs)wetten maar eens door in Leviticus, daar hou jij je waarschijnlijk ook niet aan. Wel eens haas of paling gegeten? Mocht in die tijd niet, en nu hoor je er niemand meer over.lanfy schreef:Toch eigenlijk wel raar, dat wat toen geen zonde was, nu wel als zonde wordt gezien. Of zie ik dat verkeerd?
Ernstige waarschuwing tegen de wellusten
Re: ERNSTIGE WAARSCHUWING TEGEN DE WELLUSTEN
Religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! Linda Livni.
Re: ERNSTIGE WAARSCHUWING TEGEN DE WELLUSTEN
Hij heeft slavernij nooit goedgekeurd volgens mij. Maar er waren wel wetten die voor de Joden golden omdat ze op Christus wezen (reinheidswetten, offerwetten etc.) en die niet meer voor ons gelden.lanfy schreef:Maar voor zover ik het begrijp is God toch onveranderlijk? Was God dus vroeger voor de slavenhandel, en nu is Hij er tegen? Bedoel je dat? Of hebben we als mens die verschillen maar gewoon te respecteren?Gian schreef:Dat is niet raar, het geeft maar weer eens aan dat God in verschillende tijden verschillend handelt.lanfy schreef:Toch eigenlijk wel raar, dat wat toen geen zonde was, nu wel als zonde wordt gezien. Of zie ik dat verkeerd?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Re: Ernstige waarschuwing tegen de wellusten
In de 10 geboden staat: gij zult niet stelen. Dat betekent ook: gij zult niemand ontvoeren.
En in een ander bijbelgedeelte staat:
16 Verder, zo wie een mens steelt, hetzij dat hij dien verkocht heeft, of dat hij in zijn hand gevonden wordt, die zal zekerlijk gedood worden.
Zwarte mensen werden blijkbaar niet ale echte mensen beschouwd.
16 Verder, zo wie een mens steelt, hetzij dat hij dien verkocht heeft, of dat hij in zijn hand gevonden wordt, die zal zekerlijk gedood worden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Re: Ernstige waarschuwing tegen de wellusten
Sorry, maar ik snap niet wat je post met kleurlingen te maken heeft. Kun je dat uitleggen?refo schreef:In de 10 geboden staat: gij zult niet stelen. Dat betekent ook: gij zult niemand ontvoeren.
Religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! Linda Livni.