En Willem-Alexander en Maxima brengen miljoenen aan goodwill mee. Sommige staatshoofden vinden dat schitterend: op de foto met een echte koningin of toekomstige koning en koningin.JolandaOudshoorn schreef:die stelling heb ook wel eens gehoord. Het schijnt dat onze koningin heel goed weet wie ze moet meenemen naar de verschillende (staats)bezoeken die ze aflegt.refo schreef:Zijn er ook oprbrengsten? Die moeten dan wel van de kosten af.
Ik denk dat het koningshuis per saldo geld oplevert voor de BV Nederland.
Rel rond koningshuis
Re: Rel rond koningshuis
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
de onderzoeksmethode vind ik wat twijfelachtig, maar er is inderdaad een onderzoek gedaan naar de opbrengsten van het koninklijk huis, zie hier: http://www.nidi.knaw.nl/en/output/2007/ ... ndalen.pdf
-
Dat is natte vingerwerk.refo schreef:Zijn er ook oprbrengsten? Die moeten dan wel van de kosten af.
Ik denk dat het koningshuis per saldo geld oplevert voor de BV Nederland.
Overigens betaalt men ook geen inkomstenbelasting en is men ook geen successiebelasting verschuldigd. Het lijkt me dat ook het koningshuis best belasting kan betalen.
-
-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoe je het ook wendt of keert: je komt er nooit precies achter en het gaat alles zeer geheim.
Ik werkte ooit in Soest en daar had ik zakelijk eens iets te maken met "Domeinen". Er kwam
altijd een hoge pief op de zaak met allerlei volmachten, van Domeinen dus, maar de betreffende
handtekening (via een volmacht) was altijd 'gegeven ten Paleize Soestdijk door......Juliana.
Juliana was de enige dochter van Wilhelmna, die was weer de enige dochter van Kon. Willem III
en de 'Oranjes' waren en zijn nu bepaald niet armlastig.
Dus...... laat ze het ook maar voelen in de portemonnee. Niks mis mee.
Ik werkte ooit in Soest en daar had ik zakelijk eens iets te maken met "Domeinen". Er kwam
altijd een hoge pief op de zaak met allerlei volmachten, van Domeinen dus, maar de betreffende
handtekening (via een volmacht) was altijd 'gegeven ten Paleize Soestdijk door......Juliana.
Juliana was de enige dochter van Wilhelmna, die was weer de enige dochter van Kon. Willem III
en de 'Oranjes' waren en zijn nu bepaald niet armlastig.
Dus...... laat ze het ook maar voelen in de portemonnee. Niks mis mee.
Het bepaald niet anti-monarchistische blad Het Reformatorisch Dagblad citeert dezer dagen met kennelijke instemming op de voorpagina, dat de Oranje's worden aangemerkt als personen "in de sfeer van jet set die overal ter wereld genieten van geld en van priveleges."
Het vacantieverblijf op Mozambique, ontraden, zelfs de voorzitter van de Oranjeverenigingen spreekt zijn neen uit; het wordt kennelijk toch doorgezet; wat zijn de kosten van vliegreizen en vooral van beveiliging die aan de orde komen? Een gevorderde grote schadevergoeding vanwege/tegen genomen foto's die het privé-leven onvoldoende vrijheid zouden laten? Een privé-jacht, dat onderhouden wordt en tonnen kost, ten laste van het budget van Defensie verzorgd op de werven van de marine? Vliegreizen puur privé worden vergoed voor de hele familie in de breedste zin, ongeveer zestien personen; dat gaat om ongeveer 600.000 euro per jaar. Neefs, die -op zondag- grote brokken maken op Zandvoort. Belastingontwijking
( vermoedelijk via de constructie van non-domiciled-resident ) ten opzichte van het Verenigd Koninkrijk nota bene administratief georganiseerd via Paleis Noordeinde.
Is het vreemd dat er kritiek komt ? Bezwaren die zich niet lijken te beperken tot de bedragen als bedoeld, welke zijn genoemd ( er wordt van gesproken dat het koningshuis in Nederland op jaarbasis ongeveer 114 miljoen euro kost in totaal ) maar die verder kunnen gaan en in wezen zich richten tegen het instituut van een koningshuis als zodanig. Iets dat de betrokkenen op deze wijze over zichzelf lijken af te roepen. Daargelaten de vraag naar wat hier dienaangaande realistisch en wenselijk is voor een land met een kleine 20 miljoen inwoners in een EU met zo een kleine 500 miljoen inwoners, waarbij de regeringsmacht steeds meer komt te liggen bij EU-organen.
