Ik denk dat iedereen meer wil betalen als je in de spits kunt doorrrijden, want dat wordt een deel van het effect.Alexander CD schreef:Dat bedoel ik veel mensen kunnen niet anders, ze zijn afhankelijk van de auto, dus een gering effect en dat realiseert de regering zich ook wel, de het motief is vals.Bart schreef:Ben ik lekker mee!
Kan ik het helpen dat ik in de spits naar kantoor moet ?
achterlijk idee dus
Kilometerbeprijzing
Re: Kilometerbeprijzing
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Grote woorden, want wie kiezen deze 'bedriegers'? Juist het volk. En het volk kiest op degene wat haar het meest zelf oplevert. Het volk wil niet extra betalen, maar ondertussen wel hun luxe houden en wel dat je ongeoorloofd van alles gebruik kan maken.Alexander CD schreef:Verwacht jij dat de files zullen oplossen?Auto schreef:Wel een zwaar woord 'vals', dus de regering is vals bezig?
Ik moet zeggen dat Eurlings in het debat de spijker enorm op de kop sloeg toen hij de VVD afdroogde. De afgelopen 15 jaar is iedereen al druk geweest om een doorbraak te proberen creeeren, maar niemand durft een beslissing te nemen. En het kabinet NEEMT nu een beslissing. Er moet wat gebeuren. Of je het er mee eens bent of niet ...... er gebeurd tenminste wat. En daar had abtroop van de VVD geen antwoord op. Zij hebben namelijk al heel vaak de minister van Verkeer en Waterstaat geleverd en geen oplossing aangedragen.
Daarnaast is het wel even slikken voor sommigen dat ze meer moeten gaan betalen, maar het is het einde nog niet. Er komt nog meer bij de komende jaren en niemand wil een cent extra uitgeven om de problemen in het land
Ja, 's avonds na achten.
Zijn we goed voorgelicht over de mexicaanse griep?
Hoe zijn de uigaven aan de ziektekosten verzekeringen niet de pan uitgerezen zijn we daarin eerlijk voorgelicht?
Als de kilometerheffing ingevoerd is zullen de files nog gelijk zijn maar de kosten veel hoger, denk je dat al de benodigde apparatuur niks kost, de regering trekt er geld voor uit maar wiens geld is dat?
De hele politiek is toch eens stuk bedriegerij.
Waarom willen zoveel op Wilders stemmen, alleen uit onvrede met de huidige politiek, niet om Wilders.
Voelen die mensen dat verkeerd aan, ik denk het niet.
Je ziet het toen de benzine duurder werd, iedereen blijft rijden, car poolen doet niemand meer. Hoeveel mensen gaan in de ene plaats wonen en kiezen er voor om 30 tot 100km verderop te werken ....... en maar klagen over de files. Als je veel op de weg zit en vaak op hetzelfde traject dan kom je dezelfde mensen tegen en iedereen is weer gek om iedere dag in dezelfde rij te gaan staan en dat gaat niet veranderen zoals het nu gaat en als je extra asfalt er bij dumpt (wat de tegenstanders van de kilometerheffing willen) dan verplaats je het probleem. Want al die auto's die kunnen dan een stukje verder rijden om dan nog vaster te komen staan als ze de stad willen ingaan of het industrieterein willen opgaan.
Op zich is dit wel actie waarvan de geleerden zeggen en dat heeft ook Eurlings benadrukt dat de kans veel groter is dat er iets ten positieve gaat gebeuren dan dat het kabinet zou besluiten om extra asfalt er bij te leggen. (Daar werd ook helemaal geen kritiek opgeleverd door de tegenstanders in de kamer).
Het probleem zit in het volk, daar moet wat gaan veranderen. Maar iedereen wil een auto en iedereen wil zelf bepalen waar hij wil gaan wonen en iedereen wil gaan werken waar hij wil .......... maar die laatste 2 staan niet echt in verhouding meer.
