beroepen

wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: beroepen

Bericht door wim »

JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:het wordt gevaarlijk voor hendrikus :hum
Nou, qua talent heeft hij zich zeeeeer verdienstelijk gemaakt. Op muziekgebied, en zeker op een bepaald instrument behoort hij wat mij betreft tot een van de grootste in Nederland. Daarnaast is hij ook nog vriendelijk, humoristisch en erg behulpzaam. (genoeg pluimen? :langue) maar het is wel echt gemeend!
Hendrikus maakt zich ook los van zijn instrument heel erg verdienstelijk. :super
Ga zo door!
(Lijkt wel een rapport van de lagere school)

On topic heb ik niet veel te melden. Geen ervaringsdeskundige op bewegingsgebied. Nou ja... op dansgebied dan.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: beroepen

Bericht door vlinder »

Ik wilde vroeger al samen met mijn vriendinnetje zuster worden. Mijn moeder zei dan: dat is niks voor jou, wees nou eerst maar eens wat liever voor je broertje en zusjes. Je hebt geen geduld enz. Het gevolg was dat ik niet wist wat ik dan wel moest kiezen op de middelbare school. 4 beroepentesten (waarvan een hele dure) later kwam eruit dat ik behulpzaam was en alles wel zo'n beetje even leuk vond. En nu? Mijn vader zei: je kunt nu wel twee jaar administratie doen, dat is de toekomst. Je kunt altijd nog winkeljuf worden (was als dreigement bedoeld) en later was het: ach als meisje hoef je niet te leren. Je trouwt en krijgt kinderen, kijk maar naar je moeder (die was met 39 jaar al oma).
Uiteindelijk heb ik 3 jaar met erg veel plezier in een winkel gewerkt! Daarna ben ik op aandringen van iemand ( :love ) toch nog de zorg in gegaan en ben helemaal blij en in mijn element. Geen beroep wat beter bij me past!

Mijn zusje wilde kapper worden. Dit mocht niet van de ouderling die op huisbezoek kwam, want dan moest je haren verven en krullen maken die God niet gemaakt had. :oO
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: beroepen

Bericht door Ariene »

vlinder schreef:Ik wilde vroeger al samen met mijn vriendinnetje zuster worden. Mijn moeder zei dan: dat is niks voor jou, wees nou eerst maar eens wat liever voor je broertje en zusjes. Je hebt geen geduld enz. Het gevolg was dat ik niet wist wat ik dan wel moest kiezen op de middelbare school. 4 beroepentesten (waarvan een hele dure) later kwam eruit dat ik behulpzaam was en alles wel zo'n beetje even leuk vond. En nu? Mijn vader zei: je kunt nu wel twee jaar administratie doen, dat is de toekomst. Je kunt altijd nog winkeljuf worden (was als dreigement bedoeld) en later was het: ach als meisje hoef je niet te leren. Je trouwt en krijgt kinderen, kijk maar naar je moeder (die was met 39 jaar al oma).
Uiteindelijk heb ik 3 jaar met erg veel plezier in een winkel gewerkt! Daarna ben ik op aandringen van iemand ( :love ) toch nog de zorg in gegaan en ben helemaal blij en in mijn element. Geen beroep wat beter bij me past!

Mijn zusje wilde kapper worden. Dit mocht niet van de ouderling die op huisbezoek kwam, want dan moest je haren verven en krullen maken die God niet gemaakt had. :oO
Oeps.. :?
Ik kom net bij de kapper vandaan...ging met steil haar...heb nu krullen.:banni
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: beroepen

Bericht door Marnix »

hahahaha.... :)

Ongelooflijk :)

En die ouderling deed ook niet aan scheren? :) Deodorant? Baardgroei is ook gemaakt, en dat we gaan stinken als we ons inspannen, zo zijn we ook gemaakt. Altijd een beetje jammer, dat soort argumenten...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: beroepen

Bericht door helma »

Ariene schreef:
Oeps.. :?
Ik kom net bij de kapper vandaan...ging met steil haar...heb nu krullen.:banni

:nonnon hellend vlak.... :hum
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: beroepen

Bericht door Ariene »

helma schreef:
Ariene schreef:
Oeps.. :?
Ik kom net bij de kapper vandaan...ging met steil haar...heb nu krullen.:banni

:nonnon hellend vlak.... :hum
Bleef het hier maar bij... :huhu
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: beroepen

Bericht door refo »

Ariene schreef:
helma schreef:
Ariene schreef:
Oeps.. :?
Ik kom net bij de kapper vandaan...ging met steil haar...heb nu krullen.:banni

