Een half uur actief bewegen per dag is voldoende. Als je daar niet aan komt moet je heel eenvoudig je eetpatroon aanpassen. Minder vet. Het is nog steeds zo dat bijna elk pondje door het mondje gaat (uitzonderingen daar gelaten). Als je niet van bewegen houdt, let dan op dat je niet teveel vet en zoek gebruikt. Maar een half uurtje is echt niet veel en als je beweegt geeft dat gewoon hele andere energie. Je hoofd is leeg, even wat anders e.d.eilander schreef: En wat is wel voldoende?
Zondag 40; Ik rook! zonde tegen het 6e gebod?
Re: Zondag 40; Ik rook! zonde tegen het 6e gebod?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Dat begrijp ik wel. maar als je soms naar buiten kijkt zoals vandaag, dan blijf ik liever binnen in plaats van een wandelingetje te gaan maken om zodoende aan voldoende beweging te komen. Ik troost me met de gdachte dat ik op m'n werk veel moet lopen en dat ik zo aan m'n beweging kom. Maar dat zal je niet bedoelen denk ik.vlinder schreef:Een half uur actief bewegen per dag is voldoende. Als je daar niet aan komt moet je heel eenvoudig je eetpatroon aanpassen. Minder vet. Het is nog steeds zo dat bijna elk pondje door het mondje gaat (uitzonderingen daar gelaten). Als je niet van bewegen houdt, let dan op dat je niet teveel vet en zoek gebruikt. Maar een half uurtje is echt niet veel en als je beweegt geeft dat gewoon hele andere energie. Je hoofd is leeg, even wat anders e.d.eilander schreef: En wat is wel voldoende?
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Alleen om die laatste reden vind ik het al lekker.vlinder schreef:Een half uur actief bewegen per dag is voldoende. Als je daar niet aan komt moet je heel eenvoudig je eetpatroon aanpassen. Minder vet. Het is nog steeds zo dat bijna elk pondje door het mondje gaat (uitzonderingen daar gelaten). Als je niet van bewegen houdt, let dan op dat je niet teveel vet en zoek gebruikt. Maar een half uurtje is echt niet veel en als je beweegt geeft dat gewoon hele andere energie. Je hoofd is leeg, even wat anders e.d.eilander schreef: En wat is wel voldoende?
Het is zeker niet te ver gezocht. Dat gebod 'Gij zult niet doodslaan' geldt niet alleen voor de roker, maar ook de verantwoording t.o.v. de mensen in zijn omgeving die hij mee laat roken.MaCx schreef:Ik rook al een langere tijd en ben goed verslaafd.
Nu vroeg ik me eens af.
is roken uiteindelijk zonde tegen het 6e gebod? of te vergezocht?
ik weet dat in andere werelddelen christenen echt niet roken om vergelijkbare redenen.
hoe zien jullie dit?
Aangezien het een verslaving is, is het ook tevens een zonde tegen het eerste gebod. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. Bij een verslaving staat (bij tijden) altijd het onderwerp van de verslaving op de eerste plaats, en niet de Heere.
Sorry als ik al te scherp ben, maar van de tien collega's is er steeds een in de kantine die de lucht voor al zijn collega's verontreinigt. Dat is niet waar ik blij mee ben. Zeker niet als ik op dat moment moet eten.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Te scherp? Echt niet, je slaat de spijker op de kop. Raak.caprice schreef:Het is zeker niet te ver gezocht. Dat gebod 'Gij zult niet doodslaan' geldt niet alleen voor de roker, maar ook de verantwoording t.o.v. de mensen in zijn omgeving die hij mee laat roken.MaCx schreef:Ik rook al een langere tijd en ben goed verslaafd.
Nu vroeg ik me eens af.
ik weet dat in andere werelddelen christenen echt niet roken om vergelijkbare redenen.
hoe zien jullie dit?
Aangezien het een verslaving is, is het ook tevens een zonde tegen het eerste gebod. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. Bij een verslaving staat (bij tijden) altijd het onderwerp van de verslaving op de eerste plaats, en niet de Heere.
Sorry als ik al te scherp ben, maar van de tien collega's is er steeds een in de kantine die de lucht voor al zijn collega's verontreinigt. Dat is niet waar ik blij mee ben. Zeker niet als ik op dat moment moet eten.
Als niet-roker heb ik natuurlijk makkelijk praten...
Dat bedoelde ik.
Dat bedoelde ik.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik ben ex-roker. En denk er nu net zo over als jij.caprice schreef:Als niet-roker heb ik natuurlijk makkelijk praten...
Dat bedoelde ik.
Mwah.....die collega heeft toch ook het recht om te roken in de kantine? Net zoals jij het recht hebt om daar te eten? En kun je hem met 10 tegen 1 niet overhalen of overtuigen om te stoppen met roken?caprice schreef:Het is zeker niet te ver gezocht. Dat gebod 'Gij zult niet doodslaan' geldt niet alleen voor de roker, maar ook de verantwoording t.o.v. de mensen in zijn omgeving die hij mee laat roken.MaCx schreef:Ik rook al een langere tijd en ben goed verslaafd.
Nu vroeg ik me eens af.
hoe zien jullie dit?
Religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! Linda Livni.
Ik ben het er volledig mee eens. maar wees maar dankbaar dat jij geen last heb van deze zonde.lanfy schreef:Mwah.....die collega heeft toch ook het recht om te roken in de kantine? Net zoals jij het recht hebt om daar te eten? En kun je hem met 10 tegen 1 niet overhalen of overtuigen om te stoppen met roken?caprice schreef:Het is zeker niet te ver gezocht. Dat gebod 'Gij zult niet doodslaan' geldt niet alleen voor de roker, maar ook de verantwoording t.o.v. de mensen in zijn omgeving die hij mee laat roken.MaCx schreef:Ik rook al een langere tijd en ben goed verslaafd.
Nu vroeg ik me eens af.
hoe zien jullie dit?
Als het in een restaurant of zelfs een kroeg al niet meer toegestaan is om te roken, snap ik niet dat het in een kantine wel mag. Wat ik nog veel onbegrijpelijker vind, is de a-sociale mentaliteit van die enige roker, die hoort te weten hoe irritant en schadelijk het is voor 10 mensen, die van frisse lucht houden, dat recht te verzieken.te verzieken.lanfy schreef:Mwah.....die collega heeft toch ook het recht om te roken in de kantine? Net zoals jij het recht hebt om daar te eten? En kun je hem met 10 tegen 1 niet overhalen of overtuigen om te stoppen met roken?caprice schreef:Het is zeker niet te ver gezocht. Dat gebod 'Gij zult niet doodslaan' geldt niet alleen voor de roker, maar ook de verantwoording t.o.v. de mensen in zijn omgeving die hij mee laat roken.MaCx schreef:Ik rook al een langere tijd en ben goed verslaafd.
Nu vroeg ik me eens af.
hoe zien jullie dit?
Natuurlijk heeft die collega NIET het recht om te roken in die kantine.
Ik zou mijn eten niet eens meer proeven met rook in de ruimte.
Bovendien is passief meeroken nog veel schadelijker dan zelf roken.Dat weet iedereen nu wel!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Keep on dreaming! Waarom zo agressief? Dat snap ik niet! Ga jij nu meer uit nu er in horeca gelegenheden niet meer gerookt mag worden? Of is het gewoon je anti rokers stokpaardje? En het recht wordt die persoon gegund om daar te roken! Snap je dat niet? Democratie he?Joannah schreef:Als het in een restaurant of zelfs een kroeg al niet meer toegestaan is om te roken, snap ik niet dat het in een kantine wel mag. Wat ik nog veel onbegrijpelijker vind, is de a-sociale mentaliteit van die enige roker, die hoort te weten hoe irritant en schadelijk het is voor 10 mensen, die van frisse lucht houden, dat recht te verzieken.te verzieken.lanfy schreef:Mwah.....die collega heeft toch ook het recht om te roken in de kantine? Net zoals jij het recht hebt om daar te eten? En kun je hem met 10 tegen 1 niet overhalen of overtuigen om te stoppen met roken?caprice schreef:Het is zeker niet te ver gezocht. Dat gebod 'Gij zult niet doodslaan' geldt niet alleen voor de roker, maar ook de verantwoording t.o.v. de mensen in zijn omgeving die hij mee laat roken.MaCx schreef:Ik rook al een langere tijd en ben goed verslaafd.
Nu vroeg ik me eens af.
hoe zien jullie dit?
Natuurlijk heeft die collega NIET het recht om te roken in die kantine.
Ik zou mijn eten niet eens meer proeven met rook in de ruimte.
Bovendien is passief meeroken nog veel schadelijker dan zelf roken.Dat weet iedereen nu wel!
Religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! Linda Livni.
Ik vind dat niemand het recht heeft om de frisse lucht van een ander te verontreinigen (en zeker niet 10 tegen 1, democratie zei je?) en hem/haar door passief mee te laten roken, kans geeft op een terminale ziekte.
Mijn moeder is overleden aan de gevolgen van het passief meeroken met mijn vader.
Mijn moeder is overleden aan de gevolgen van het passief meeroken met mijn vader.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Ik probeer andere zoveel mogelijk te ontzien met mijn schadelijke gewoonte. ik hoop spoedig te stoppen.
Ik zou zeggen: wordt niet moedeloos als het niet in één keer, of tien keer, of honderd keer lukt..MaCx schreef:Ik probeer andere zoveel mogelijk te ontzien met mijn schadelijke gewoonte. ik hoop spoedig te stoppen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
En?? heb je nu een hekel aan je vader? Rokers hebben dezelfde rechten als niet rokers! Duidelijk?! Toch?! !0 tegen 1 is toch democratie? Vat het gewoon niet zo persoonlijk op! Rokers hebben wettelijk gewoon dezelfde rechten als niet rokers! Wat begrijp je niet? Jouw verhaal, wat idd zielig is?! Sorry, maar daar heb ik geen boodschap aan!Joannah schreef:Ik vind dat niemand het recht heeft om de frisse lucht van een ander te verontreinigen (en zeker niet 10 tegen 1, democratie zei je?) en hem/haar door passief mee te laten roken, kans geeft op een terminale ziekte.