Ik kan me de reactie van Evangelist wel voorstellen als je zo'n los bericht op internet vindt...
als je dan daar op reageert...
Hij zal echter wel snel ontdekken dat er heus veel kennis is hier op het forum, maar dat de kennis van de één de ander niet altijd welgevallig in de oren klinkt.
De post van Dia vraagt wel een beetje om zo'n reactie toch? wij kennen hem inmiddels en laten het wat gebeuren... Weet hij toch niet?
Smaadheid om Christus' wil...?
- MarthaMartha
Re: Smaadheid om Christus' wil...?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Veel woorden zijn er gekomen op dit bericht.-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
Meestal in geseculariseerde grote steden.
Soms vraag ik me verwonderd af of we op het Refoforum ook
een evangelist zouden moeten hebben...
Als je kijkt naar de reacties is de kennis van sommigen wel heel mininaal,
en heel oppervlakkig...
Ik zeg dit niet met het oog op één persoon, maar zo in het algemeen...
Na er nog eens over nagedacht te hebben, kan ik niet anders dan concluderen dat dit wel een heel makkelijke manier van doen is, zo kun je alles wegredeneren, alles als niets achten.
de kennis is minimaal... dat zal ik je niet nazeggen, als ik bepaalde personen hier zie posten denk ik, sjonge, wat een kennis!
Wat betreft oppervlakkigheid: Het is niet makkelijk ( en ook zeker niet nodig) je zieleleven met anderen te delen in rl, op een forum is dat dan nog lastiger. Want hoe kan iets overkomen. Daarnaast, als iemand hier op rf een wat minder oppervlakkige opmerking maakt, wordt ie vaak door jou afgeschoten..
En zitten we allemaal niet elke week onder de bediening van het Woord, in zekere zin hebben we allen een evangelist..
trouwens.. Gods Woord.. het Evangelie.. is voldoende...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Evangelist schreef
Na al dit geklaag blijf ik het toch een leuk forum vinden
Dat dacht ik ook als nieuwkomer op dit forum. Helaas zijn de gereformeerde belijdenisgeschriften hier vaak een bron van strijd (menselijke geschriften enz en vooral de D.L. moeten het ontgelden) . En ook van het samen buigen voor wat Gods Woord ons zegt is niet altijd sprake. Er wordt vaak (ik doe er ook aan mee hoor ) gehakketakt over de uitleg van één tekstfragment terwijl de grote lijn uit de Schrift vergeten wordt.Gelukkig zijn jullie allemaal aanspreekbaar op de Bijbel en de gereformeerde belijdenisgeschriften.
Na al dit geklaag blijf ik het toch een leuk forum vinden

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Beste meneer Mulder,Bert Mulder schreef:Jullie dwalen allebei...Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Gisteren stuitte ik via internet op dit bericht. Dat is voor mij de aanleiding om me hier aan te melden. Graag wil ik de rol die je vraagt op me nemen, maar het kan zijn dat dat helemaal niet gewenst is. Dan trek ik me weer terug.
Groeten,
Evangelist
Evangelist is synoniem met 'zendeling' oftewel 'prediker'...
Er is er maar 1 die aanstelling schenkt als predikant, en dat is Christus, als Koning van de kerk...
(niet weg nemende dat we allen de plicht hebben om mee te werken aan de verspreiding van het Evangelie van vrije genade)
Maar alleen de officiele gezanten van de Koning zelf aangesteld zijn Evangelist, of zendeling, of predikant...
Net zoals de Koning van de kerk ook alleen zelf ouderlingen en diakenen in het ambt stelt...
Rom 10:
14 32Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Welken zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij in Hem geloven van Welken zij 33niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder 34die hun predikt?
15 En 35hoe zullen zij prediken, indien zij niet 36gezonden worden? Gelijk geschreven is: hHoe 37lieflijk zijn de voeten dergenen die 38vrede verkondigen, dergenen die het goede verkondigen!