Nee? Ik denk toch dan onze regering aan zet is hoor. Jarenlang niet voldoende investeren in een fatsoenlijk wegennet en de oren laten hangen naar milieuclubs, dat is droevig. Die A4, dat is toch een aanfluiting? Nederland groeit, de welvaart neemt toe, het autobezit dus ook. De aanleg en uitbreiding van wegen navenant niet. Gevolg: er ontstaan files. Oplossing van de overheid: autorijden duurder maken. Ik vraag me wel eens af hoe gek het hier nog worden moet.Auto schreef:Wel een zwaar woord 'vals', dus de regering is vals bezig?Alexander CD schreef:Dat bedoel ik veel mensen kunnen niet anders, ze zijn afhankelijk van de auto, dus een gering effect en dat realiseert de regering zich ook wel, de het motief is vals.Bart schreef:Ben ik lekker mee!
achterlijk idee dus
Ik moet zeggen dat Eurlings in het debat de spijker enorm op de kop sloeg toen hij de VVD afdroogde. De afgelopen 15 jaar is iedereen al druk geweest om een doorbraak te proberen creeeren, maar niemand durft een beslissing te nemen. En het kabinet NEEMT nu een beslissing. Er moet wat gebeuren. Of je het er mee eens bent of niet ...... er gebeurd tenminste wat. En daar had abtroop van de VVD geen antwoord op. Zij hebben namelijk al heel vaak de minister van Verkeer en Waterstaat geleverd en geen oplossing aangedragen.
Daarnaast is het wel even slikken voor sommigen dat ze meer moeten gaan betalen, maar het is het einde nog niet. Er komt nog meer bij de komende jaren en niemand wil een cent extra uitgeven om de problemen in het land op te lossen.
-
Het probleem zit in het volk, dus met geld niet op te lossen.Auto schreef:Grote woorden, want wie kiezen deze 'bedriegers'? Juist het volk. En het volk kiest op degene wat haar het meest zelf oplevert. Het volk wil niet extra betalen, maar ondertussen wel hun luxe houden en wel dat je ongeoorloofd van alles gebruik kan maken.Alexander CD schreef:Verwacht jij dat de files zullen oplossen?Auto schreef:Wel een zwaar woord 'vals', dus de regering is vals bezig?
Daarnaast is het wel even slikken voor sommigen dat ze meer moeten gaan betalen, maar het is het einde nog niet. Er komt nog meer bij de komende jaren en niemand wil een cent extra uitgeven om de problemen in het land
Ja, 's avonds na achten.
Hoe zijn de uigaven aan de ziektekosten verzekeringen niet de pan uitgerezen zijn we daarin eerlijk voorgelicht?
Als de kilometerheffing ingevoerd is zullen de files nog gelijk zijn maar de kosten veel hoger, denk je dat al de benodigde apparatuur niks kost, de regering trekt er geld voor uit maar wiens geld is dat?
Waarom willen zoveel op Wilders stemmen, alleen uit onvrede met de huidige politiek, niet om Wilders.
Voelen die mensen dat verkeerd aan, ik denk het niet.
Je ziet het toen de benzine duurder werd, iedereen blijft rijden, car poolen doet niemand meer. Hoeveel mensen gaan in de ene plaats wonen en kiezen er voor om 30 tot 100km verderop te werken ....... en maar klagen over de files. Als je veel op de weg zit en vaak op hetzelfde traject dan kom je dezelfde mensen tegen en iedereen is weer gek om iedere dag in dezelfde rij te gaan staan en dat gaat niet veranderen zoals het nu gaat en als je extra asfalt er bij dumpt (wat de tegenstanders van de kilometerheffing willen) dan verplaats je het probleem. Want al die auto's die kunnen dan een stukje verder rijden om dan nog vaster te komen staan als ze de stad willen ingaan of het industrieterein willen opgaan.
Op zich is dit wel actie waarvan de geleerden zeggen en dat heeft ook Eurlings benadrukt dat de kans veel groter is dat er iets ten positieve gaat gebeuren dan dat het kabinet zou besluiten om extra asfalt er bij te leggen. (Daar werd ook helemaal geen kritiek opgeleverd door de tegenstanders in de kamer).