:nonnon hellend vlak.... :hum
Bleef het hier maar bij... :huhu
Och, de ouderling heeft vanmorgen de natuur tegengestaan door z'n kin af te krabben.
Misschien wel met een machine.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: beroepen

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:het wordt gevaarlijk voor hendrikus :hum
Nou, qua talent heeft hij zich zeeeeer verdienstelijk gemaakt. Op muziekgebied, en zeker op een bepaald instrument behoort hij wat mij betreft tot een van de grootste in Nederland. Daarnaast is hij ook nog vriendelijk, humoristisch en erg behulpzaam. (genoeg pluimen? :langue) maar het is wel echt gemeend!
Je vergeet zijn foto's. Die zijn ook heel mooi. Nog een pluim :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: beroepen

Bericht door Ariene »

albion schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:het wordt gevaarlijk voor hendrikus :hum
Nou, qua talent heeft hij zich zeeeeer verdienstelijk gemaakt. Op muziekgebied, en zeker op een bepaald instrument behoort hij wat mij betreft tot een van de grootste in Nederland. Daarnaast is hij ook nog vriendelijk, humoristisch en erg behulpzaam. (genoeg pluimen? :langue) maar het is wel echt gemeend!
Je vergeet zijn foto's. Die zijn ook heel mooi. Nog een pluim :huhu
Als je hem nu ècht een pluim wil geven, geef er dan zo één :)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: beroepen

Bericht door vlinder »

Ariene schreef:
albion schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:het wordt gevaarlijk voor hendrikus :hum
Nou, qua talent heeft hij zich zeeeeer verdienstelijk gemaakt. Op muziekgebied, en zeker op een bepaald instrument behoort hij wat mij betreft tot een van de grootste in Nederland. Daarnaast is hij ook nog vriendelijk, humoristisch en erg behulpzaam. (genoeg pluimen? :langue) maar het is wel echt gemeend!
Je vergeet zijn foto's. Die zijn ook heel mooi. Nog een pluim :huhu
Als je hem nu ècht een pluim wil geven, geef er dan zo één :)
Die heb ik hier nog liggen. Ga er samen met mijn zusje wat mee doen!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: beroepen

Bericht door -DIA- »

helma schreef:maar je kind zal dus maar zo'n beroep willen.
want dat is denk ik wat Albion bedoelt.
wat zeg je dan?


Het argument van David en Mirjam gaat niet op, want die dansten/hupelden echt omdat ze vol blijdschap waren over Gods daden.
Dat heeft niets met het tegenwoordige dansen te maken
Dat laatste bedoelde ik er juist TEGENOVER te stellen!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: beroepen

Bericht door sela »

denk dat ik het ook zo las...
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: beroepen

Bericht door Marnix »

-DIA- schreef:
helma schreef:maar je kind zal dus maar zo'n beroep willen.
want dat is denk ik wat Albion bedoelt.
wat zeg je dan?


Het argument van David en Mirjam gaat niet op, want die dansten/hupelden echt omdat ze vol blijdschap waren over Gods daden.
Dat heeft niets met het tegenwoordige dansen te maken
Dat laatste bedoelde ik er juist TEGENOVER te stellen!
Ik zie dat niet zo. We kunnen nog steeds op beide manieren dansen. Dus laten we dat maar weer gaan doen, zoals David en Mirjam. En niet onder het mom van "tegenwoordig dansen mensen om hele andere redenen" het hele dansen verdacht maken en achterwege laten.

Maar ja, das moeilijk voor ons, stijve gereformeerden he :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: beroepen

Bericht door albion »

Marnix schreef:
-DIA- schreef:
helma schreef:maar je kind zal dus maar zo'n beroep willen.
want dat is denk ik wat Albion bedoelt.
wat zeg je dan?


Het argument van David en Mirjam gaat niet op, want die dansten/hupelden echt omdat ze vol blijdschap waren over Gods daden.
Dat heeft niets met het tegenwoordige dansen te maken
Dat laatste bedoelde ik er juist TEGENOVER te stellen!
Ik zie dat niet zo. We kunnen nog steeds op beide manieren dansen. Dus laten we dat maar weer gaan doen, zoals David en Mirjam. En niet onder het mom van "tegenwoordig dansen mensen om hele andere redenen" het hele dansen verdacht maken en achterwege laten.

Maar ja, das moeilijk voor ons, stijve gereformeerden he :)

Hun cultuur zal hier zeker ook wel een rol in spelen. Wij zijn van ouds niet zo uitbundig (dacht ik)...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: beroepen

Bericht door sela »

nu ja, hier in zeeland heb je wel een vermenging met zuidelijk bloed sinds de hugenotentijd...
Gesloten