Kilometerbeprijzing

Mister
Administrator

Re: Kilometerbeprijzing

Bericht door Mister »

Gian schreef:
Mister schreef:Dus is het Jan-met-de-pet die z'n portemonnee extra om kan gaan draaien.
Daar ben ik ook bang voor. De bpm verdwijnt. De maandelijkse lasten veranderen niet veel. Alleen mensen die een nieuwe auto kopen (zakelijk, en de vermogende mensen) die betalen geen bpm. Anders gezegd, Jan met de pet heeft er niets aan. Hij krijgt alleen consequent de boete als hij ergens te hard gereden heeft.
En 2.5 ct boete per km als je geen roetfilter op je dieseltje hebt.
caprice

Bericht door caprice »

De gewone man die met zijn handen werkt, en dus de weg op moet om op zijn werk te komen wordt door de kilometerheffing extra belast. De kenniswerker blijft wel thuis werken, en ontloopt zo de heffing.
Mister schreef:En 2.5 ct boete per km als je geen roetfilter op je dieseltje hebt.
Dat geldt alleen voor dieselauto's van 8 jaar en jonger mag ik aannemen? Voor mijn model is niet eens een roetfilter op de markt (gelukkig).
Afbeelding
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
vlinder

Bericht door vlinder »

Hoe kan het dat een auto van 8 jaar oud een kenteken heeft met drie letters in het midden? Ben je meer dan drie keer je nummerbord verloren?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gian

Bericht door Gian »

vlinder schreef:Hoe kan het dat een auto van 8 jaar oud een kenteken heeft met drie letters in het midden? Ben je meer dan drie keer je nummerbord verloren?
Waarschijnlijk is dat ding geïmporteerd. Als een auto in Duitsland gaat roesten komen ze eerst naar Nederland, dan naar Polen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
vlinder

Bericht door vlinder »

Gian schreef:
vlinder schreef:Hoe kan het dat een auto van 8 jaar oud een kenteken heeft met drie letters in het midden? Ben je meer dan drie keer je nummerbord verloren?
Waarschijnlijk is dat ding geïmporteerd. Als een auto in Duitsland gaat roesten komen ze eerst naar Nederland, dan naar Polen.
Maar als ik me goed herinner, heeft hij deze auto al een heel tijdje.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
caprice

Bericht door caprice »

Dit is niet mijn auto. De kleur is wel hetzelfde, maar dit is een voorbeeldfoto. Een dergelijk exemplaar in dieseluitvoering met weinig kilometers kan al gauw 4.500 - 6.500 euro opbrengen, zo gewild als dat ze zijn. Ze worden immers nog belastingvrij. Die van mij helaas niet, want die is van '89. Hij heeft er ook al bijna een half miljoen op zitten, dus hij is zo'n beetje op de helft.
Gian schreef:Waarschijnlijk is dat ding geïmporteerd. Als een auto in Duitsland gaat roesten komen ze eerst naar Nederland, dan naar Polen.
In Duitsland roesten ze nog niet. Daar beginnen ze mee in Nederland. Meestal gaan ze niet meer naar Polen daarna, maar naar Azie of vooral Afrika. Dit exemplaar kan nog zeker 20 jaar mee in dagelijks gebruik.
vlinder schreef:Maar als ik me goed herinner, heeft hij deze auto al een heel tijdje.
Dit is mijn 3e 190'er, en die heb ik de afgelopen nazomer van Haaf gekocht.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik ben aan het twijfelen over de kilometerheffing. Ik was voorstander, zie het begin van dit topic. Maar na het lezen van het onderstaande artikel uit Elsevier, ga ik langzaamaan overlopen naar het tegenkamp. M.n. omdat minister Eurlings de uitvoering van de plannen vandaag afhankelijk heeft gemaakt van de steun van de ANWB. Dat doe je niet als je zelf voor 100% achter een plan staat.
Elsevier schreef:Topambtenaren: Kilometerheffing afschuwelijke dwaling

In de top van het ministerie van Verkeer en Waterstaat wordt forse kritiek geuit op de kilometerheffing zoals minister Camiel Eurlings (CDA) voor ogen heeft. 'De trein van Eurlings dendert voort. Alleen jaknikkers mogen meedoen.'

Volgens De Telegraaf noemen topambtenaren van het departement de invoering van rekeningrijden een ‘megalomaan project’ en een ‘afschuwelijke dwaling’.

De ambtenaren maken zich op voor een parlementaire enquête, want ze zijn ervan overtuigd dat de Kamer zo’n onderzoek zal instellen.

Uit hun eigen berekening blijkt dat er momenteel 250 consultants, adviseurs en ambtenaren aan het project werken. Alleen de voorbereidende kosten bedragen al 130 miljoen euro. Aan het begin zaten er 47 ambtenaren en 99 consultants op het project.

De meeste deelnemers zijn afkomstig van grote adviesbureaus als KPMG, Deloitte en PricewaterhouseCoopers. Ook Berenschot en Ordina doen mee aan Eurlings’ levenswerk.

Gisteren uitte de ANWB forse kritiek op de kilometerheffing. Eurlings heeft altijd beweerd dat de automobilist niet duurder uit is, maar daar gelooft de bond niets van.