Het probleem zit in het volk, daar moet wat gaan veranderen. Maar iedereen wil een auto en iedereen wil zelf bepalen waar hij wil gaan wonen en iedereen wil gaan werken waar hij wil .......... maar die laatste 2 staan niet echt in verhouding meer.
De duurdere bezine heeft ook niet geholpen en iedereen wil/moet ongeveer op dezelfde tijd naar het werk.
De regering wil niks/weinig doen aan decentralisatie. bv Schiphol moet belangrijk blijven ten koste van andere luchthavens zoals Maastricht en Groningen.
De regering is incompetent, onmachtig om wat aan het probleem te doen.
Maar ze weten wel dat ze meer geld willen halen, belastingen zijn impopulair, hier willen ze zogenaamd wat doen, minder impopulaire manier om toch geld binnen te halen. Waarom?
Daarnaast wordt er een systeem opgezet om iedereen in zijn/haar autootje te volgen, dit kan een manier zijn op bepaalde groepen extra onder controle te houden.
Zolang dit truukje doorgaat en het volk betaald ervoor dan blijft dit. Mijn inziens lijkt het erop dat degenen die weinig centen hebben er weer de dupe van worden.Mister schreef: Nee? Ik denk toch dan onze regering aan zet is hoor. Jarenlang niet voldoende investeren in een fatsoenlijk wegennet en de oren laten hangen naar milieuclubs, dat is droevig. Die A4, dat is toch een aanfluiting? Nederland groeit, de welvaart neemt toe, het autobezit dus ook. De aanleg en uitbreiding van wegen navenant niet. Gevolg: er ontstaan files. Oplossing van de overheid: autorijden duurder maken. Ik vraag me wel eens af hoe gek het hier nog worden moet.
Maar nogmaals je kan de wegen verbreden en je kan meer wegen aanleggen, maar als de infrastructuur in de steden niet wordt opgelost dan staan dezelfde auto's bij het eindpunt muurvast.
Je ziet het op de A2 jarenlang hoorde je op de file informatie dat het een drama was bij de brug van zaltbommel, waar staat dezelfde file nu? 25 km verderop. De A1 was altijd al een probleem bij Muiden omdat Almere erbij kwam, nu is dat probleem iets minder maar nu staat er al heel vaak vanaf Hilversum t/m muiden file omdat muiden de stroom van de A1 nog niet kan verwerken. Allemaal asfalt er bij, maar geen probleem oplossing.
Nog een aardig voorbeeld. Grote steden in de Randstad hebben besloten dat de bevoorrading van de winkels maar op gezette tijden mag gebeuren vanwege milieu en geluidsoverlast. Consequentie: meer vrachtwagens in de spits die de diverse distributiepunten moeten bevoorraden (ze werken daar vanwege het houden van minimale voorraden op afroep) en meer kleinere bussen en vrachtwagentjes die vanuit de distributiepunten dan op die tijden de winkels gaan bevoorraden. Meer auto's en ook nog meer activiteit in de spits.
-
helemaal mee eens, jarenlang werd er met de wegenbelasting gelden heel veel andere dingen gedaan, terwijl het probleem alleen maar groter werd. Nu krijgt de automobilist de rekening dubbel gepresenteerd.Mister schreef:Nee? Ik denk toch dan onze regering aan zet is hoor. Jarenlang niet voldoende investeren in een fatsoenlijk wegennet en de oren laten hangen naar milieuclubs, dat is droevig. Die A4, dat is toch een aanfluiting? Nederland groeit, de welvaart neemt toe, het autobezit dus ook. De aanleg en uitbreiding van wegen navenant niet. Gevolg: er ontstaan files. Oplossing van de overheid: autorijden duurder maken. Ik vraag me wel eens af hoe gek het hier nog worden moet.Nee? Ik denk toch dan onze regering aan zet is hoor. Jarenlang niet voldoende investeren in een fatsoenlijk wegennet en de oren laten hangen naar milieuclubs, dat is droevig. Die A4, dat is toch een aanfluiting? Nederland groeit, de welvaart neemt toe, het autobezit dus ook. De aanleg en uitbreiding van wegen navenant niet. Gevolg: er ontstaan files. Oplossing van de overheid: autorijden duurder maken. Ik vraag me wel eens af hoe gek het hier nog worden moet.Auto schreef:Wel een zwaar woord 'vals', dus de regering is vals bezig?Alexander CD schreef:Dat bedoel ik veel mensen kunnen niet anders, ze zijn afhankelijk van de auto, dus een gering effect en dat realiseert de regering zich ook wel, de het motief is vals.Bart schreef:Ben ik lekker mee!
