Afgewezen, zonder het rot te bedoelen... waarom zit je dan in je eigen gemeente als deze de waarheid niet heeft?!
Er is geen gemeente die de waarheid
heeft. Een gemeente moet bij de waarheid blijven. In Gouda is het moeilijk een gemeente te vinden die bij de waarheid blijft.
inderdaad.
En dat de broertjes en zusjes gewoon mee mogen naar het doopvont. Ik heb het meegemaakt dat broertjes en zusjes vanaf de galerij moesten toezien....
Er zou nog veel meer te bedenken zijn om de kinderen een volwaardiger plaats en aandacht te geven in de eredienst.
Als de kinderen bij de ouders zitten en vanaf die plek de doopdienst mee kunnen maken, hebben ze evenveel plaats en aandacht als wij ouderen. Ik vind het volslagen onzin om zo’n kudde kinderen voorin de kerk te hebben. De doopdienst is er in de eerste plaats voor het kind dat gedoopt wordt, in de tweede plaats voor de ouders, in de derde plaats voor de gemeente. Wat moeten die kinderen daar met hun neuzen vooraan?
Afgewezen,
doe niet zo negatief.
Dit moet voluit blijven staan. Ik had van jou eigenlijk gedacht dat je met bekering zou komen: dat het niet alleen geloof is, maar ook bekering. Geloof zonder de werken is dood. Geloof zonder navolging en dus consequenties voor levensstijl, is geen geloof. Bonhoeffer noemt dat "billige gnade ( goedkope genade).
Daarom was de Koning zo toornig op de man aan de Koninklijke bruiloft zonder bruiloftskleed (bekering-heiliging).
Dat hoort ook bij de boodschap van het evangelie.
Laten we het dan eerst maar eens hebben over geloof. Al horen we qua verbond tot een gemeente, dat betekent nog helemaal niet dat we behouden zijn. En als er wél zo gepreekt en gedaan wordt, is dat MISLEIDEND.