Waar baal je van?

refo

Re: Waar baal je van?

Bericht door refo »

henriët schreef:
Orchidee schreef:Mijn dochter spreekt zoiets meer aan...
kan ik wel begrijpen hoor, ziet er hip uit, en roze!!! :)
maar t zal vast heel duur zijn.
Misschien dat als je jouw bedrag zegt, wat je geven zult als vergoeding, dat ze dan wat redelijker na gaat denken!
Dat ding is voorlopig toch nog niet in Nederland te krijgen? Volgens sommigen komt hij zelfs helemaal niet naar Europa.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
priscilla

Bericht door priscilla »

Orchidee schreef:
henriët schreef:
misschien dat je kunt vragen waarom ze deze eisen stelt aan dr nieuwe mobieltje
Nou hij moet "niet saai"zijn...
Er moet "wat" opzitten...
Je staat "voor aap" met een "koelkast", die ALLEEN, naar kan bellen en sms'en...
En weet je...ik ben al heel mild hoor ;) ze hoeft van mij helemaal geen "koelkast", maar er is toch ook nog zoiets als een middenweg, en daar proberen we nu met elkaar uit te komen :bobo
Maar...alles sal reg kom :)
Eén van onze pubers heeft ook net een nieuwe. Verjaardagsgeld en eigen geld erbij. Zij wilde graag een touchscreen,terwijl haar oude het nog redelijk deed. Ik snap wel dat ze niet voor aap willen lopen, ze willen ook graag leuk voor de dag komen.
Ik weet natuurlijk niet wat jij duur vindt, maar ik laat in zulke dingen mijn kind de keuze. Wel erover praten, maar als ze het graag willen; prima. Ik heb zelf ook mijn eigen dingen waar ik geld aan uitgeef, omdat ik het belangrijk vind. Zo heeft een puber ook zijn hebbedingetjes. Is je zakgeld dan snel op, tsja dat is hun probleem.
vlinder

Bericht door vlinder »

@ Pris,

Leer jij je kinderen niet tevreden te zijn? Leer jij ze niet: gij zult niet begeren wat andere kinderen in de klas hebben?
Van mij zouden ze best iets mogen, maar zulke dure mobieltjes niet. Als je met zulke dingen met de laatste mode mee doet, maakt dat je m.i. materialistisch omdat wat je nu nieuw koopt over 1 jaar hopeloos achter loopt.

@ Lassie:
Top! :super Ik was wel een lastige puber (gedrag), maar niet in deze dingen. Heb nu ook een mobiel van een tientje of twintig euro. Zegt memento: heb je m'n sms nog gezelezen? Vlinder: o, nee want mijn batterij is al drie dagen leeg.... :huhu

@ orchidee:
Lijkt me geen makkelijke situatie. Kan ze geen telefoon met veel eisen, maar dan van een goedkoop merk zoals LG ofzo? Of is het net als met kleding en schoenen dat het DAT merk moet zijn.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

@Vlinder, dat bedoel ik eigenlijk (al hoewel ik wel een van de minst moeilijke pubers was in ons gezin en dat met rood haar) :yahoo
vlinder

Bericht door vlinder »

Lassie schreef:@Vlinder, dat bedoel ik eigenlijk (al hoewel ik wel een van de minst moeilijke pubers was in ons gezin en dat met rood haar) :yahoo
whaha heel herkenbaar. Maar volgens mij was ik wel de lastigste, al deed mijn zusje niet veel voor mij onder en nu mijn broer ook niet... :yahoo (ik ben blij dat ik geen opvoeder van mezelf of van mijn broers en zussen was.... :sweat )
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Dat ik elke dag super veel klanten moet bellen omdat ze verkeerde producten bestellen... :paladin :pan
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
vlinder

Bericht door vlinder »

Droelie schreef:Dat ik elke dag super veel klanten moet bellen omdat ze verkeerde producten bestellen... :paladin :pan
Kan natuurlijk ook aan de onduidelijke site/catalogus liggen... :hum
priscilla

Bericht door priscilla »

[quote="vlinder"]@ Pris,

Leer jij je kinderen niet tevreden te zijn? Leer jij ze niet: gij zult niet begeren wat andere kinderen in de klas hebben?
Van mij zouden ze best iets mogen, maar zulke dure mobieltjes niet. Als je met zulke dingen met de laatste mode mee doet, maakt dat je m.i. materialistisch omdat wat je nu nieuw koopt over 1 jaar hopeloos achter loopt.

Ik vind "bij de groep" horen een hele gezonde ontwikkeling als je puber bent. Begeren? Je mag toch verlangens hebben. Verlangen naar een leuke mobiel, die je op je verjaardag krijgt.
Lijkt me niks mis mee!
Heb jij dan geen verlangens naar iets wat je bij een ander ziet? Een mooi boek, een leuke tas? Toch heerlijk om iets te wensen te hebben. Begeren is wat anders als wensen.
Wat is duur met een mobiel? Wat jij duur vindt, vind ik misschien goedkoop?
Lassie

Bericht door Lassie »

dat ik weer van onderen helemaal leeg loop en hoofdpijn heb en vreselijk moe. :bobo :cry
Daphne

Bericht door Daphne »

Orchidee schreef:
refo schreef:
Orchidee schreef:
refo schreef:Is dat dat mobieltje in de was?
ja,ja...
Is toch niet zo ingewikkeld. Ze koopt een nieuwe en jij geeft een bescheiden bijdrage.
Want als je dat ding helemaal gaat vergoeden zit hij volgende week weer in de was.
Dat is op zich het probleem niet...
Alleen wij als ouders, vinden dat ze "TE VEEL EISEN" aan een nieuw mobieltje stelt...
Als ze krijgt/koopt wat ze wil..., dan kan ze d'r zakgeld voorlopig wel 'schudden'...
Ik snap het ook niet helemaal, normaal is ze helemaal niet zo veeleisend, in materialistiche dingen zeg maar...en is er ook in alle redelijkheid met haar te praten, maar nu................ :sweat :sweat :sweat
Joh geef haar gewoon een abonementje, krijg je ook een telefoon bij! :slurp Je krijgt elk jaar/elke 2jr een nieuwe :yahoo
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

vlinder schreef:
Droelie schreef:Dat ik elke dag super veel klanten moet bellen omdat ze verkeerde producten bestellen... :paladin :pan
Kan natuurlijk ook aan de onduidelijke site/catalogus liggen... :hum
Nee... Ze hebben van hogerop besloten dat er van bepaalde producten de verpakking en productcode veranderd moeten worden.. Een europa.. ;( En klanten blijven oude producten bestellen... Kan er steeds achteraan blijve bellen! :pan
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
vlinder

Bericht door vlinder »

priscilla schreef:
vlinder schreef:@ Pris,

Ik vind "bij de groep" horen een hele gezonde ontwikkeling als je puber bent. Begeren? Je mag toch verlangens hebben. Verlangen naar een leuke mobiel, die je op je verjaardag krijgt.
Lijkt me niks mis mee!
Heb jij dan geen verlangens naar iets wat je bij een ander ziet? Een mooi boek, een leuke tas? Toch heerlijk om iets te wensen te hebben. Begeren is wat anders als wensen.
Wat is duur met een mobiel? Wat jij duur vindt, vind ik misschien goedkoop?
Ik vind "een wens" voor je verjaardag hebben iets heel anders dan zoals bij Orchidee: die hoef ik niet wat dat en dat en dat zit er niet op. Je maakt er een strijd van want Jan heeft die ook. Ik heb wel bescheiden wensen voor mijn verjaardag ja, maar als ik iets anders krijg ben ik daar tevreden mee en ga ik niet stampvoeten of discussiëren omdat nou net die ene functie er niet op zit. Ik blijf er bij dat matigheid ook in de pubertijd een goede deugd is.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

vlinder schreef:
Ik vind "een wens" voor je verjaardag hebben iets heel anders dan zoals bij Orchidee: die hoef ik niet wat dat en dat en dat zit er niet op. Je maakt er een strijd van want Jan heeft die ook. Ik heb wel bescheiden wensen voor mijn verjaardag ja, maar als ik iets anders krijg ben ik daar tevreden mee en ga ik niet stampvoeten of discussiëren omdat nou net die ene functie er niet op zit. Ik blijf er bij dat matigheid ook in de pubertijd een goede deugd is.
:super
Dan nog wat...dit is de 2e in anderhalf jaar tijd...
De 1ste heeft ze zo geblokkeerd, met allerlei geheime code's, zodat ze het zelf niet meer wist, na een paar keer foutieve code ingetoetst te hebben is tie gecrasht...
En nu zo'n 'SCHONE MOEDER' die zelf mobietjes wast :bobo

Maar we zijn er bijna uit...we hebben een compromis... :yahoo
Nu moet ze nog kiezen uit 2 verschillende, die ze alletwee aanspreekt :oO
priscilla

Bericht door priscilla »

Orchidee schreef:
vlinder schreef:
De 1ste heeft ze zo geblokkeerd, met allerlei geheime code's, zodat ze het zelf niet meer wist, na een paar keer foutieve code ingetoetst te hebben is tie gecrasht...

Ieder ziet zijn eigen kind voor zich en je handelt ook daarna. Als dit al de tweede keer is dan handel je anders, dan wanneer ze erg zorgvuldig met hun spullen omgaan. Stampvoeten om iets te krijgen, dat doen ze hier nooit. Ze blijven altijd praten en uitleggen.
Matigheid is zeker goed, maar ja wat is matig?
Op school voeren ze actie voor Haiti en de dochter met de nieuwe mobiel pakt haar portomonee en geeft spontaan. Vrijgevig voor zich zelf en ook voor een ander.
Je kunt daarom, denk ik niet één lijn trekken. Het is per kind verschillend
Fijn, orchidee, dat je er bijna uit bent. Een blij kind is toch ook weer leuk.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

priscilla schreef:
Orchidee schreef:
vlinder schreef:

Ieder ziet zijn eigen kind voor zich en je handelt ook daarna. Als dit al de tweede keer is dan handel je anders, dan wanneer ze erg zorgvuldig met hun spullen omgaan. Stampvoeten om iets te krijgen, dat doen ze hier nooit. Ze blijven altijd praten en uitleggen.
Matigheid is zeker goed, maar ja wat is matig?
Op school voeren ze actie voor Haiti en de dochter met de nieuwe mobiel pakt haar portomonee en geeft spontaan. Vrijgevig voor zich zelf en ook voor een ander.
Je kunt daarom, denk ik niet één lijn trekken. Het is per kind verschillend
Fijn, orchidee, dat je er bijna uit bent. Een blij kind is toch ook weer leuk.
Inderdaad, ik ben ook weer blij, want ze heeft inderdaad haar portomonnee, deze week spontaan 'geleegd' voor Haiti, en ze proberen met elkaar op school van alles te bedenken hoe ze die mensen daar nog meer zouden kunnen helpen :super
Plaats reactie