Tegenwoordig merk ik dat het woord hoop op vele manieren word uitgelegd.
Hoe interprerteren jullie dit woordje hoop (vanuit de Bijbel?)
Dit is een algemene vraag uit belangstelling, niet zozeer om een discussie uit te lokken.
bedankt alvast voor je reactie
Wat betekent het woord hoop voor jou?
Wat betekent het woord hoop voor jou?
Laatst gewijzigd door MaCx op 18 feb 2010, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat betekend het woord hoop voor jou?
het betekent voor mijMaCx schreef:Tegenwoordig merk ik dat het woord hoop op vele manieren word uitgelegd.
Hoe interperteren jullie dit woordje hoop (vanuit de Bijbel?)
Dit is een algemene vraag uit belangstelling, niet zozeer om een discussie uit te lokken.
bedankt alvast voor je reactie
Fil 1:20 Volgens mijn ernstige verwachting en hoop, dat ik in geen zaak zal beschaamd worden; maar dat in alle vrijmoedigheid, gelijk te allen tijd, alzo ook nu, Christus zal groot gemaakt worden in mijn lichaam, hetzij door het leven, hetzij door den dood.
en
1 Petr 1: 3 Geloofd zij de God en Vader van onzen Heere Jezus Christus, Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Jezus Christus uit de doden.
Re: Wat betekent het woord hoop voor jou?
Welke hoop hebben wij? Er zijn maar twee soorten hoop. Of een hoop, gepaard gaande met geloof en liefde en eeuwigheidswaarde heeft, of een hoop der spinnekoppen, die eenmaal zal vergaan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
De Bijbelse hoop is idd een van een heel andere inhoud dan de wereldse hoop, De Bijbelse hoop heeft zekerheid in zich.caprice schreef:Welke hoop hebben wij? Er zijn maar twee soorten hoop. Of een hoop, gepaard gaande met geloof en liefde en eeuwigheidswaarde heeft, of een hoop der spinnekoppen, die eenmaal zal vergaan.
Zoek het woord hoop maar eens op in de concordantie
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bij ons in de kerk ging het gisteren over deze spinnenkop. daar lagen veel lessen in.caprice schreef:Welke hoop hebben wij? Er zijn maar twee soorten hoop. Of een hoop, gepaard gaande met geloof en liefde en eeuwigheidswaarde heeft, of een hoop der spinnekoppen, die eenmaal zal vergaan.
Tja Hoop in de Bijbel zal altijd geschonken moeten worden. het is een vast vertrouwen en stellig weten.