"In het land der blinden is eenoog koning"

Plaats reactie
Dislektjuh

"In het land der blinden is eenoog koning"

Bericht door Dislektjuh »

Hallo ik ben nieuw hier op het forum en ik zit met een vraag. Ik wist nie zo goed waar ik moest posten dus doe het maar bij algemeen. Ik ben niet de meest gelovige persoon die hier op deze aardbol rond loop, maar ik heb momenteel geen idee meer waar ik aan toe ben of wat ik moet doen. Dus ik hoop dat één van jullie mij kan helpen. Het volgende is mijn probleem:

Sinds afgelopen zomer heb ik een dollar in mijn beurs. Een aandenken aan een zeer geslaagde vakantie. Zo nu en dan haalde ik deze dollar tevoorschijn en dacht dan terug aan de prachige stranden, heerlijke cocktails en boven alles een hoop rust. Kijk ik echter nu naar die zelfde dollar dan word ik bang, heel erg bang.
Een vriend van mij, die mij dierbare dollar te zien kreeg tijdens een avondje stappen, wees mij op een plaatje op de achterzeide. Een piramide met een oog. Dit symbool had ik wel eens eerder gezien, maar wat het betekende wist ik niet. Na dat ik de dollar nog eens goed had bekeken begon mijn maat te vertellen. Een sterk verhaal over geheimen genootschappen, kruistochten en wist zelfs een verband te leggen tussen dit symbool en de aanslagen van 11 september 2001. Nu was het zaterdag avond, er waren een paar pilsjes gedronken dus zo'n sterk verhaal, ach het zal wel.
De volgende dag echter, puur bij toeval, keek ik de film Big Fish (een echte aan rader trouwens). En wat zag ik tot mijn grote verbazing! Op de bumper van een auto. Het was bijna niet ze zien. De piramide met het oog. Nu mijn nieuwsgierigheid gewekt was ben ik achter internet gaan zitten en ben gaan googlen. Dit had ik misschien beter niet kunnen doen.

Tom en Jerry
Bohemian Grove
CBS
America online
Alice
Kanye West
Britse geheime dienst
Graancircels
Madonna
Kerken
Earth, wind an fire
Computer spellen
Lord of the rings
George Washington
MTV
Bart Smit
Nickelodeon
Jetix
De jeugd van tegenwoordig
Micheal Jackson
Illuminati
Vrijmetselarij

In het land der blinden is eenoog koning. Ben ik nou gek. Van MI5 tot een kinder tekenfilm. In een maand tijd staat mijn wereld op z'n kop. Is er dan echt een schaduw regering. Het gaat nog veel verder dan alleen dat stomme oog in die stomme piramide, maar hier wil ik het even bij laten. Ik heb hier geen verklaring voor. Wat betekend dit oog? Ik ben niet de beste christen. Maar een andere oplossing dan jullie te raadplegen heb ik niet. Is er misschien iemand op dit forum die mij hier bij kan helpen, die weet waar ik het over heb.

Groet,

Dislektjuh
Tiberius
Administrator

Re: "In het land der blinden is eenoog koning"

Bericht door Tiberius »

Je bent niet de beste christen, schrijf je. Dat kan ook niet, want de beste christen bestaat niet. Christus zegt Zelf: "Want die de minste onder u allen is, die zal groot zijn."

Maar om je vraag een beetje te beantwoorden:
Alle machten in deze wereld zijn van God gegeven. En de meeste macht berust bij Christus, want aan Hem is gegeven alle macht, zowel in de hemel als op de aarde. Wees daarom maar niet bovenmate bang voor allerlei werkelijke of vermeende aardse machten, schaduwregeringen, of whatever. Want als je Hem dient, ben je veilig.

Bovendien, veel van dit soort fantastische complot theorieën heeft iemand gewoon op een achternamiddag uit zijn duim zitten zuigen en op internet geplaatst, waar het snel verspreid wordt en door velen als waarheid geaccepteerd wordt. Doorgaans vallen ze gewoon onder de categorie baarlijke nonsens.

Overigens zitten er in het door jouw genoemde lijstje een aantal zaken, die ik sowieso zou vermijden, als ik jou was. Niet uit angst voor een schaduwregering, maar omdat ze puur werelds en goddeloos of zelfs occult belast zijn.

Dan nu het piramide-met-oog teken op het $1 biljet.
Je weet wellicht dat het dollarbiljet in 1776 door Benjamin Franklin is ontworpen. De piramide stelt de Verenigde Staten voor. Het alziend oog in de top is het symbool voor goddelijkheid. Franklin geloofde, dat het land niet door één man geregeerd kon worden, maar door een groep mensen (senaat met president), met de hulp van God. Daarom staat er ook naast "In God we trust". De latijnse spreuk "Annuit coeptis" betekent zoiets als "Hij zegene ons begin".
Dit piramide-met-oog symbool is nadien door veel Amerikaanse instellingen overgenomen (vergelijk bij ons in Nederland bijvoorbeeld het tekentje van de leeuw in allerlei wapens), ook inderdaad door instellingen van dubieus allooi, zoals de vrijmetselaars.
De door jou gehoorde complottheorie komt denk ik bij radicale (christelijke) groeperingen vandaan, die de vrijmetselaars probeerden te demoniseren, de zogenaamde antivrijmetselarij of antimaçonnerie bewegingen, zie hier.

Persoonlijk ben ik niet zo onder de indruk van die antivrijmetselarij-hetzes. Ik heb een paar keer een vrijmetselaarsloge bezocht, maar daar gebeuren geen enge dingen of zo. Het zijn (voornamelijk) oudere heren, die op hun wijze hun ding doen en vriendelijk uitleg geven over hun riten, etc.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Nee, de beste christen bestaat inderdaad niet.
Het beste is om dat wat Tiberius zegt goed te beseffen. Dat Jezus Christus alle macht op hemel en aarde heeft. Dat we met hem te maken hebben en niet met de vrijmetselarij of iets dergelijks. Dat we ons vertrouwen dan ook op Hem te vertrouwen hebben.

Zelf heb ik ook nog best geloofd in al die zaken. Met betrekking tot vrijmetselarij, illuminatie, Bohemian Grove etc. En nog steeds kan ik het niet wegzetten als nonsens. Zoek vooral eens op internet op wtc7 zo nodig gecombineerd met zembla..

Maar dan blijft altijd staan dat Jezus Christus alle macht heeft.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Logo's veroorzaken wel vaker deining.

Jaren geleden moest de mulitnational Procter & Gamble haar logo noodgedwongen wijzigen.
Waarom?
Wel, er circuleerden steeds meer hardndekkige verhalen dat het logo het teken van de antichrist
zou zijn.
Het logo is intussen wel zo'n 20 jaar geleden verdwenen en je ziet het ook nergens meer.
Het was ook niet anders als puur een verzinsel

Je zag het logo (een halve maan met een gezicht, omringd van sterren) op de producten van P&G
zoals Dreft, Dash, Vizir, Ariel, Pampers, etc.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie