http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php ... 40#p404140jvdg schreef:Het is absoluut off-topic (sorry mods), maar ik vind het nog steeds apart dat bij "refo-evenementen" het heel duidelijk is wie de refo-vrouwen (en kinderen) zijn , maar dat de mannen niet te onderscheiden zijn van mannen die geen enkele affectie hebben met enige religie.
Je ziet (ik steek nu mijn parapluie op) dit ook terug bij de doorsnee moslims.
alsook:
Marnix schreef:
Bert Mulder schreef:Klopt, maar die in het filmpje heeft dat alleen aan de bovenkant... Je ziet dus wel wat ze onder haar jurk aanheeft... maar goed, zo schokkend is dat ook weer niet, gewoon een soort bikinibroekje of glanzende onderbroek en zelfde kleur als de jurk. En wie daar niet tegen kan moet er gewoon ook niet naar kijken
http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php ... 88#p403288109. Vr. Verbiedt God in dit gebod niet meer dan echtbreken en dergelijke schandelijkheden?
Antw. Dewijl ons lichaam en ziel tempelen des Heiligen Geestes zijn, zo wil Hij, dat wij ze beide zuiver en heilig bewaren; daarom verbiedt Hij alle onkuise daden, gebaren, woorden (a), gedachten, lusten (b), en wat den mens daartoe trekken kan (c).
a Ef. 5:3, 4. 1 Kor. 6:18, 19. b Matth. 5:27, 28. c Ef. 5:18. 1 Kor. 15:33.
Je zegt het zelf, Gods gebod verbiedt het ons dan ook naar de uitvoeringen te kijken...
In welke mate zijn de refo gewoonten uit de eis van het 7e gebod voortgekomen, maar, om verschillende redenen we het verband daarmee niet meer zien? Zo is de vrouwenbroek, bijvoorbeeld, vaak veel meer een kuis kledingstuk dan bepaalde rokken of jurken...
En in welke mate heeft de man zijn verantwoordelijkheid, zoals verwoord hierboven in HC vraag/antwoord 109?
Waar het de MAN VOORAL!, om reden van de zwakheden aan zijn sexe verbonden, verbiedt! om bepaalde dingen zijn aandacht te geven?
(niet dat dit betekend dat de vrouw hier altijd vrij uit gaat - zij heeft, in deze gevallen, toch wel op haar kleding te letten dat die niet uitdagend is...)
Maar dat is geen excuus voor de man.