vlinder schreef:Mijn gedachten als ik dit topic lees:
* Mee eens dat een vrouw zich netjes hoort te kleden. Maar ook met Bert eens dat een man zelf verantwoordelijk is. Bij sommige mannen stoort het al als er ook maar enige vorm (getailleerd) in de blouse zit, en dan schiet je m.i. als man ook door. Ik zou zeggen: beheers je driften.
Kijk, mannen zijn absoluut zelf verantwoordelijk en mogen nooit zich verdedigen onder het mom van: Ja, ik werd uitgedaagd. Never! Het enige wat hier gesteld is, dat sommige zaken qua kleding gewoon lustopwekkend is. De duivel weet dat dit bij veel mannen een zwakke plek is. Niet voor niets wordt dat in preken nogal eens concreet benoemd.
vlinder schreef:* Ik ben het ook met Albion eens over die afgezakte broeken. Wat tegenwoordig ook in is bij (refo)jongeren is een onderbroek met in de rand geborduurd Bjorn Borg (of hoe die gast ook mag heten) en dat schijnt boven de rand uit te moeten komen. Natuurlijk daaronder een gewone onderbroek, want die "bovenbroek van Bjorn" zijn 45 euro per stuk en moeten toch minimaal een paar dagen achtereen gedragen worden, omdat je anders op school 1 dag zonder Bjorn aan je gat loopt.
Eens.
vlinder schreef:* Mogen we nog wel zwemmen? Ontbloot boven lijf, blote benen.....
Soms denk ik: Had men het vroeger inderdaad wel bij het verkeerde eind door gescheiden zwemmen voor te staan. Ik heb pas nog met een jong stelletje zitten praten. En toen ik zei: Eigenlijk vind ik niet dat je in je verkeringstijd samen kunt gaan zwemmen, toen rolden hun ogen bijkans uit hun oogkassen. Toch denk ik dat dat wel voor veel zonden (al is het in gedachten) kan bewaren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)