achterlijk idee dus
Daarnaast is het wel even slikken voor sommigen dat ze meer moeten gaan betalen, maar het is het einde nog niet. Er komt nog meer bij de komende jaren en niemand wil een cent extra uitgeven om de problemen in het land op te lossen.
Ga je nog serieus discussiëren, of blijft het bij al deze niet onderbouwde sneren?Alexander CD schreef:Het probleem zit in het volk, dus met geld niet op te lossen.
De duurdere bezine heeft ook niet geholpen en iedereen wil/moet ongeveer op dezelfde tijd naar het werk.
De regering wil niks/weinig doen aan decentralisatie. bv Schiphol moet belangrijk blijven ten koste van andere luchthavens zoals Maastricht en Groningen.
Maar ze weten wel dat ze meer geld willen halen, belastingen zijn impopulair, hier willen ze zogenaamd wat doen, minder impopulaire manier om toch geld binnen te halen. Waarom?
Daarnaast wordt er een systeem opgezet om iedereen in zijn/haar autootje te volgen, dit kan een manier zijn op bepaalde groepen extra onder controle te houden.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Het gaat straks zover, iedereen krijgt een pas en Eurlings bepaald of je je auto wel mag starten.
-
Ik ben serieus, waarom moet je mijn mening zo afkraken, noen je dat Christelijk?Luther schreef:Ga je nog serieus discussiëren, of blijft het bij al deze niet onderbouwde sneren?Alexander CD schreef:Het probleem zit in het volk, dus met geld niet op te lossen.
Ik verwacht dat ik minder ga betalen.
Tegenwoordig gebruik ik de auto alleen maar voor de weekendboodschappen.
En als je in de file móet rijden zoals aangegeven is om op tijd op kantoor te zijn.
Dan binnen het bedrijf eens spreken over flexibele werktijden of misschien thuiswerk.
Ik ben er wel een voorstander van........de gebruiker betaald, de vervuiler betaald.
Ik denk dat je voor je eigen portmonnee ook effectiever kan bezuinigen door de kilometers bij te houden.
Tegenwoordig gebruik ik de auto alleen maar voor de weekendboodschappen.
En als je in de file móet rijden zoals aangegeven is om op tijd op kantoor te zijn.
Dan binnen het bedrijf eens spreken over flexibele werktijden of misschien thuiswerk.
Ik ben er wel een voorstander van........de gebruiker betaald, de vervuiler betaald.
Ik denk dat je voor je eigen portmonnee ook effectiever kan bezuinigen door de kilometers bij te houden.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik kraak jouw mening niet af, ik constateer alleen dat je losse flodders en spookbeelden neerzet, zonder die te onderbouwen; terwijl de onderbouwing van Eurlings gedegen is en geen spaan heel laat van jouw veronderstellingen.Alexander CD schreef:Ik ben serieus, waarom moet je mijn mening zo afkraken, noem je dat Christelijk?Luther schreef:Ga je nog serieus discussiëren, of blijft het bij al deze niet onderbouwde sneren?
Om even aan te geven wat ik met sneren bedoel. Je schreef allerlei losse insinuerende beweringen, die je van geen kanten onderbouwt. o.a. dit:
Het gaat niet alleen, maar wel vooral om de poen, maar ook om controle te krijgen over de inwoners. Van onze privacy verdwijnt weer een groot gedeelte, Big brother is watching you even more.
Verwacht jij dat de files zullen oplossen? Ja, 's avonds na achten.
