Dat was ik. Je quootjes kloppen niet helemaal.Orchidee schreef:Wie zegt datTiberius schreef:De wegwijs is een maand later; dan kan je weer bijsparen.
Duikenburgse Wintermarkt
Re: Duikenburgse Wintermarkt
-
of de familiedagen in HardenbergOrchidee schreef:Mwah................dan toch liever de Wegwijs

Waarom zou ik daar heengaan.henriët schreef:lijkt me wel gezelligTiberius schreef:Ik durf het haast niet te vragen, maar gaan er nog forummers naar de Duikenburgse Wintermarkt in Echteld?
Wij zijn van plan er vrijdagavond heen te gaan.
maar een euro kan maar 1 keer uitgegeven worden, dus kies ik liever voor de wegwijs!
Veel geld aan benzine kwijt, beetje rondhangen.
Laat mij maar naar een sprokkelwinkel gaan.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Nog steeds niemand? 

Als enige RF-er krijg je mss. wel extra korting.Tiberius schreef:Nog steeds niemand?

Of het boek van FT met gratis spiegel o.i.d..
Die Duikenburgse markt en de Wegwijs... tja.... ds. R. van de Kamp zei zaterdag: "We hebben alles wat de wereld ook heeft, alleen dan reformatorisch. [en hij noemde heel wat zaken, en toen:] ...en reformatorische beurzen... (even stilte)... op commerciële grondslag.jvdg schreef:Tja, je zult wel moeten, aangezien dit "evenement" ook onder de zuil kan worden gerangschikt.Tiberius schreef:Mogelijk ga ik er een spiegel kopen.Mister schreef:Zal ik het zeggen? Vooruit maar...
Beide beurzen laat ik links liggen. Al dat materialisme ook in onze gezindte...
Alleen al de gedachte dat je op een foto gezet kunt worden, die de volgende dag in het RD staat, lekker shoppen in eigen sfeer......

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mee eens Luther, maar nog niet met jouw onderschrift.Luther schreef:Die Duikenburgse markt en de Wegwijs... tja.... ds. R. van de Kamp zei zaterdag: "We hebben alles wat de wereld ook heeft, alleen dan reformatorisch. [en hij noemde heel wat zaken, en toen:] ...en reformatorische beurzen... (even stilte)... op commerciële grondslag.jvdg schreef:Tja, je zult wel moeten, aangezien dit "evenement" ook onder de zuil kan worden gerangschikt.Tiberius schreef:Mogelijk ga ik er een spiegel kopen.Mister schreef:Zal ik het zeggen? Vooruit maar...
Alleen al de gedachte dat je op een foto gezet kunt worden, die de volgende dag in het RD staat, lekker shoppen in eigen sfeer......
Je stopt toch als je dat wilt, en niet omdat je een aantal postings hebt bereikt?
Dan blijkt maar eens te meer dat jij de spiegel heel hard nodig hebt...Tiberius schreef:Nog steeds niemand?

Of speel ik nu op de persoon?

Ja.Mister schreef: Of speel ik nu op de persoon?
@Tib: sorry dan...jvdg schreef:Ja.Mister schreef: Of speel ik nu op de persoon?

Precies hetzelfde (en met dezelfde intonatie) zei hij tijdens de 'zuilpreek', die hier al eens besproken is. 't Was leuk om het weer te horen, vooral omdat je al wist wat er kwam (en omdat de zaal deze keer hardop lachte, terwijl je in de kerk alleen wat gesnuif om je heen hoorde).Luther schreef:Die Duikenburgse markt en de Wegwijs... tja.... ds. R. van de Kamp zei zaterdag: "We hebben alles wat de wereld ook heeft, alleen dan reformatorisch. [en hij noemde heel wat zaken, en toen:] ...en reformatorische beurzen... (even stilte)... op commerciële grondslag.jvdg schreef:Tja, je zult wel moeten, aangezien dit "evenement" ook onder de zuil kan worden gerangschikt.Tiberius schreef:Mogelijk ga ik er een spiegel kopen.Mister schreef:Zal ik het zeggen? Vooruit maar...
Ik heb ook wel kritiek op onze (!) zuil, maar als ik dit lees vind ik het ook wat te veel worden eerlijk gezegd. We moeten niet tegen de zuil gaan preken, maar tegen de zonde. Er is inderdaad een grote groep mensen die de dominee blij toevalt als hij eens flink tekeer gaat tegen de zuil.
Wat ik lees van de houding van vd Schans spreekt me dan meer aan. Benoem concreet zonden als die aan zijn te wijzen, maar de zuil als zodanig is dat niet. Ik vind dit ook raken aan de christelijke vrijheid - een ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd. Dat geldt dan blijkbaar niet voor mensen aan de "rechterkant" die dit soort dingen wel graag doen?
Wat ik lees van de houding van vd Schans spreekt me dan meer aan. Benoem concreet zonden als die aan zijn te wijzen, maar de zuil als zodanig is dat niet. Ik vind dit ook raken aan de christelijke vrijheid - een ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd. Dat geldt dan blijkbaar niet voor mensen aan de "rechterkant" die dit soort dingen wel graag doen?
- JolandaOudshoorn
Ik denk dat je hier wel een punt heb. Ik ben ook niet altijd blij met de zuil en er is ook kritiek op aan te merken. Aan de andere kant ben ik blij dat hij bestaat, inderdaad, om zomaar eens heerlijk bij te tanken.Jongere schreef:Ik heb ook wel kritiek op onze (!) zuil, maar als ik dit lees vind ik het ook wat te veel worden eerlijk gezegd. We moeten niet tegen de zuil gaan preken, maar tegen de zonde. Er is inderdaad een grote groep mensen die de dominee blij toevalt als hij eens flink tekeer gaat tegen de zuil.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Stelletje zuilzeikerds:

Da's niet bijtanken, maar afvalstoffen lozen.
De zuil gaat nog eens aan erosie ten onder.

Da's niet bijtanken, maar afvalstoffen lozen.
De zuil gaat nog eens aan erosie ten onder.
Je hoeft niet in de zuil.. als je niet durft..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty