je kunt het er een tegel inleggen (zo'n waaltje) hebben wij ook.Luther schreef:Die is stuk bij ons.Gijs83 schreef:Vandaag een huishoudtip:
ZUINIG TOILET
Installeer een spoelonderbreker op de toiletstortbak. Daarmee bespaart u al snel zo'n 8000 liter water per jaar.
Maar ik heb er nog geen geld voor over om m te maken.
8000 liter water is goedkoper dan een nieuwe toiletstortbak....
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Nou, ik heb wel een alternatief...: slechts twee keer per dag doortrekken.Gijs83 schreef:Ja... en het milieu danLuther schreef:Die is stuk bij ons.Gijs83 schreef:Vandaag een huishoudtip:
ZUINIG TOILET
Installeer een spoelonderbreker op de toiletstortbak. Daarmee bespaart u al snel zo'n 8000 liter water per jaar.
Maar ik heb er nog geen geld voor over om m te maken.
8000 liter water is goedkoper dan een nieuwe toiletstortbak....![]()
![]()
![]()
Maar dat gaat ten koste van mijn huiselijk milieu, ben ik bang...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Vandaag een oproep:
Drink deze week geen bronwater, maar alleen kraanwater.
Nederland heeft zeer schoon kraanwater waardoor het minstens zo gezond is als bronwater.
Daarnaast is het minder milieubelastend.
Ook in financieel opzicht een aanrader.Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Nederland heeft zeer schoon kraanwater waardoor het minstens zo gezond is als bronwater.
Yep. En geef je kinderen kraanwater in plaats van limonade. Ook beter voor alles (tandjes, financieel, milieu). En als ze niet gewend zijn aan limonade, talen ze er ook niet naar.Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
- Bert Mulder
- Contacteer:
Het zogenaamde 'bronwater' is vaak gewoon kraanwater...Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
alleen uit iemand anders kraan...
Zo weet ik, dat een brouwerij adverteerde bronwater te gebruiken van 'Drummond', een berg in de Canadese Rockies...
Het was nog waar ook... de Red Deer River had als bron 'Drummond'... de stad Red Deer, waar de brouwerij stond, gebruikte het rivierwater, hetwelk ook bij de brouwerij uit de kraan kwam... voor de bierproduktie...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben onze eigen bron.. en dat kun je rustg mineraalwater noemen.. we hebben hier ijzerhoudende grond.. ons water is erg gezond maar voor de was is het een crime....
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Vandaag een kooptip:
Dat laatste mag in crisistijd wel!GERECYCLEDE CADEAUS
December cadeaumaand. Helaas kosten al die nieuwe spullen veel kostbare energie. Geef daarom ook eens een 2e hands cadeautje. Sites als www.marktplaats.nl of www.ebay.nl staan vol met nauwelijks gebruikt speelgoed, kleding en luxe artikelen. Goed voor het milieu en voor uw portemonee.
ik denk dat het weinig scheelt... als je iets 2e hands koopt kun je er minder lang mee doen dan als je iets nieuws koopt. 

- JolandaOudshoorn
valt wel mee hoor. Ik heb heel veel 2ehands spullen (vooral speelgoed) en het functioneert net zo goed als nieuw. Zeker wat betreft dingen als Lego en Playmobiel.Lassie schreef:ik denk dat het weinig scheelt... als je iets 2e hands koopt kun je er minder lang mee doen dan als je iets nieuws koopt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Vandaag een kooptip:
CONSUMINDEREN
December is een gezellige maar ook enorm milieuvervuilenden maand. Overvloedige kerstdiners, 5 koopavonden per week(beetje overdrijven!), kerstverlichting, dure cadeaus, vuurwerk, kerstbomen, kerstkaarten en ga zo maar door. Het drijft onst energieverbruik tot grote hoogten op en zorgt voor een gigantische berg extra afval. Blijf daarom ook in deze feestmaand bewust van het milieu en houd het bescheiden!
Vergeet ook niet de energiekosten veroorzaakt door meer kerkdiensten en kerstvieringen.Gijs83 schreef:Vandaag een kooptip:
CONSUMINDEREN
December is een gezellige maar ook enorm milieuvervuilenden maand. Overvloedige kerstdiners, 5 koopavonden per week(beetje overdrijven!), kerstverlichting, dure cadeaus, vuurwerk, kerstbomen, kerstkaarten en ga zo maar door. Het drijft onst energieverbruik tot grote hoogten op en zorgt voor een gigantische berg extra afval. Blijf daarom ook in deze feestmaand bewust van het milieu en houd het bescheiden!

ehhhh... Gijs, je gaat toch niet vertellen dat we geen kerstkaarten moeten sturen??Gijs83 schreef:Vandaag een kooptip:
CONSUMINDEREN

daar ben ik al mee gestopt. Het eerste jaar heb je een licht schuldgevoel, dat volledig wordt overstemd door het gevoel van opluchting dat je niet twee avonden adressen en innig gemeende wensen zit te pennen. En 't scheelt een bak geld.Marco schreef:ehhhh... Gijs, je gaat toch niet vertellen dat we geen kerstkaarten moeten sturen??Gijs83 schreef:Vandaag een kooptip:
CONSUMINDEREN
Sorry voor tnt.