Waarom willen zoveel op Wilders stemmen, alleen uit onvrede met de huidige politiek, niet om Wilders. Voelen die mensen dat verkeerd aan, ik denk het niet.
-
Is jouw mening meer waard dan de mijne?Luther schreef:Ik kraak jouw mening niet af, ik constateer alleen dat je losse flodders en spookbeelden neerzet, zonder die te onderbouwen; terwijl de onderbouwing van Eurlings gedegen is en geen spaan heel laat van jouw veronderstellingen.
Om even aan te geven wat ik met sneren bedoel. Je schreef allerlei losse insinuerende beweringen, die je van geen kanten onderbouwt. o.a. dit:
Citaat:
Kun je aangeven waar jouw mening geen sneren zijn en de mijne wel.
Ik vind het vaan een bijzonder laag nivo getuigen!
- JolandaOudshoorn
Hij probeert zich aan jou aan te passenAlexander CD schreef:Is jouw mening meer waard dan de mijne?Luther schreef:Ik kraak jouw mening niet af, ik constateer alleen dat je losse flodders en spookbeelden neerzet, zonder die te onderbouwen; terwijl de onderbouwing van Eurlings gedegen is en geen spaan heel laat van jouw veronderstellingen.
Citaat:
Kun je aangeven waar jouw mening geen sneren zijn en de mijne wel.
Ik vind het vaan een bijzonder laag nivo getuigen!

Ik weet, mijn Verlosser leeft
En nou kan het wel weer on topic en graag beargumenteerde postings.
Alexander CD, ik heb iets eerder gesteld, dat je alleen maar wat losse kreten neerzet, zonder ze te onderbouwen. Je vraagt me om aan te geven, waar dan. Ik pak even al je postings bij elkaar en zal ze van van commentaar voorzien.
Het is daarnaast een verdachtmaking dat het de overheid alleen maar om geld te doen is, en niet om de oplossing van problemen. En bovendien: Waar baseer je dat op: controle over de burger krijgen? Het is inderdaad een instrument om gedrag te beïnvloeden, maar dat is een verkeerslciht ook. Erg?
Waarom noem je hier de hele politiek bedriegerij? Nogmaals: Wat is er bedriegelijk (+ bewijzen)? Ik vind het vreemd dat we enerzijds van jou naar de Bijbel moeten luisteren m.b.t. de eindtijd en anderzijds lijk je je niet zoveel an te trekken van de wijze waarop de Bijbel spreekt over het gezag en de wettige overheid. (5e gebod en Romeinen 13)
En waar baseer je dit op? Niet op de officiële stukken en op de verdediging van Eurlings. Je zegt alleen maar "ik denk". Maar onderzoeken wijzen toch echt wat anders uit.Alexander CD schreef:Wat voor effect zo het op de files hebben, ik denk zeer gering.
Het gaat niet alleen, maar wel vooral om de poen, maar ook om controle te krijgen over de inwoners.
Het is daarnaast een verdachtmaking dat het de overheid alleen maar om geld te doen is, en niet om de oplossing van problemen. En bovendien: Waar baseer je dat op: controle over de burger krijgen? Het is inderdaad een instrument om gedrag te beïnvloeden, maar dat is een verkeerslciht ook. Erg?
Ook een slag in de lucht. Deze bewering klopt gewoonweg niet met de feiten. Het College Bescherming Persoonsgegevens heeft deze vorm van kilometerbeprijzing goedgekeurt. En dat doet men niet zomaar. In de tweede plaats vindt er nergens centrale opslag van data plaats. Het kastje geeft 1 keer per week (!) een SMSje naar een centraal systeem. Dat SMSje bevat het aantal kilometers die week, het aantal kilometers in de spits en het aantal kilometers buiten de spits. That's all. Heb jij een mobieltje? Dan ben je daarmee veel meer overgeleverd aan Big Brother dan ooit met dit beprijzingssysteem zal gebeuren.Alexander CD schreef: Van onze privacy verdwijnt weer een groot gedeelte, Big brother is watching you even more.