Thomas
Het vacantieverblijf op Mozambique, ontraden, zelfs de voorzitter van de Oranjeverenigingen spreekt zijn neen uit; het wordt kennelijk toch doorgezet; wat zijn de kosten van vliegreizen en vooral van beveiliging die aan de orde komen? Een gevorderde grote schadevergoeding vanwege/tegen genomen foto's die het privé-leven onvoldoende vrijheid zouden laten? Een privé-jacht, dat onderhouden wordt en tonnen kost, ten laste van het budget van Defensie verzorgd op de werven van de marine? Vliegreizen puur privé worden vergoed voor de hele familie in de breedste zin, ongeveer zestien personen; dat gaat om ongeveer 600.000 euro per jaar. Neefs, die -op zondag- grote brokken maken op Zandvoort. Belastingontwijking
( vermoedelijk via de constructie van non-domiciled-resident ) ten opzichte van het Verenigd Koninkrijk nota bene administratief georganiseerd via Paleis Noordeinde.
Is het vreemd dat er kritiek komt ? Bezwaren die zich niet lijken te beperken tot de bedragen als bedoeld, welke zijn genoemd ( er wordt van gesproken dat het koningshuis in Nederland op jaarbasis ongeveer 114 miljoen euro kost in totaal ) maar die verder kunnen gaan en in wezen zich richten tegen het instituut van een koningshuis als zodanig. Iets dat de betrokkenen op deze wijze over zichzelf lijken af te roepen. Daargelaten de vraag naar wat hier dienaangaande realistisch en wenselijk is voor een land met een kleine 20 miljoen inwoners in een EU met zo een kleine 500 miljoen inwoners, waarbij de regeringsmacht steeds meer komt te liggen bij EU-organen.
Thomas
Zie het RD van vandaag (artikel Jan van der Graaf)
Goed idee?Laat koningshuis meer inzicht geven in agenda”
13-10-2009 10:42 | J. Visscher
LEIDERDORP – Leden van het koningshuis zouden meer inzicht moeten geven in hun agenda’s. Dan zullen burgers beter beseffen dat de Oranjes „veel meer doen dan het bijwonen van plechtigheden”, zegt mr. M. Zonnevylle, voorzitter van de Bond van Oranjeverenigingen.
Met verbazing nam Zonnevylle kennis van het Kamerdebat afgelopen donderdag, toen onder meer de financiën van het koningshuis en de toekomst van de monarchie ter sprake kwamen. „Ik heb er geen moeite mee als de Kamer debatteert over de constitutionele monarchie, maar het debat van vorige week was vooral gebaseerd op incidenten, zoals de ophef over het vakantiehuis in Mozambique. Zo’n zaak wordt aangegrepen om fundamentele zaken aan de orde te stellen. Daar ben ik niet gelukkig mee. Ik kan me goed voorstellen dat SGP-leider Van der Vlies sprak over „hype, hype, hoera.”
Willen politici de monarchie doorlichten? Dat kan, maar discussieer over dit soort zaken in alle rust en na een gedegen voorbereiding. En bedenk dat deze discussie acht jaar geleden ook is gevoerd. Vorige week werd er tijdens het Kamerdebat bijvoorbeeld het Zweedse model bijgesleept, waarbij er sprake is van een soort ceremonieel koningschap. Politici beseffen kennelijk niet dat daar de koning soms de ministerraad voorzit. Willen we dat? Willen we af van de ministeriële verantwoordelijkheid, waardoor de deur wordt opengezet voor allerlei politiek gevoelige uitspraken van de koning?”
Kritiek dat de koningin door bijvoorbeeld het wekelijkse gesprek met de minister-president en via haar rol in de kabinetsformatie oncontroleerbare macht uitoefent, wijst Zonnevylle, burgemeester van Leiderdorp, van de hand. „De wereld hangt aan elkaar van niet-openbaar overleg. Daar is niets mis mee. Een rechter maakt de beraadslagingen voorafgaand aan een vonnis ook niet openbaar. Als de uiteindelijke besluitvorming maar in openheid geschiedt. Tijdens de kabinetsformatie is de koningin een rustpunt in een stelsel waarbij in Nederland meestal meer dan twee partijen een kabinet moeten vormen.”
