Ach ja... Dr. Steenblok werd ook door dat verwijt getroffen... En ik voel zelfs ook nog wel banden metLuther schreef:Ik heb inderdaad de kerk wereldwijd op het oog; maar ik zou het ook willen zeggen van Nederland. Niet dat er een opwekking is, maar wel dat de Heere ook - ondanks ons - in ons land nog blijft werken. Daar ben ik echt van overtuigd. En ik blijf de openingspost van DIA te eenzijdig vinden. Gods Woord kent twee kanten. En dat wilde ik graag benadrukken.albion schreef:Jij ziet het wereld-breed, en dan geloof ik dat ook, want als er geen mens meer bekeerd werd dan hield de aarde op te bestaan. Het wachten is totdat de laatste ingezameld is.
DIA heeft Neerlands kerk op het oog vermoed ik en daarom ziet hij het somber in. Want zulke mensen als DIA worden bijna niet meer begrepen.
die oude docent van de Theoligische School...
Maar terzake: Ik bekijk de zaken zoals ze me aangdiend worden in de krant. Zien we dan veel om je over
te verblijden? Ik niet echt.
Ja toch wel... Gods werk gaat door. Ik hoorde ds. Venema eens zeggen: Het gaat goed! Het is nog nooit zo
goed gegaan! Wat zegt u dominee? Ja geliefden,...
Ge kent de manier van preken van die begenadigde knecht des Heeren wel... Niet waar? De Heere volvoerd
Zijn Raad, dwars door alles heen. Dwars door de oordelen en gerichten heen, het gaat naar een zeker einde
dat God Zich Zelf ten doel heeft gesteld en dat zal nimmer falen!
Wat dat betreft hoeven zeker niet over de toekomst in te zitten.
Wel geloof ik dat het voor het overblijfsel des Heeren een strijd wordt. En geloof maar dat het een hevige
strijd wordt, waarin geen mens in eigen kracht staande zal blijven. En ik weet het: Juist Gods volk zal denken
als eerste te zullen afvallen, en anderen lijken daarentegen een heel sterk geloof te hebben.... Waar ik het toch
niet graag mee zou durven wagen...