JolandaOudshoorn schreef:henriët schreef:JolandaOudshoorn schreef:
tussen een gogo en een voetbalplaatje zit voor mij wel een verschil. En ja, veel jongens vinden voetbal een leuke bezigheid en als er personen zijn die goed kunnen voetballen, dan kijken ze daar wel tegen op. Net zoals een orgelliefhebber op zal kijken naar bijv. Dick Sanderman.
toch zit daar verschil in dunkt me...
dick sanderman zal niet als afgod bejubelt worden, terwijl voetballen godenzonen genaamd worden

net zo goed als ik plaatjes zou afkeuren van andere sporthelden.. of muziekidolen.. wijs ik ook deze plaatjes af..
daarnaast..
laten jullie de kids dan ook naar t wk voetbal kijken? gewoon een leuke bezigheid die jongens kunnen goed voetballen..
Ik ken fanaten die organisten ook verheerlijken tot een bijna-god. Alleen, organist of dominee, dat is in onze kringen zo heerlijk geaccepteerd. Moeten we dus maar organisten en hun cd's ook maar verbieden omdat er sommigen zijn?? Die lijn trek ik ook door naar de niet-geaccepteerde sportmensen. En dan kom ik voor mijzelf tot tot de conclusie: laat hem fijn die voetbalplaatjes verzamelen.
Dat mensen organisten verheerlijken tot een bijna god is verre van goed, dat is verre van onbijbels.
Je kunt die lijn door trekken naar niet geaccepteerde sportmensen. Toch vind ik het zelf anders liggen.
God vraagt van ons onze kinderen op te voeden in de vreze des Heeren. Mogen we dan wel tolereren dat ze met 'de wereld'in hun zak lopen.
Ik wijs eenpotje voetbal niet af. Wel de hele cultus rondom de voetbalgekte met hun helden.
Als kinderen opkijken tegen zulke helden.. sja... ik weet niet, volgens mij kunnen we ze beter wijzen op de werkelijke Held.