34 Namelijk het Woord Gods. Het Griekse woord keryssein betekent eigenlijk een uitroeping of publieke verkondiging doen, die door de stadsboden vanwege de overheid aan de burgers geschiedt, en wordt alhier, gelijk ook doorlopend in de Heilige Schrift, genomen voor de verkondiging des Evangelies, die door de apostelen en andere leraars van Christuswege aan de mensen gedaan wordt. Zie Matth. 3:1; 4:17, 23. Mark. 1:4, 7; 16:15. 2 Kor. 5:19, 20.
Uw post heeft me aan het denken gezet. Ik denk inderdaad dat het is, zoals u hierboven schreef en ik zal me onder deze naam weer terugtrekken van dit forum. Toch vind ik dit forum dermate interessant dat ik het zal blijven volgen.
Met vriendelijke groet,
Evangelist
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Ik begrijp dat u onder een andere naam mee blijft doen?Evangelist schreef:Beste meneer Mulder,Bert Mulder schreef:Jullie dwalen allebei...Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Gisteren stuitte ik via internet op dit bericht. Dat is voor mij de aanleiding om me hier aan te melden. Graag wil ik de rol die je vraagt op me nemen, maar het kan zijn dat dat helemaal niet gewenst is. Dan trek ik me weer terug.
Groeten,
Evangelist
Evangelist is synoniem met 'zendeling' oftewel 'prediker'...
Er is er maar 1 die aanstelling schenkt als predikant, en dat is Christus, als Koning van de kerk...
(niet weg nemende dat we allen de plicht hebben om mee te werken aan de verspreiding van het Evangelie van vrije genade)
Maar alleen de officiele gezanten van de Koning zelf aangesteld zijn Evangelist, of zendeling, of predikant...
Net zoals de Koning van de kerk ook alleen zelf ouderlingen en diakenen in het ambt stelt...
Rom 10:
14 32Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Welken zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij in Hem geloven van Welken zij 33niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder 34die hun predikt?
15 En 35hoe zullen zij prediken, indien zij niet 36gezonden worden? Gelijk geschreven is: hHoe 37lieflijk zijn de voeten dergenen die 38vrede verkondigen, dergenen die het goede verkondigen!
34 Namelijk het Woord Gods. Het Griekse woord keryssein betekent eigenlijk een uitroeping of publieke verkondiging doen, die door de stadsboden vanwege de overheid aan de burgers geschiedt, en wordt alhier, gelijk ook doorlopend in de Heilige Schrift, genomen voor de verkondiging des Evangelies, die door de apostelen en andere leraars van Christuswege aan de mensen gedaan wordt. Zie Matth. 3:1; 4:17, 23. Mark. 1:4, 7; 16:15. 2 Kor. 5:19, 20.
Uw post heeft me aan het denken gezet. Ik denk inderdaad dat het is, zoals u hierboven schreef en ik zal me onder deze naam weer terugtrekken van dit forum. Toch vind ik dit forum dermate interessant dat ik het zal blijven volgen.
Met vriendelijke groet,
Evangelist

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
@ Evangelist
Jammer!
Moeten niet al Gods kinderen een getuige zijn van Christus?
Kijk eens wat de Samaritaanse vrouw doet?
Heeft Jezus haar die opdracht gegeven? Nee, maar ze kán niet anders!
Dit volk heb Ik Mij geformeerd, zij zullen Mijn lof vertellen.
Ik hoop dat je je nog bedenkt.
Jammer!
Moeten niet al Gods kinderen een getuige zijn van Christus?
Kijk eens wat de Samaritaanse vrouw doet?
Heeft Jezus haar die opdracht gegeven? Nee, maar ze kán niet anders!
Dit volk heb Ik Mij geformeerd, zij zullen Mijn lof vertellen.
Ik hoop dat je je nog bedenkt.
-
Beste Huisman,huisman schreef:Ik begrijp dat u onder een andere naam mee blijft doen?
Ja, dat zal ik doen! Want misschien is de naam Evangelist daarvoor te pretentieus, gezien de reacties.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist