Mopperende en klagende christenen
Mopperende en klagende christenen
Mag een christen mopperen en klagen, zeuren ( over het weer, over een planning die over de kop gaat, over niet kunnen slapen, over je enige rustmoment dat in het water valt, over de mevrouw die voordringt in de winkel, over...)
Natuurlijk vinden ook christenen dingen moeilijk enzo. Of komen ergens niet uit. Maar hoe uit je dat dan?
Natuurlijk vinden ook christenen dingen moeilijk enzo. Of komen ergens niet uit. Maar hoe uit je dat dan?
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Re: Mopperende en klagende christenen
Herkenbaar.
Soms is het een kunst om alles in het juiste perspectief te zien.
Maar wat klaag ik, Heer' der heren?
Mijn begeren
Is voor U, in al mijn leed,
Met mijn zuchten en mijn zorgen,
Niet verborgen;
Daar Gij alles ziet en weet.
Soms is het een kunst om alles in het juiste perspectief te zien.
Maar wat klaag ik, Heer' der heren?
Mijn begeren
Is voor U, in al mijn leed,
Met mijn zuchten en mijn zorgen,
Niet verborgen;
Daar Gij alles ziet en weet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik heb net wat beelden bekeken over de gebeurtenissen in Haïti. Dan is het wel een heel erg onbegrijpelijk dat wij christenen in het Westen over dergelijke dingen klagen.vogeltje schreef:Mag een christen mopperen en klagen, zeuren ( over het weer, over een planning die over de kop gaat, over niet kunnen slapen, over je enige rustmoment dat in het water valt, over de mevrouw die voordringt in de winkel, over...)
Ik zou zeggen: nee. Dank God in alles!
Laatst gewijzigd door Grace op 19 jan 2010, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Uiten door middel van gebed..vogeltje schreef:. Maar hoe uit je dat dan?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ach, een beetje mopperen en klagen op zijn tijd is wel eens prettig, hoor. Gebeurt in de leutertopics ook genoeg, dacht ik zo....

Ik mag mezelf best wel wat meer schamen, want waar heb ik het dan eigenlijk over...als ik dan weer word stilgezet bij, inderdaad op dit moment Haiti, net nog beelden van gezien...
Hier past alleen maar stilzwijgen en gebed!
Hier past alleen maar stilzwijgen en gebed!
Misschien is dit een initiatief om van de leutertopics af te komen.Afgewezen schreef:Ach, een beetje mopperen en klagen op zijn tijd is wel eens prettig, hoor. Gebeurt in de leutertopics ook genoeg, dacht ik zo....

zou je willen heTiberius schreef:Misschien is dit een initiatief om van de leutertopics af te komen.Afgewezen schreef:Ach, een beetje mopperen en klagen op zijn tijd is wel eens prettig, hoor. Gebeurt in de leutertopics ook genoeg, dacht ik zo....

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Grace schreef:Ik heb net wat beelden bekeken over de gebeurtenissen in Haïti. Dan is het wel een heel erg onbegrijpelijk dat wij christenen in het Westen over dergelijke dingen klagen.vogeltje schreef:Mag een christen mopperen en klagen, zeuren ( over het weer, over een planning die over de kop gaat, over niet kunnen slapen, over je enige rustmoment dat in het water valt, over de mevrouw die voordringt in de winkel, over...)
Ik zou zeggen: nee. Dank God in alles!

laten we alles in eewigheidsperspectief bekijken.
Mijn stelling in deze: een christen is geen mopperkont.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Helemaal mee eens. Aan de andere kant, je mag best wel eens een opmerking maken over dat het zulk slecht weer is ofzo.
Met het "wie moppert op het weer, moppert op de Heer" ben ik het nooit zo eens geweest. Aan de andere kant is het wel jammer als je je complete humeur door zoiets laat beinvloeden 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Om mopperend en klagend over de aarde te gaan, nee dat hoeft niet, maar ik krijg altijd helemaal de kriebels van "blije christenen", die altijd positief, aardig, blij, etc. zijn. Ik vind dat je op zijn tijd best mag klagen over iets wat niet goed gaat. Zo blijft je leven een beetje in balans. Plus je hebt toch ook nog zoiets als rechtvaardigheid.
Ik ben bang dat er heel veel christenen leven voor wie mopperen een soort tweede natuur is. Dat is absoluut iets waar tegen gestreden moet worden. Of het nu gaat over de kleine dagelijkse dingen of bijv. over het volk van Nederland dat zo afdwaalt.
Onderstaande tekst geeft m.i. mooi aan hoe we moeten leven. Daar is zeker ruimte voor zorgen, maar het is ook duidelijk hoe (beter, tegen Wie) we die moeten uiten.
Verblijdt u in den Heere te allen tijd; wederom zeg ik: Verblijdt u.
Uw bescheidenheid zij allen mensen bekend. De Heere is nabij.
Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.
Onderstaande tekst geeft m.i. mooi aan hoe we moeten leven. Daar is zeker ruimte voor zorgen, maar het is ook duidelijk hoe (beter, tegen Wie) we die moeten uiten.
Verblijdt u in den Heere te allen tijd; wederom zeg ik: Verblijdt u.
Uw bescheidenheid zij allen mensen bekend. De Heere is nabij.
Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.
Helemaal mee eens. Er is een probleem tussen zorgen en mopperen... 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Welk probleem?Marnix schreef:Helemaal mee eens. Er is een probleem tussen zorgen en mopperen...