De enge kerkenraad...?
Laatst zag ik een ds. meedoen met volleybal ( of was het basketball)
met de jeugd van zijn gemeente,
kijk, dan zie je opeens dat het gewone mensen (kunnen) zijn.
zoiets werkt drempelverlagend, evenenals gewone kleding ipv dat zwarte rouwgewaad
overigens, waarom zou je bang voor hen zijn, ik denk vaak ook wel omdat sommigen over hun geloofsleven niet openlijk praten thuis,
komt er huisbezoek , dan moet dat opeens wel ( geldt zeker voor jongeren )
dat valt dan natuurlijk niet mee
als ze belllen , zeg ik altijd dat ze van harte welkom zijn ( en dat meen ik ook)
het is voor hen ook niet altijd makkelijk.
zoiets werkt drempelverlagend, evenenals gewone kleding ipv dat zwarte rouwgewaad
overigens, waarom zou je bang voor hen zijn, ik denk vaak ook wel omdat sommigen over hun geloofsleven niet openlijk praten thuis,
als ze belllen , zeg ik altijd dat ze van harte welkom zijn ( en dat meen ik ook)
- Miscanthus
Inderdaad,Oorspronkelijk gepost door Lassie
Mijn ervaring met kerkenraad is (tijdens huisbezoek): 1 keer in de 2/3 jaar komen ze langs (2 uurtjes) en ze komen ff op commade naar je verhaal luisteren. Heb nog nooit iets gesnapt van huisbezoek.
als je echt om mensen geeft, kom je wel vaker dan eens per jaar via een rooster....
En geen excuus dat de gemeente zo groot is....
-
Haha, die zag ik ook....Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Laatst zag ik een ds. meedoen met volleybal ( of was het basketball)
Nou hier kunnen ze ook gerust komen. Vind het juist fijn en het mocht van mij wel met een hogere frequentie. Helaas staat de grootte van de gemeente dat niet toe. En Daphne, nu kun je alle vooroordelen snel wegnemen bij je cluppie. (Rare hersenspinsels hebben die zeg... de roddel gaat dat de daphnerianen.... blabla... dus ga niet af op zulke vage blablaatjes).
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
-
Eer ik dezelfde fout bega, en zo lomp ben om er niet naar te vragen, ik ben er niet van op de hoogte.Oorspronkelijk gepost door Lassie
Laat ik zo zeggen, nog even een aanvulling op mijn posting; bij de kerkenraad wist men van mijn ziekte af. (waar ik vanaf mijn 16e aan lijdt) Nog nooit vanaf mijn 16e tot nu toe is er gevraagd hoe het met mij gaat. Nog nooit. (sorry).
Kan als buitenstaander dit niet beoordelen, maar dat is natuurlijk verschrikkelijk en ook nog eens zeer onbeleefd (kerkeraadslid of niet). Hoe gaat je familie daar mee om? Kan me voorstellen dat je naar een paar jaar, je buik er goed vol van hebt????
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Uhm ik begin het nu pas eigenlijk te beseffen dat ze niks gevraagd hebben.Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwEer ik dezelfde fout bega, en zo lomp ben om er niet naar te vragen, ik ben er niet van op de hoogte.Oorspronkelijk gepost door Lassie
Laat ik zo zeggen, nog even een aanvulling op mijn posting; bij de kerkenraad wist men van mijn ziekte af. (waar ik vanaf mijn 16e aan lijdt) Nog nooit vanaf mijn 16e tot nu toe is er gevraagd hoe het met mij gaat. Nog nooit. (sorry).
Kan als buitenstaander dit niet beoordelen, maar dat is natuurlijk verschrikkelijk en ook nog eens zeer onbeleefd (kerkeraadslid of niet). Hoe gaat je familie daar mee om? Kan me voorstellen dat je naar een paar jaar, je buik er goed vol van hebt????
Tja mijn familie vindt het ook niet echt prettig. Maar wat ook zo raar is om er naar te vragen. (als je begrijpt wat ik bedoel?) waarom er niet naar me gevraagd word. En niet alleen ik ervaar dit, er zijn zat en genoeg mensen die met dit zitten.
En miss. toch handig om wat pastorale medewerkers te hebben? ook dat je makkelijk naar zulke mensen toe kan stappen? Of loop ik daarin de kerkenraad voorbij?
En Barryvrouw, ik neem het je ook niet kwalijk. (niet iedereen hoeft het te weten, niet hard bedoelt hoor absoluut niet). Maar voor de kerkenraad (vooral als de gemeente vacant is) is het wel handig als men op de hoogte van ziekte/problemen etc. Toch?
geweldig verhaalOorspronkelijk gepost door Corydoraslees en huiverOorspronkelijk gepost door Miscanthusweet je nog dat we een topic hadden (het verhaal gaat....) waarin de theologische recherche voorkwam? ":)Oorspronkelijk gepost door Daphneis het controle over tv bezit. Beetje vreemd, een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen bezit en leven... niet de kerkenraad, toch?
In mijn ogen zijn ze niets meer dan jij en ik.
- ndonselaar
- Contacteer:
Krijgen jullie ook huisbezoek?Oorspronkelijk gepost door Jongere
Vind ik ook hoor. Hele aardige mensen, leuk als ze even langskomen, en ik vind ze even aardig/niet aardig, eng/niet eng als ik alle andere mensen vind. Op een huisbezoek moet het gewoon van twee kanten komen, en als de ouderling het wat minder doet, doe je zelf beter je best. Al die boe-verhalen herken ik niet hoor.
(edit --> over de controle over tv-bezit: dit kun je natuurlijk afspreken als kerk. En dan vind ik dat je als ouderling mag vragen of men zich aan die afspraak houdt.)
[Aangepast op 21/9/05 door Jongere]
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Daar sla je de spijker op de kop!Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
dat valt dan natuurlijk niet mee.
- Miscanthus
- Miscanthus
met iedereen in het algemeen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusMet God of met de ouderling?Oorspronkelijk gepost door Marinaals het niet klikt wel jaOorspronkelijk gepost door Miscanthus
Dus dan is de kerkenraad niet eng, maar dan is praten over geloof eng.
Als het met God niet "klikt", kan je dan wel over geloof praten?
tja er over, maar niet er uit
- Miscanthus
dat lijkt me een eerste vereiste. En als je God mag kennen lijkt me dat die ouderling er niet zo toe doet. Wat zal een nietig mens mij doen?Oorspronkelijk gepost door Marinamet iedereen in het algemeen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusMet God of met de ouderling?Oorspronkelijk gepost door Marinaals het niet klikt wel jaOorspronkelijk gepost door Miscanthus
Dus dan is de kerkenraad niet eng, maar dan is praten over geloof eng.
Nou sorry maar dit ben ik niet met je eens. Het maakt wel degelijk uit wie er komen en hoe de personen zijn. Er moet ook een vertrouwensband zijn en die ontbreekt vaak denk.Oorspronkelijk gepost door Miscanthusdat lijkt me een eerste vereiste. En als je God mag kennen lijkt me dat die ouderling er niet zo toe doet. Wat zal een nietig mens mij doen?Oorspronkelijk gepost door Marinamet iedereen in het algemeen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusMet God of met de ouderling?Oorspronkelijk gepost door Marina als het niet klikt wel ja
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.