Wie niet is aangesloten bij een kerk maar toch een geestelijke zoekt voor een rouwdienst of huwelijk, of een zegen over uw ….huis voor reiniging van negatieve invloeden kan een pastor huren . veel mensen hebben behoefte aan religiositeit, maar voelen ze zich niet verbonden met een kerk.. Daarnaast 'spreken we verstaanbare taal, De predikanten en de pastors zijn te huur infomeer naar de vele mogelijkheden .0647931194
Website : http://www.dundle.nl/site/regiopastor/
Dominee te huur
Dominee te huur
't Is een beetje komkommertijd op het forum (eindejaarsverveling?):
Re: Dominee te huur
Deze Boels for reverends bestaat al heel lang hoor.jvdg schreef:'t Is een beetje komkommertijd op het forum (eindejaarsverveling?):
Wie niet is aangesloten bij een kerk maar toch een geestelijke zoekt voor een rouwdienst of huwelijk, of een zegen over uw ….huis voor reiniging van negatieve invloeden kan een pastor huren . veel mensen hebben behoefte aan religiositeit, maar voelen ze zich niet verbonden met een kerk.. Daarnaast 'spreken we verstaanbare taal, De predikanten en de pastors zijn te huur infomeer naar de vele mogelijkheden .0647931194
Weet ik, een zwager "verhuurt" zichzelf ook daarvoor, met als specialiteit begrafenissen.freek schreef:Deze Boels for reverends bestaat al heel lang hoor.jvdg schreef:'t Is een beetje komkommertijd op het forum (eindejaarsverveling?):
Was alleen ff nieuwsgierig naar reacties op dit fenomeen.
Tja... een beetje lastig... doorgaans zou ik zeggen: Geen goede zaak. Geen lid zijn van een kerk maar bij een huwelijk of begrafenis zoiets toch wel eventjes belangrijk vinden... Wel erg makkelijk. Waarom ben je dan geen lid van een kerk? Daarnaast zijn er echter schrijnende gevallen, gevoellige situaties waarbij men geen inzegening wil doen of geen lid van een kerk meer is... waar we wel voorzichtig mee om moeten gaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-
In mijn directe omgeving ken ik ook een predikant (weliswaar verbonden aan een gemeente) die ook 'te huur' is voor rouw, trouw en zegening van levensverbintenissen; hij houdt echter contact met degenen voor wie hij een soortgelijke dienst leidt tot degenen zelf het contact beeindigen.
Dit is een respectabel liefde-beroep.
En hoe liefde voor geld heet, weten we.
Hoogst verwerpelijk dus, dit soort praktijken, als je het mij vraagt...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Maar als ik mijn zwager beluister denk ik daar toch meer genuanceerd over.Joannah schreef:Dit is een respectabel liefde-beroep.
In zijn "beroep" bespeur ik ook het uitbrengen van het Evangelie.
Hoewel ik, maar ik ben slechts een mens, het met de inhoud van zijn boodschap gans niet eens ben.
En waarom?
Hij vertelt/preekt niet het volle evangelie en zeker niet aan mensen die daarbuiten wensen te blijven.
Het eindigt met een soort ceremonie die gevoelens opwekt.
Toch durf ik niet te oordelen, want wie weet........
Ik geloof één algemene, christelijke kerk; de gemeenschap der heiligen.
Een dominee, pastor, of dienaar van het woord is daarin een voorganger met een ambt. Die kun je niet los zien van die kerk, hoe gebroken de kerk in onze tijd, in ons land, ook is.
Een dominee die volledig buiten de kerk om actief is, daarbij doet alsof het geen probleem is dat mensen uit hun dagelijks leven totaal niet laten blijken dat ze met Christus willen leven, is daarom fout bezig. Zelfs als het resultaat soms is, dat mensen weer interesse in de kerk krijgen, en terugkomen.
Natuurlijk is het niet fout om met mensen te bidden, ook niet bij een begrafenis, of bij een huwelijk. Maar als de bedoeling daarvan is, dat er een religieus sfeertje komt, waarbij niet God centraal staat, maar het gevoel in de mens, dan klopt het echt niet. Ik geloof niet, dat Christus dit goed vindt.
En dan zal er best eens een keer een uitzondering zijn, waarbij de regeltjes de zaak geen goed doen. En dan zal de intentie van (sommige?) voorgangers die dit doen best goed zijn. Maar het is niet goed om de grote en almachtige God voor je karretje te laten spannen voor een vleug religiositeit. Want daar komt het toch op neer: wel het één willen, maar niet er voor willen gaan.
Een dominee, pastor, of dienaar van het woord is daarin een voorganger met een ambt. Die kun je niet los zien van die kerk, hoe gebroken de kerk in onze tijd, in ons land, ook is.
Een dominee die volledig buiten de kerk om actief is, daarbij doet alsof het geen probleem is dat mensen uit hun dagelijks leven totaal niet laten blijken dat ze met Christus willen leven, is daarom fout bezig. Zelfs als het resultaat soms is, dat mensen weer interesse in de kerk krijgen, en terugkomen.
Natuurlijk is het niet fout om met mensen te bidden, ook niet bij een begrafenis, of bij een huwelijk. Maar als de bedoeling daarvan is, dat er een religieus sfeertje komt, waarbij niet God centraal staat, maar het gevoel in de mens, dan klopt het echt niet. Ik geloof niet, dat Christus dit goed vindt.
En dan zal er best eens een keer een uitzondering zijn, waarbij de regeltjes de zaak geen goed doen. En dan zal de intentie van (sommige?) voorgangers die dit doen best goed zijn. Maar het is niet goed om de grote en almachtige God voor je karretje te laten spannen voor een vleug religiositeit. Want daar komt het toch op neer: wel het één willen, maar niet er voor willen gaan.
- MarthaMartha
eens!Marco schreef:Ik geloof één algemene, christelijke kerk; de gemeenschap der heiligen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
even een dominee bestellen voor de reiniging van negatieve invloeden iin het huis...soort geestelijke schoonmaakbeurt voor de woning, klinkt me ook allemaal te amerikaans,men wordt volwassen, bemerkt een geestelijke leegte en besluit maar eens een leuke religie uit te gaan zoeken.
Hoewel sommige mensen natuurlijk oprecht naar de Waarheid zoeken, maar dan gaat dat op een andere manier denk ik....
Hoewel sommige mensen natuurlijk oprecht naar de Waarheid zoeken, maar dan gaat dat op een andere manier denk ik....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- MarthaMartha
reiniging van je huis kan maar ál te nodig zijn als je het beschikbaar hebt gesteld voor occulte zaken. Niks met Amerikaans te maken.... dat je daar zo'n man voor inhuurt is wel heel apart ja.... gebed lijkt me een machtiger wapen.Joannah schreef:even een dominee bestellen voor de reiniging van negatieve invloeden iin het huis...soort geestelijke schoonmaakbeurt voor de woning, klinkt me ook allemaal te amerikaans,men wordt volwassen, bemerkt een geestelijke leegte en besluit maar eens een leuke religie uit te gaan zoeken.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!