Kinderpraat
Re: Kinderpraat
Zaterdag was ik bij m'n zus. Haar zoontje was voor het eerst naar zwemles gegaan. Uitbundig vertelde hij dat hij in bad 1 zit en wat hij allemaal moest doen. Toen ik vroeg wanneer hij geweest was moest hij even nadenken en zei:"Vandaag, de dag ervoor". We moesten allemaal lachen en m'n zwager zei: "Hoe ongelooflijk vindingrijk zijn kinderen om dit op te lossen als je nog niet weet hoe je het woord "gister" moet gebruiken".
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Onze zoon (3) heeft ook zo z'n eigen oplossing bedacht:Meeting schreef:Zaterdag was ik bij m'n zus. Haar zoontje was voor het eerst naar zwemles gegaan. Uitbundig vertelde hij dat hij in bad 1 zit en wat hij allemaal moest doen. Toen ik vroeg wanneer hij geweest was moest hij even nadenken en zei:"Vandaag, de dag ervoor". We moesten allemaal lachen en m'n zwager zei: "Hoe ongelooflijk vindingrijk zijn kinderen om dit op te lossen als je nog niet weet hoe je het woord "gister" moet gebruiken".
Als iets voorbij is dan is dat altijd gisteren en alles wat nog komt is morgen. Heel overzichtelijk!
m'n neefje zat een dvd te kijken,vraagt oma; 'wat is dat voor film?'
mn neefje; 'nee joh, dit is nog maar voorspoeling!!!'
mn neefje; 'nee joh, dit is nog maar voorspoeling!!!'
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Zijn we net klaar met eten, lopen de kinderen van de tafel, zien een paar kartonnen dozen staan en roepen enthousiast: ja, dat gaan we doen : dakloosje spelen ....
Winterjassen aan, dozen over hun heen getrokken en liggend op de grond : "papa wilt u een foto maken ?"
(Ze hadden vanmiddag het blaadje van de Ontmoeting doorgebladerd.)
Winterjassen aan, dozen over hun heen getrokken en liggend op de grond : "papa wilt u een foto maken ?"

Wilhelm schreef:Zijn we net klaar met eten, lopen de kinderen van de tafel, zien een paar kartonnen dozen staan en roepen enthousiast: ja, dat gaan we doen : dakloosje spelen ....
![]()

Wilhelm schreef:Zijn we net klaar met eten, lopen de kinderen van de tafel, zien een paar kartonnen dozen staan en roepen enthousiast: ja, dat gaan we doen : dakloosje spelen ....
![]()
tja...hun manier van verwerken w.s.
kadotip voor hun verjaardag: http://www.le-clochard.com/

de pan boerenkool staat al op het gasfornuis
dan kan ik het eten gelijk na het schaatsen aanzetten
komt mijn dochtertje thuis uit school en kijkt in de pan
Geschokt roept ze uit: eten we vandaag brandnetels!!
helma schreef:de pan boerenkool staat al op het gasfornuis

- Katharina van Bora
Papa doet net alsof hij huilt. Dochter geeft hem een kusje, maar papa gaat door met huilen. Dochtertje (2,5 jr) zget: "Papa, stop nou, ik kusje gegeeft!"

Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
kleine verpleegster:)Katharina van Bora schreef:Papa doet net alsof hij huilt. Dochter geeft hem een kusje, maar papa gaat door met huilen. Dochtertje (2,5 jr) zget: "Papa, stop nou, ik kusje gegeeft!"
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Katharina van Bora schreef:Papa doet net alsof hij huilt. Dochter geeft hem een kusje, maar papa gaat door met huilen. Dochtertje (2,5 jr) zget: "Papa, stop nou, ik kusje gegeeft!"

is het wel pedagogisch verantwoord om je kind voor de gek te houden???

ja, daar zeg je wat..helma schreef:Katharina van Bora schreef:Papa doet net alsof hij huilt. Dochter geeft hem een kusje, maar papa gaat door met huilen. Dochtertje (2,5 jr) zget: "Papa, stop nou, ik kusje gegeeft!"
![]()
luther.. hoe zit dat eigenlijk..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Opvoeden bevat op bepaalde momenten ook een spelelement om eigenschappen bij een kind naar boven te halen, die wat ondergesneeuwd blijven.helma schreef:Katharina van Bora schreef:Papa doet net alsof hij huilt. Dochter geeft hem een kusje, maar papa gaat door met huilen. Dochtertje (2,5 jr) zget: "Papa, stop nou, ik kusje gegeeft!"
![]()
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hihi, ik herken het wel... als mn vader net alsof doet of die huilt, zegt mn broertje precies het zelfde.Luther schreef:Opvoeden bevat op bepaalde momenten ook een spelelement om eigenschappen bij een kind naar boven te halen, die wat ondergesneeuwd blijven.helma schreef:Katharina van Bora schreef:Papa doet net alsof hij huilt. Dochter geeft hem een kusje, maar papa gaat door met huilen. Dochtertje (2,5 jr) zget: "Papa, stop nou, ik kusje gegeeft!"
![]()

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Vanmorgen kwam ons driejarig prinsje met de Bijbel naast me zitten.
"Mam, wat moet ik lezen?'"
Mam: "Oh, begin hier maar." Mama wijst willekeurig iets aan
En dan begint de schriftlezing van een driejarige
"Daar komt Abraham
uit Spanje weer aan, met zijn paard huppelt hij, en hij is vrolijk"
glimlach..
"Mam, wat moet ik lezen?'"
Mam: "Oh, begin hier maar." Mama wijst willekeurig iets aan
En dan begint de schriftlezing van een driejarige
"Daar komt Abraham
uit Spanje weer aan, met zijn paard huppelt hij, en hij is vrolijk"
glimlach..