Ik bedoelde niet dat ik voor gemeenschap voor het huwelijk ben. Ik bedoelde alleen: Het is niet gewoon als je lichamelijk niet naar elkaar toe groeit in de verkeringstijd. Daarmee zeg ik nog steeds niet dat je niet mag zwemmen. Maar ik heb het gevoeld dat een aantal posts hier de verkeerde kant op getrokken worden. Als ik sommige posts lees krijg ik het gevoel dat ik nog niet eens een t-shirt met korte mouwen aan mag doen, want o die blote arm. Ik heb in mijn verkeringstijd wel gezwommen, maar het heeft mij absoluut niet tot zondige gedachten geleidt. Je gaat toch om te zwemmen, kleed je om in een ander hokje? Ik vind die houding een beetje krampachtig. Op dat gebiedt bedoelde ik dat als je nog niet eens een bloot been, arm, hals hebt gezien je je misschien wel rot schrikt in je huwelijksnacht.
Ik ben het met mister eens dat je het stukje bij beetje kunt doen, maar dat is geen realiteit denk is. Als je eenmaal sex "mag" hebben, ga je niet alleen eerste elkaar been bekijken, en dan elkaars buik enz. Ik denk dat de meeste stellen elkaar dan "helemaal" willen. Dat is m.i. ook wat de Bijbel ons beschrijft met: en hij ging tot haar in. Dat is ook niet stukje bij beetje.
De opmerking van Marnix: dan niet de huwelijksnacht, maar de nacht erna....
(en als je al moe wordt van je huwelijksdag ga je een zware toekomst tegemoet. Ik vond dat nou niet bepaald de zwaarste dag van mijn huwelijk..