Dorsvloer vol confetti

refo

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door refo »

Visie? Die heb ik niet kunnen ontdekken. Hooguit is het een mening. En als hij niet 'iemand' was in refokring dan had het RD de mening geweigerd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Toch kan ik me wel vinden in de posting van claus. Ik las het stuk ook met gemengde gevoelens. Hij stelt dat Franca niet in de belangstelling zou moeten staan en stelt daar andere mensen (die precies in zijn straatje passen en waar hij ook nog een beetje eer aan kan behalen) daar tegen over. M.i. behoren mensen nooit in het middelpunt te staan.
Dat zei hij juist...
Maar tussen iets zeggen (met je mond) of iets laten merken (vanuit je daden, of dit geval zijn redenatie) zit toch wel een erg groot verschil dit keer.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Toch kan ik me wel vinden in de posting van claus. Ik las het stuk ook met gemengde gevoelens. Hij stelt dat Franca niet in de belangstelling zou moeten staan en stelt daar andere mensen (die precies in zijn straatje passen en waar hij ook nog een beetje eer aan kan behalen) daar tegen over. M.i. behoren mensen nooit in het middelpunt te staan.
Dat zei hij juist...
Maar tussen iets zeggen (met je mond) of iets laten merken (vanuit je daden, of dit geval zijn redenatie) zit toch wel een erg groot verschil dit keer.
Daar heb je wel gelijk in, ja.
henry30

Bericht door henry30 »

---knip--- Discussie over modereerbeleid per PB, aub; mvg Tib
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

henry30 schreef:Het vierde: zijn opmerkingen in de trant van: Laat haar varen. Ik kreeg het er koud van.

(...)

Al met al: Het artikel van de heer Kosten is bepaald geen schot in de roos.

Idd, ik had ook gemengde gevoelens na het lezen van het artikel. Door de koude toon kon ik de waarschijnlijk bedoelde warmte er helaas niet in ontdekken.
Ander

Bericht door Ander »

Wilhelm schreef:
henry30 schreef:Het vierde: zijn opmerkingen in de trant van: Laat haar varen. Ik kreeg het er koud van.

(...)

Al met al: Het artikel van de heer Kosten is bepaald geen schot in de roos.

Idd, ik had ook gemengde gevoelens na het lezen van het artikel. Door de koude toon kon ik de waarschijnlijk bedoelde warmte er helaas niet in ontdekken.
Tja, je kunt over de toonzetting van mening verschillen. Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij dat een artikel in de Daniël, wat elke boodschap miste, wel verdedigd moet worden en een artikel waarin gewezen werd op het feit dat God mensen vasthoudt niet goed zou zijn. Verbazingwekkend.
Hugo

Bericht door Hugo »

Ander schreef: Tja, je kunt over de toonzetting van mening verschillen. Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij dat een artikel in de Daniël, wat elke boodschap miste, wel verdedigd moet worden en een artikel waarin gewezen werd op het feit dat God mensen vasthoudt niet goed zou zijn. Verbazingwekkend.
Nee, maar de kritiek op Kosten in deze discussie is niet dat hij schrijft dat God mensen vasthoudt, maar de manier waarop hij Franca benadert. Heel goed dat hij zegt dat God mensen vasthoudt, maar toch vind ik het geen goed artikel.
claus

Bericht door claus »

Vanmorgen in het RD stond een m.i. voortreffelijk artikel van dr. J. van Klinken. Dat is m.i. een goede manier hoe je ontkerkelijking en de inhoud van het boek, maar ook Franca, dient te beschrijven. Niet veel aandacht aan schenken? hoor je ook wel suggereren. Maar, als er juist uit ex-refocultuur iets als dit boek verschijnt, trekt dat veel meer aandacht dan een boek van een 'werelds' iemand die over zijn of haar thuisbeleving een boek opdist. Ook dat aspect benadert Van Klinken prima! ---knip-- Niet op de persoon, aub; mvg Tib
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

claus schreef:Vanmorgen in het RD stond een m.i. voortreffelijk artikel van dr. J. van Klinken. Dat is m.i. een goede manier hoe je ontkerkelijking en de inhoud van het boek, maar ook Franca, dient te beschrijven. Niet veel aandacht aan schenken? hoor je ook wel suggereren. Maar, als er juist uit ex-refocultuur iets als dit boek verschijnt, trekt dat veel meer aandacht dan een boek van een 'werelds' iemand die over zijn of haar thuisbeleving een boek opdist. Ook dat aspect benadert Van Klinken prima!
---knip-- Niet op de persoon, aub; mvg Tib
Volgens mij is Franca Treur inmiddels ook een 'werelds' iemand die haar thuisbeleving in een boek opdist. Ze komt wel 'uit' onze kring, maar maakt er geen deel meer van uit.
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Afgewezen schreef:
claus schreef:Vanmorgen in het RD stond een m.i. voortreffelijk artikel van dr. J. van Klinken. Dat is m.i. een goede manier hoe je ontkerkelijking en de inhoud van het boek, maar ook Franca, dient te beschrijven. Niet veel aandacht aan schenken? hoor je ook wel suggereren. Maar, als er juist uit ex-refocultuur iets als dit boek verschijnt, trekt dat veel meer aandacht dan een boek van een 'werelds' iemand die over zijn of haar thuisbeleving een boek opdist. Ook dat aspect benadert Van Klinken prima!---knip-- Niet op de persoon, aub; mvg Tib
Volgens mij is Franca Treur inmiddels ook een 'werelds' iemand die haar thuisbeleving in een boek opdist. Ze komt wel 'uit' onze kring, maar maakt er geen deel meer van uit.
En volgens mij 'was' zij al 'werelds'...
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
huisman

Bericht door huisman »

PvS schreef:
Afgewezen schreef:
claus schreef:Vanmorgen in het RD stond een m.i. voortreffelijk artikel van dr. J. van Klinken. Dat is m.i. een goede manier hoe je ontkerkelijking en de inhoud van het boek, maar ook Franca, dient te beschrijven. Niet veel aandacht aan schenken? hoor je ook wel suggereren. Maar, als er juist uit ex-refocultuur iets als dit boek verschijnt, trekt dat veel meer aandacht dan een boek van een 'werelds' iemand die over zijn of haar thuisbeleving een boek opdist. Ook dat aspect benadert Van Klinken prima!---knip-- Niet op de persoon, aub; mvg Tib
Volgens mij zijn "wij" werelds !!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

huisman schreef:
PvS schreef:
Afgewezen schreef:
Volgens mij zijn "wij" werelds !!
Jaja, braaf!!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Hoe dan ook, de keuze van mevr. Treur om juist over de ger. gez. te schrijven, was financieel gezien een heel slimme...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

memento schreef:Hoe dan ook, de keuze van mevr. Treur om juist over de ger. gez. te schrijven, was financieel gezien een heel slimme...
Dat vermoed ik ook!

Mister gaat ook maar eens een boek schrijven...

:hum
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Mister schreef:
memento schreef:Hoe dan ook, de keuze van mevr. Treur om juist over de ger. gez. te schrijven, was financieel gezien een heel slimme...
Dat vermoed ik ook!

Mister gaat ook maar eens een boek schrijven...

:hum
Uw wandel zij zonder geldgierigheid; en zijt vergenoegd met het tegenwoordige...
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Plaats reactie