wat moet ik doen???
Re: wat moet ik doen???
Dat zou zomaar kunnen.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
zoiets idd...MarthaMartha schreef:Juist, maar wat moet de topicstarter doen... wij praten niet tegen haar partner, zij is het ook niet met hem eens... ze vraagt ons "wat moet ik doen?" ... dan helpt het niet als wij hem mee-veroordelen... Hoe kan zij in liefde haar partner winnen? Hoe kan zij de Heere Jezus volgen in deze specifieke situatie? Als zij het conflict aangaat door zelf een andere koers te gaan varen... hoe moet zij die conflicten dan het hoofd bieden? Waar haalt ze de moed en de kracht vandaan? Hoe houdt ze het hoofd boven water? Hoe blijft ze haar man liefhebben, als dit conflicten gaat opleveren.... ik kan me voorstellen dat ze met 1000 vragen zit.....
de situatie die ze beschrijft? of hoe ze het opschrijft?refo schreef:Bijvoorbeeld.
Ik vind de startpost een beetje surrealistisch.
Meer een soort proefballonnetje: kijken hoe men reageert op een dergelijke fictieve casus.
Moderator opmerking
Ontopic blijven aub.
Ontopic blijven aub.
Misschien is het een nieuw onderzoek van Orckie.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Die is toch wel wat jonger?Gian schreef:Misschien is het een nieuw onderzoek van Orckie.
In de kerk gaat het om het Woord, niet om de kerkenraad. Ik hoor in deze vraag niets van een inhoudelijk bezwaar, dus een bezwaar tegen prediking. Alleen iets over ruzie. Nu, daarover staat genoeg in de Bijbel. "Leert van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart".annie keijnemans schreef:mijn man heeft ruzie met de kerkeraad gehad en nu gaat hij niet meer naar die kerk....Dat was voor mijn huwelijk met hem ...Hij heeft het mij wel uitgelegd...Ik snap het wel .en we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed .Nu gaan we niet meer maar ik vind dat dat niet hoort.Ik mis mijn kerkdiensten .Wat moet ik doen??????
Lees à Brakel, Redelijke Godsdienst, hoofdstuk over De kerk. Daarin geeft hij aan dat ook in een heel verdorven situatie nog geen reden is om niet naar de kerk te gaan.
O, wat moeten we oppassen om onszelf als maatstaf te nemen, in plaats van het Woord.
dat zal jij wel herkennenvogeltje schreef:Dat zou zomaar kunnen.

Nou Annie, je moet Brakel gaan lezen, preekbandjes luisteren, je ben 61 jaar, laat proefballonnetjes op, je lapt Gods geboden aan je laars en je zegt eigenlijk; ik ben te goed voor de andere kerken.
Toch leuk om te weten
Welkom trouwens!
Toch leuk om te weten

Welkom trouwens!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik heb Annie een pb gestuurd
en ik hoop dat ze met sommige dingen die gezegd zijn toch wat kan.
en ik hoop dat ze met sommige dingen die gezegd zijn toch wat kan.
Je vergeet: En je bent een nieuw onderzoek van Orckie.Gian schreef:Nou Annie, je moet Brakel gaan lezen, preekbandjes luisteren, je ben 61 jaar, laat proefballonnetjes op, je lapt Gods geboden aan je laars en je zegt eigenlijk; ik ben te goed voor de andere kerken.
Toch leuk om te weten
Welkom trouwens!
Wel zo netjes om alles te noemen.
Hm ja, lekker behulpzaam. Welkom in de warmte van gereformeerd nederland.....Gian schreef:Nou Annie, je moet Brakel gaan lezen, preekbandjes luisteren, je ben 61 jaar, laat proefballonnetjes op, je lapt Gods geboden aan je laars en je zegt eigenlijk; ik ben te goed voor de andere kerken.
Toch leuk om te weten
Welkom trouwens!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
O, o, domme ik...Jongere schreef:Je vergeet: En je bent een nieuw onderzoek van Orckie.Gian schreef:Nou Annie, je moet Brakel gaan lezen, preekbandjes luisteren, je ben 61 jaar, laat proefballonnetjes op, je lapt Gods geboden aan je laars en je zegt eigenlijk; ik ben te goed voor de andere kerken.
Toch leuk om te weten
Welkom trouwens!
Wel zo netjes om alles te noemen.
Afijn, zolang er niet meer gereageerd wordt hou ik toch de optie open.
- Bert Mulder
- Contacteer:
nou ja, alle antwoorden afkeuren is natuurlijk makkelijk...Gian schreef:Nou Annie, je moet Brakel gaan lezen, preekbandjes luisteren, je ben 61 jaar, laat proefballonnetjes op, je lapt Gods geboden aan je laars en je zegt eigenlijk; ik ben te goed voor de andere kerken.
Toch leuk om te weten
Welkom trouwens!
en wat heeft meneer voor antwoord op de vraag van de OP?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.