Ach..... zo interpreteer jij dat... Daar kan ik niet zo veel aan doen.Tiberius schreef:Het uitgemaakte van die zaak vinden we terug in de belijdenisgeschriften. Wat de "meeste anderen" hier te berde brengen, is gebaseerd op deze geschriften; daar lijken Refo en Marnix aan te zagen.Marco schreef:Nee, zij verschillen van mening met de meeste anderen hier over wat schriftuurlijke bevinding is. Dat is namelijk voor sommigen hier een uitgemaakte zaak. En dat is wel eens jammer..Tiberius schreef:Niet veel, nee, maar er zijn er wel enkele.Marco schreef:Er zijn niet echt tegenstanders van schriftuurlijke bevinding hier. Wel zijn er verschillen over wat schriftuurlijke bevinding is, en tot op zekere hoogte over de vraag in hoeverre het de bevinding is die zekerheid moet bieden.
Marnix en Refo openbaren zich in hun postings in ieder geval als tegenstanders van schriftuurlijke bevinding.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen tegenstander ben van schriftuurlijke bevinding, integendeel. Ik ben tegenstander van onschriftuurlijke bevinding. De discussie kan dus gevoerd worden over welke bevinding schriftuurlijk is en welke niet... Lijkt me een nuttige discussie.
Maar zoals jij nu praat valt er niet te discussieren. Jij hebt al bepaald wat schriftuurlijk is en wat niet en op basis daarvan je oordeel klaar. Dus laten we even wat inhoudelijker worden. Ik ben benieuwd op welke punten ik tegen de lijn van de belijdenisgeschirften op dit punt in ga.... Dit zegt Marnix... maar dit zeggen de belijdenisgeschriften. Want ik ben me er niet van bewust dat ik daar tegenin ben gegaan. Mocht dat toch zo zijn, dan moet ik daar inderdaad op aangesproken worden. Dat heb je al gedaan, maar als je tegen iemand zegt dat hij het fout doet en hij is zich daar niet van bewust, is het voor hem wel heel belangrijk dat je ook zegt waar hij dan de fout ingaat. Zodat hij er van kan leren. Ik wacht gespannen af.