Onderbouwing? Waar zie je in dit systeem "aandrijvers"? Je zet eerst een verkeerd beeld neer van dit systeem en je gaat dat vervolgens bestrijden. Dat lijkt me niet zo sterk. Bovendien is al vaker in de geschiedenis een nieuwe ontwikkeling of uitvinding in het kamp van de duivel geschoven, terwijl men daar later weer op terug moest komen. Deze concrete invuloefening lijkt me gevaarlijk, omdat wij niet achter het doek van de toekomst kunnen kijken.Alexander CD schreef: Ik denk de druk van de "aandrijvers" steeds groter zal worden naarmate de Dag van de Heere Jezus dichterbij komt, net zo als in Egypte.
Jammer dat er onder christenen zo weinig herkenning is wat deze dingen betekenen vanuit de bijbel, men gaat vooral af op wat men hoort via de media en heeft weinig bijbelkennis wat betreft de laatste dingen.
Nogmaals: Waar baseer je dit op. De onderzoeken wijzen 180 graden de andere kant uit. Je bewijst je stelling niet en concludeert wel dat de overheid te kwader trouw handel. Daarmee ben je mede verantwoordelijk voor het ongegronde wantrouwen dat de gemiddelde burger tegen de overheid heeft, onder invloed van het populisme.Alexander CD schreef: Dat bedoel ik veel mensen kunnen niet anders, ze zijn afhankelijk van de auto, dus een gering effect en dat realiseert de regering zich ook wel, het motief is vals.
Realiseer je je wel hoeveel geld we jaarlijks kwijt zijn aan de files? Weleens gehoord van een investering die op de lange termijn minder kost dan doorgaan op oude voet?Alexander CD schreef: Als de kilometerheffing ingevoerd is zullen de files nog gelijk zijn maar de kosten veel hoger, denk je dat al de benodigde apparatuur niks kost, de regering trekt er geld voor uit maar wiens geld is dat?
Waarom noem je hier de hele politiek bedriegerij? Nogmaals: Wat is er bedriegelijk (+ bewijzen)? Ik vind het vreemd dat we enerzijds van jou naar de Bijbel moeten luisteren m.b.t. de eindtijd en anderzijds lijk je je niet zoveel an te trekken van de wijze waarop de Bijbel spreekt over het gezag en de wettige overheid. (5e gebod en Romeinen 13)
Omdat Nederlanders ontzettend verwend zijn, en niet meer bereid zijn om te accepteren dat moeilijke problemen niet in één keer kunnen worden opgelost, en er soms ingewikkelde, genuanceerde maatregelen nodig zijjn, die pijn doen. De grondoorzaak ervan is doorgeschoten materialisme en individualisme.Alexander CD schreef: Waarom willen zoveel op Wilders stemmen, alleen uit onvrede met de huidige politiek, niet om Wilders. Voelen die mensen dat verkeerd aan, ik denk het niet.
Bewijs? De onderzoeken wijzen een andere richting uit.Alexander CD schreef: Verwacht jij dat de files zullen oplossen? Ja, 's avonds na achten.
Ja, misschien wel te goed.Alexander CD schreef:Zijn we goed voorgelicht over de mexicaanse griep?
Ja, sinds de invoering van die wet ben ik bakken minder gaan betalen; andere mensen meer. En sinds de invoering is de premie normaal gestegen, maar niet extreem, zoals jij suggereert. Dit systeem is in ieder geval een stuk eerlijker dan het voorgaande.Alexander CD schreef:Hoe zijn de uitgaven aan de ziektekosten verzekeringen niet de pan uitgerezen zijn we daarin eerlijk voorgelicht?
Ik kan de logica achter deze opmerkingen niet helemaal ontdekken. Maar ook hier hoor ik opeens woorden als 'incompetent' en 'onmachtig'.Alexander CD schreef: Het probleem zit in het volk, dus met geld niet op te lossen. De duurdere bezine heeft ook niet geholpen en iedereen wil/moet ongeveer op dezelfde tijd naar het werk.