Rudolf van Reest
Rudolf van Reest
Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
Ik vond het een draak van een boek, met geen mensen, maar alleen maar typetjes. Geen verhaal, maar gezemel. Geen ideeen, maar leegte. Weet iemand waarom Rudolf van Reest toch tot de literaire schrijvers gerekend wordt?
Ik vond het een draak van een boek, met geen mensen, maar alleen maar typetjes. Geen verhaal, maar gezemel. Geen ideeen, maar leegte. Weet iemand waarom Rudolf van Reest toch tot de literaire schrijvers gerekend wordt?
Re: Rudolf van Reest
Had je nog zo'n hoge pet op dan, van literaire schrijvers?Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
http://www.sleutelstad.nl/public/images ... s%2002.JPG
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
ach, daar hebben we Maartje.Joannah schreef:Had je nog zo'n hoge pet op dan, van literaire schrijvers?Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
http://www.sleutelstad.nl/public/images ... s%2002.JPG

Maar da's iemand anders dan Rudolf van Reest. En van sommige literaire schrijvers heb ik wel een hoge pet op, ja.
Van wat ik vroeger op school moest lezen van Reeve, Wolters en "Maartje", krijg ik nu nog een naar gevoel, mijn onschuld was ik in elk geval snel kwijt.Zita schreef:ach, daar hebben we Maartje.Joannah schreef:Had je nog zo'n hoge pet op dan, van literaire schrijvers?Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
http://www.sleutelstad.nl/public/images ... s%2002.JPG![]()
Maar da's iemand anders dan Rudolf van Reest. En van sommige literaire schrijvers heb ik wel een hoge pet op, ja.
Wat een vuil hebben die mensen op papier gezet..
Van R van Reest heb ik nog nooit gehoord ...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Lees eerst van Van Reest "de Samaritaan" en daarna "Schapen zonder herder".Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
Dan begrijp je het wel.
Schapen zonder herder: een magistraal boek.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rudolf van Reest is geen literaire schrijver. Hij wordt in de christelijke boekenwereld wel met name genoemd, maar daar ligt de lat over het algemeen een stuk lager. Maar ook in de christelijke lezerswereld kan hij niet in de schaduw staan van mensen als C. Rijnsdorp, Rie van Rossum, Anne de Vries, W.G. van de Hulst of Aart Romijn.Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
begrijp ik dan waarom De zoon literair zou zijn, of begrijp ik dan waarom Rudolf van Reest op de boekenlijst voorkwam toen ik in 6vwo zat?Luther schreef:Lees eerst van Van Reest "de Samaritaan" en daarna "Schapen zonder herder".Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
Dan begrijp je het wel.
Overigens kan ik Rie van Rossum en Aart Romijn heel wat meer waarderen.
- MarthaMartha
een onovertroffen boek van Rudolf van Reest is: de blijde verwachting.
Een prachtig boek, dat je werkelijk niet zonder droge ogen lezen kunt...
heel indrukwekkend!
Een prachtig boek, dat je werkelijk niet zonder droge ogen lezen kunt...
heel indrukwekkend!
Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 04 feb 2010, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Je bedoelt "met droge ogen"...MarthaMartha schreef:een onovertroffen boek van Rudolf van Reest is: de blijde verwachting.
Een prachtig boek, dat je werkelijk niet zonder droge lezen kunt...
heel indrukwekkend!

- MarthaMartha
yep!Afgewezen schreef:Je bedoelt "met droge ogen"...MarthaMartha schreef:een onovertroffen boek van Rudolf van Reest is: de blijde verwachting.
Een prachtig boek, dat je werkelijk niet zonder droge lezen kunt...
heel indrukwekkend!
Hij doorstaat glansrijk de vergelijking met Rie van Rossum (dat is echt geen literatuur hoor), Anne de Vries en Aart Romijn.Afgewezen schreef:Rudolf van Reest is geen literaire schrijver. Hij wordt in de christelijke boekenwereld wel met name genoemd, maar daar ligt de lat over het algemeen een stuk lager. Maar ook in de christelijke lezerswereld kan hij niet in de schaduw staan van mensen als C. Rijnsdorp, Rie van Rossum, Anne de Vries, W.G. van de Hulst of Aart Romijn.Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rie van Rossum vind ik aangename lectuur, De tinnen soldaat en Cinderella neigt wel naar de literaire kant.Luther schreef:Hij doorstaat glansrijk de vergelijking met Rie van Rossum (dat is echt geen literatuur hoor), Anne de Vries en Aart Romijn.Afgewezen schreef:Rudolf van Reest is geen literaire schrijver. Hij wordt in de christelijke boekenwereld wel met name genoemd, maar daar ligt de lat over het algemeen een stuk lager. Maar ook in de christelijke lezerswereld kan hij niet in de schaduw staan van mensen als C. Rijnsdorp, Rie van Rossum, Anne de Vries, W.G. van de Hulst of Aart Romijn.Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
Ik ga er maar vanuit dat Van Reest De zoon schreef toen hij z'n dag niet had. Eens kijken of ik nog wat anders van 'm kan vinden hier in huis.
Haha. Mag ik daar anders over denken?Luther schreef:Hij doorstaat glansrijk de vergelijking met Rie van Rossum (dat is echt geen literatuur hoor), Anne de Vries en Aart Romijn.Afgewezen schreef:Rudolf van Reest is geen literaire schrijver. Hij wordt in de christelijke boekenwereld wel met name genoemd, maar daar ligt de lat over het algemeen een stuk lager. Maar ook in de christelijke lezerswereld kan hij niet in de schaduw staan van mensen als C. Rijnsdorp, Rie van Rossum, Anne de Vries, W.G. van de Hulst of Aart Romijn.Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.

Klinkt alsof je er op school geen geweldige begeleiding bij hebt gehad. Zelf prijs ik me nog steeds gelukkig dat ik vrijwel mijn hele middelbare schoolperiode les heb mogen krijgen van Cor Bregman. Die heeft een stevige basis gelegd voor het lezen van literatuur, ook de moderne.Joannah schreef:Van wat ik vroeger op school moest lezen van Reeve, Wolters en "Maartje", krijg ik nu nog een naar gevoel, mijn onschuld was ik in elk geval snel kwijt.
Dat Maarten 't Hart een rare snuiter is ben ik trouwens wel met je eens. Maar dat weerhoudt me er toch niet van om hem een uitstekende schrijver te noemen..

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- MarthaMartha
en anders mag je wel wat van mij lenen....... (via het pas-getrouwde echtpaar ofzo... moet te regelen zijn als je verder uit de buurt woont....)Zita schreef:Rie van Rossum vind ik aangename lectuur, De tinnen soldaat en Cinderella neigt wel naar de literaire kant.Luther schreef:Hij doorstaat glansrijk de vergelijking met Rie van Rossum (dat is echt geen literatuur hoor), Anne de Vries en Aart Romijn.Afgewezen schreef:Rudolf van Reest is geen literaire schrijver. Hij wordt in de christelijke boekenwereld wel met name genoemd, maar daar ligt de lat over het algemeen een stuk lager. Maar ook in de christelijke lezerswereld kan hij niet in de schaduw staan van mensen als C. Rijnsdorp, Rie van Rossum, Anne de Vries, W.G. van de Hulst of Aart Romijn.Zita schreef:Onlangs gelezen: De zoon, door Rudolf van Reest.
Ik ga er maar vanuit dat Van Reest De zoon schreef toen hij z'n dag niet had. Eens kijken of ik nog wat anders van 'm kan vinden hier in huis.