Vrouw in het ambt

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Vrouw in het ambt

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:Het is inderdaad wel grappig dat er altijd zoveel studie moet worden gemaakt als het over de vrouw in het ambt gaat.
Stond er nou maar ergens klip en klaar: een vrouw zal onder u geen voorganger, ouderling, diaken zijn.
Het moet altijd via een omweg en exegese.

Overigens: de DKO staat het toe.
de DKO gaat er niet eens over...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Geen tijd... en het lijkt me wat omslachtig om 32 pagina's door te moeten lezen als het klip en klaar, glashelder in de Bijbel staat. Vandaar dat ik gewoon vraag naar de Bijbeltekst(en).

Waarom is het zo moeilijk om die te plaatsen? Het maakt de stelling dat het er zo duidelijk staat niet echt geloofwaardiger ofzo.
Het is voor mij ook altijd weer opzoeken; het staat niet geordend op thema, of zo.
Maar goed, omdat jij het bent:
1 Tim 2,12
1 Kor 14,34
En wat Upquark al noemt:
1 Tim 3

Verder zijn er wat indirecte teksten, bijvoorbeeld:
Hand 6,3
Hand 1,21
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:Geen tijd... en het lijkt me wat omslachtig om 32 pagina's door te moeten lezen als het klip en klaar, glashelder in de Bijbel staat. Vandaar dat ik gewoon vraag naar de Bijbeltekst(en).

Waarom is het zo moeilijk om die te plaatsen? Het maakt de stelling dat het er zo duidelijk staat niet echt geloofwaardiger ofzo.
Het is voor mij ook altijd weer opzoeken; het staat niet geordend op thema, of zo.
Maar goed, omdat jij het bent:
1 Tim 2,12
1 Kor 14,34
En wat Upquark al noemt:
1 Tim 3

Verder zijn er wat indirecte teksten, bijvoorbeeld:
Hand 6,3
Hand 1,21
:)

Dank je wel!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Upquark

Bericht door Upquark »

refo, excuus, maar ik begrijp jouw verwijzing niet helemaal..?
refo

Bericht door refo »

Volgens Paulus moet Timotheus niet de jonge weduwen aanstellen als diakones, maar de oude. Want als die jonge willen opeens trouwen en dan moet je een andere zoeken.

Wat is daar ingewikkeld aan?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Upquark

Bericht door Upquark »

Ik lees in dat hoofdstuk niet dat het om diakonessen gaat. Wat maakt dat je daar aan denkt?
Plaats reactie