Sinterklaas

zusterelly

Re: Sinterklaas

Bericht door zusterelly »

een ons is niet zo zwaar, toch? :hum
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm, ik hoop dat met regelmatig sporten een beetje onder controle te houden. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Maar ik denk dat men zover helemaal niet is gekomen, dat men Sinterklaas niet eens in de muziek heeft teruggehoord.... en het gereformeerde koppelden aan de orgelmuziek die ze hoorden... maar niet verstonden.
Er moet nog heel wat evangelisatiewerk worden verricht bij de EO, zo te zien... ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Marnix

Bericht door Marnix »

Haha, niet iedereen is hier onbekend met het orgel. In Nederland Zingt komt het orgel zeer regelmatig terug... af en toe hoor ik ook orgelmuziek uit Video Editing Sets schallen ;) Dus het valt nog wel mee.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Dit schijnt in Amerika de rage te zijn: een robotic hamster. Ze kostten 10 $ maar schijnen op te zijn. Op ebay wordt er 50 $ voor geboden. 't Is ook wel een schatje.
't was gisteren een ander plaatje :oO
Laatst gewijzigd door refo op 27 nov 2009, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
helma

Bericht door helma »

Afbeelding
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

:yahoo :yahoo :yahoo
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Afbeelding

Dit kan niet! Een kruis op de mijter! Een christelijk symbool mag niet meer volgens het gemeentebestuur van Amsterdam....

Bron: TC Tubantia
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gian

Bericht door Gian »

Bij ons op basisschool viert men ipv sinterklaas het pannekoekenfeest.
Alsnog waren de bezwaren niet van de lucht. Al dat wereldse gefeest..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gian schreef:Bij ons op basisschool viert men ipv sinterklaas het pannekoekenfeest.
Alsnog waren de bezwaren niet van de lucht. Al dat wereldse gefeest..
Ik weet het nog... in de gedichten mochtgeen sinterklaas en zwarte piet voorkomen. Ik kwam als nieuweling op school en maakte een heeeeeeeel lang gedicht over: jaja sinterklaas en zwarte piet. En had ik nu net het dochtertje van de predikant hebben getrokken!! Die avond ging mijn vader (hij was goed bevriend met die beste man) bij hem langs. Hij kwam thuis met de boodschap voor mij: "de dominee vind dat je geweldig kan dichten, hij had nog nooit zo'n goed sinterklaasgedicht gezien :super "
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Auto

Bericht door Auto »

Ik hoorde van de week ook nog een prachtige anekdote, bij een kerkenraadsvergadering moet een datum voor iets afgesproken worden en de ambtsdragers trekken de agenda, vervolgens noemt er iemand een datum en zegt een ouderling hardop "Dit snap ik niet, verjaardag ome Nico dat heeft mijn vrouw er in gezet, maar ik heb helemaal geen ome Nico". Tegen zijn buurman "Gekker moet het niet worden niet worden." en vervolgens barst de raad in lachen uit en toen viel het muntje ................ oooooh die ome Nico.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Auto schreef:Ik hoorde van de week ook nog een prachtige anekdote, bij een kerkenraadsvergadering moet een datum voor iets afgesproken worden en de ambtsdragers trekken de agenda, vervolgens noemt er iemand een datum en zegt een ouderling hardop "Dit snap ik niet, verjaardag ome Nico dat heeft mijn vrouw er in gezet, maar ik heb helemaal geen ome Nico". Tegen zijn buurman "Gekker moet het niet worden niet worden." en vervolgens barst de raad in lachen uit en toen viel het muntje ................ oooooh die ome Nico.
:mdr
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

:humhihi
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Van de week zag ik in het halfdonker een bewegende mijter op straat...
Bleek het bij nader inzien een wegwerker te zijn, die daar op zijn hurken bezig was, met een reflecterend hesje aan.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Auto schreef:Ik hoorde van de week ook nog een prachtige anekdote, bij een kerkenraadsvergadering moet een datum voor iets afgesproken worden en de ambtsdragers trekken de agenda, vervolgens noemt er iemand een datum en zegt een ouderling hardop "Dit snap ik niet, verjaardag ome Nico dat heeft mijn vrouw er in gezet, maar ik heb helemaal geen ome Nico". Tegen zijn buurman "Gekker moet het niet worden niet worden." en vervolgens barst de raad in lachen uit en toen viel het muntje ................ oooooh die ome Nico.

Altijd leuk die anekdotes.
Zo was er ook eens een kerkenraad in het midden des lands die een vergadering gepland hadden op de verjaardag van ome Nico.
Tijdens die vergadering werd er op de deur van de consestorie gebonst. De verbazing was groot toen men bij het openen van de deur een overheerlijke boterletter zagen liggen met een gedicht van waardering voor het werk van de kerkenraad.
Deze boterletter hebben ze bij de koffie heerlijk opgegeten, en de waardering was groot voor ome Nico die dit voor de zwarte mannenbroeders geregeld had.
Gesloten