Ik ben dus ook geen fan van dit triomferende Christendom (of hetuitmelken van het gebed van Jabez), al is wat in de wereld veranderd zou moeten worden weer niet gericht op eigen welstand, maar op Gods koninkrijk groot maken. Maar de opwekking brengen dat kunnen we denk ik niet.learsi schreef:Zonder alles te willen veroordelen lijkt het er op dat er nogal wat ¨vlees¨ aan de oppervlakte komt.......parsifal schreef: maar bij sommige dingen gaan toch mijn wenkbrouwen omhoog De visie op de doop is niet de mijne (en naar ik meen ook niet de Bijbelse). Vooral bij de liederen proef je nog wel eens een overwinningschristendom (In Gods kracht gaan we de wereld veranderen, we staan op Zijn beloften, maar de echte plaats voor verdrukking lijkt er niet meer te zijn).
En dan kan je wel bijbelgetrouw zijn en tekst voor tekst verklaren, maar dan voorkomen die zaken niet, dat een en ander minder vleselijk wordt.
Echter waar de Heere werkt, daar werkt brengt Hij er verandering in, net als in het persoonlijke geloofsleven.
Maar nogmaals, de gemeente bereikt mensen van buiten. Het wordt niet goedkoop gebracht (Geen christendom = wereld +) En er is veel aandacht voor gebed en bijbellezen. Kortom ik denk niet dat je het kunt afdoen als groei door gebrek aan Gods Woord.