Leden van het koningshuis zouden meer inzicht moeten geven in hun bezigheden, denkt Zonnevylle. Om zo de gedachte weg te nemen dat de Oranjes „zakkenvullers zijn die niks doen.” „Op de website van het Koninklijk Huis staan nu alleen festiviteiten en congressen vermeld waar de Oranjes present zijn. Maar ook andere bezigheden zouden moeten worden gemeld. Dat bijvoorbeeld de koningin met onder meer ministers en diplomaten overlegt en wetten en besluiten ondertekent. En dat prins Willem-Alexander deelneemt aan zittingen van de Raad van State.”
Groeit de oppositie tegen het koningshuis? „De samenleving gaat van het ene naar het andere emotiemoment. Daar krijgt ook het Koninklijk Huis mee te maken. Al vormt het koningshuis een vaste waarde in onze maatschappij.”
bron: http://www.refdag.nl
-
Prins en prinses verkopen villa Mozambique
DEN HAAG (ANP) – Prins Willem–Alexander en prinses Máxima gaan hun vakantiehuis in Mozambique na voltooiing verkopen. Dat heeft Willem–Alexander vrijdag per brief laten weten aan premier Balkenende. Het prinselijk paar wil niet langer dat het vastgoedproject geassocieerd wordt met negatieve publiciteit.
Verder lezen kan hier: http://www.refdag.nl/artikel/1446793/Pr ... bique.html
DEN HAAG (ANP) – Prins Willem–Alexander en prinses Máxima gaan hun vakantiehuis in Mozambique na voltooiing verkopen. Dat heeft Willem–Alexander vrijdag per brief laten weten aan premier Balkenende. Het prinselijk paar wil niet langer dat het vastgoedproject geassocieerd wordt met negatieve publiciteit.
Geweldige timing! Alles wordt beheerst door dit nieuws, ook de persconferentie van de MP en het feit dat Balkenende geen 'president' is geworden raakt een beetje op de achtergrond.Marie-Henriëtte schreef:Prins en prinses verkopen villa Mozambique
Solidair is ons koningshuis altijd geweest, beginnend bij Willem van Oranje wiens broers gesneuveld zijn en die zelf alles moest verkopen en vogelvrij verklaard is alleen om de vrijheid van ons land. En ik geloof zelf wel dat het koningshuis zich meer dan 100% inzet voor ons land. 'k Heb grote bewondering voor de koningin. Misschien dat haar zoons zich meer burgers van Europa voelen dan Nederlanders, dat weet ik niet.Marie-Henriëtte schreef:Ben ik je met je eens. Bij voorkeur wordt het belastinggeld dan besteed aan de economische opbouw van Nederland en de werkgelegenheid. Bij een Koningshuis dat solidair is aan haar burgers, zou zo'n actie niet misstaan, zeker ten tijde van deze crisis niet.Gijs83 schreef:Natuurlijk mag het koningshuis geld uit belasting hebben. In hoeverre mag ze daarmee doen wat ze zelf willen? Eigenlijk zouden ze ons belastinggeld wel ten dienste van het land moeten besteden.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ach en terecht, dat Balkenende-verhaal is veel te veel opgeblazen.Ander schreef:Geweldige timing! Alles wordt beheerst door dit nieuws, ook de persconferentie van de MP en het feit dat Balkenende geen 'president' is geworden raakt een beetje op de achtergrond.Marie-Henriëtte schreef:Prins en prinses verkopen villa Mozambique
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik vond de geste van Menno de Bruine zeker aardig. 

en alles rondom het Koningshuis evenzeer..........laat ze toch met rust.........ze doen wezeloos veel goeds voor NL, meer dan het hele forum samen........Marnix schreef:Ach en terecht, dat Balkenende-verhaal is veel te veel opgeblazen.Ander schreef:Geweldige timing! Alles wordt beheerst door dit nieuws, ook de persconferentie van de MP en het feit dat Balkenende geen 'president' is geworden raakt een beetje op de achtergrond.Marie-Henriëtte schreef:Prins en prinses verkopen villa Mozambique
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Nu gaan ze dit doen:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ntinie.htm
Wat vinden jullie daarvan?
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ntinie.htm
Wat vinden jullie daarvan?