De ANWB dreigt nu de steun in te trekken. In de Tweede Kamer is vooralsnog een meerderheid wel voor invoering vande heffing.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Ik ben aan het twijfelen over de kilometerheffing. Ik was voorstander, zie het begin van dit topic. Maar na het lezen van het onderstaande artikel uit Elsevier, ga ik langzaamaan overlopen naar het tegenkamp. M.n. omdat minister Eurlings de uitvoering van de plannen vandaag afhankelijk heeft gemaakt van de steun van de ANWB. Dat doe je niet als je zelf voor 100% achter een plan staat.
Dat zijn precies mijn gedachten, hoewel ik al direct twijfelde aan de juistheid van Eurlings' voorstelling van zaken.
Zeker gelet op de giga-kosten van implementatie welke m.i. gruwelijk onderschat worden.

Maar het principe van km-beprijzing blijft me aanspreken.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

jvdg schreef:
Luther schreef:Ik ben aan het twijfelen over de kilometerheffing. Ik was voorstander, zie het begin van dit topic. Maar na het lezen van het onderstaande artikel uit Elsevier, ga ik langzaamaan overlopen naar het tegenkamp. M.n. omdat minister Eurlings de uitvoering van de plannen vandaag afhankelijk heeft gemaakt van de steun van de ANWB. Dat doe je niet als je zelf voor 100% achter een plan staat.
Dat zijn precies mijn gedachten, hoewel ik al direct twijfelde aan de juistheid van Eurlings' voorstelling van zaken.
Zeker gelet op de giga-kosten van implementatie welke m.i. gruwelijk onderschat worden.

Maar het principe van km-beprijzing blijft me aanspreken.
Inderdaad, het principe wel, zoals ik al eerder zei. Maar de uitvoering in deze vorm zie ik met argusogen tegemoet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Welja, daar komt weer een bananenschil....:)
Elsevier schreef:PvdA fluit Eurlings terug: Tikje te wild, amigo

PvdA en ChristenUnie zijn niet te spreken over uitlatingen van verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) die het lot van de kilometerheffing in handen van de ANWB, oftewel de autombilist, wil leggen.

D66-Kamerlid Boris van der Ham vermoedt dat dit een wraakactie is van het CDA na het 'gedoe' rond premier Jan Peter Balkenende (CDA).
Vooral uit de reacties van PvdA'ers blijkt dat de relatie met het CDA na het Irak-debat nog steeds niet erg goed zijn.

Zo trekt PvdA-Kamerlid Diederik Samsom, die verkeer niet eens in zijn portefeuille heeft, fel van leer.

'Die Eurlings herschrijft meteen de grondwet. StatenGeneraal door Wegenwacht. Tikje te wild, amigo,' zo laat het lid van de Tweede Kamer weten op Twitter.

De kritiek op Eurlings komt na zijn uitspreken na afloop van de ministerraad. Als de ANWB zijn steun aan het rekeningrijden intrekt, gaat het project niet door, aldus de CDA-minister.

'De minister weet heel goed dat de Tweede Kamer over de kilometerheffing gaat, zei PvdA-Kamerlid Lia Roefs.

Volgens Roefs is de ledenpeiling die de ANWB wil houden, geen referendum waar alleen met ja of nee kan worden geantwoord, maar een onderzoek. Maar het is volgens haar belangrijk dat mensen die voor de kilometerheffing zijn reageren. 'Nee-stemmers laten zich meestal meer horen.'

De ChristenUnie deelt dezelfde mening als de PvdA, maar uit dat minder schreeuwerig dan Samsom.

'De ledenraadpleging van de ANWB over de democratie laten beslissen. Zo werkt dat niet, minister,' aldus de partij. 'Als de minister aan draagvlak hecht, laat hij dan als de wiedeweerga aan voorlichting doen.' Fractieleider Arie Slob spreekt van 'wankelmoed'.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Elsevier schreef:PvdA fluit Eurlings terug: Tikje te wild, amigo

Fractieleider Arie Slob spreekt van 'wankelmoed'.
[/quote]

Hoewel ik het niet met de heer Slob eens ben, heeft hij wel gelijk. :)

Met veel verve een voorstel verdedigen en zich onmiddellijk terugtrekken bij enige vorm van tegenwind, getuigt van grote wankelmoedigheid en weinig overtuiging dat hij achter zijn eigen voorstellen staat.

Eurlings is een echte CDA'er, en daarom met recht een kroonprins van die zwalkende partij.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Eurlings is nog een jonge vent, staat waarschijnlijk nog niet zo vast in zijn schoenen. Overigens is dit ook niet zijn idee, want het leeft, volgens mij, al zeker 10 jaar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
Eurlings is nog een jonge vent, staat waarschijnlijk nog niet zo vast in zijn schoenen. Overigens is dit ook niet zijn idee, want het leeft, volgens mij, al zeker 10 jaar.
Vergeet dit, Gijs. Eurlings is een ouwe rot in het vak, zit sinds 1998 in de landelijke politiek!
Nee, dit hoort allemaal bij het wenden van de steven richting de VVD. (Gelukkig!)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Luther schreef:
Gijs83 schreef:
Vergeet dit, Gijs. Eurlings is een ouwe rot in het vak, zit sinds 1998 in de landelijke politiek!
Nee, dit hoort allemaal bij het wenden van de steven richting de VVD. (Gelukkig!)
Dus jij denkt dat de VVD het 'gaat maken' de komende tijd :quoi
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
Luther schreef:
Gijs83 schreef:
Dus jij denkt dat de VVD het 'gaat maken' de komende tijd :quoi
Ja, de kern van het volgende kabinet zal betsaan uit CDA en VVD (en waarschijnlijk dan of met D66 of met gedoogsteun van SGP en PVV.
Plaats reactie