Oppervlakkigheid

MV

Bericht door MV »

Oorspronkelijk gepost door plebe
Oorspronkelijk gepost door WSO
Jullie maken het wel erg ingewikkeld hoor........

Buiten Christus kan geen enkel mens zijn zonde kennen. Zondekennis is de metgezel van Christuskennis.

Het is juist onze grote schuld dat we zo gedeformeerd zijn dat we onze zonde niet kennen. Voordat de Heere me overmeesterde met Zijn heil had ik never nooit last van m'n zonde......
Dus de drie stukken in de volgorde 2-3-1?
Het is een theologie van beneden om te stellen dat zondekennis een opstapje zou zijn voor de verlossing. Dat is een dwaalleer die duizenden afhoudt van het heil in Christus.

Het is wel erg positief over de mens om te stellen dat hij z'n zonde zou kennen zonder Christus....
Hij kent zijn zonde niet buiten Christus, maar daarom kent hij Christus nog niet.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door MV
Oorspronkelijk gepost door WSO
Jullie maken het wel erg ingewikkeld hoor........

Buiten Christus kan geen enkel mens zijn zonde kennen. Zondekennis is de metgezel van Christuskennis.

Het is juist onze grote schuld dat we zo gedeformeerd zijn dat we onze zonde niet kennen. Voordat de Heere me overmeesterde met Zijn heil had ik never nooit last van m'n zonde......
Dus de drie stukken in de volgorde 2-3-1?
Het is een theologie van beneden om te stellen dat zondekennis een opstapje zou zijn voor de verlossing. Dat is een dwaalleer die duizenden afhoudt van het heil in Christus.

Het is wel erg positief over de mens om te stellen dat hij z'n zonde zou kennen zonder Christus....
Hij kent zijn zonde niet buiten Christus, maar daarom kent hij Christus nog niet.
Jawel hoor, hij kent Christus in Zijn ambt als Profeet. Waar Hij de Schrift toepast in het hart, begint ellendekennis.
MV

Bericht door MV »

Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door WSO Dus de drie stukken in de volgorde 2-3-1?

Jawel hoor, hij kent Christus in Zijn ambt als Profeet. Waar Hij de Schrift toepast in het hart, begint ellendekennis.
Is waar, Het zijn profetische onderwijzingen, Mijn bedoeling was:
Hij kent het verzoenend bloed van Christus nog niet.
Unionist

Bericht door Unionist »

Maar word je nou wel of niet afgewezen als je zonder goede reden bij Jezus komt, MV?
plebe

Bericht door plebe »

Oorspronkelijk gepost door plebe Het is een theologie van beneden om te stellen dat zondekennis een opstapje zou zijn voor de verlossing. Dat is een dwaalleer die duizenden afhoudt van het heil in Christus.

Is waar, Het zijn profetische onderwijzingen, Mijn bedoeling was:
Hij kent het verzoenend bloed van Christus nog niet.
Om misverstanden of zorgen om mijn staat voor de Heere uit de weg te ruimen.

Door Gods genade heb ik leren schuilen achter het bloed van het Lam.
Dat zegt niets over mij, maar alles over Hem
Lankmoedig en genadig, groot van goedertierenheid!!!
Nogmaals mijn ellende ben ik pas door de Christus in mijn leven gaan zien. Vaak denk ik nog dat de Heere me bewaart voor een volle blik op mijn ellende...ik zou het niet aankunnen.
Desalniettemin is de Heere mijn heil geworden. Lof zij Hem!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Even een officieus document aangaande de leer van de GGiN erbij gehaald: Het aanbod van genade volgens de GGiN
Wat vinden jullie van dat stuk van Van Rijswijk?

MV, dit leren jullie toch?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
MV

Bericht door MV »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Maar word je nou wel of niet afgewezen als je zonder goede reden bij Jezus komt, MV?

Wij komen niet eens tot Jezus zonder goede reden. We hebben van nature nl. geen reden om te gaan. En degene die denken te gaan, gaan verstandelijk tot hem!
refo

Bericht door refo »

Denkt MV.

Wie ging er In de Bijbel) ook weer verstandelijk naar de Heere Jezus?
Wie stuurde Hij weg?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
MV

Bericht door MV »

Even een officieus document aangaande de leer van de GGiN erbij gehaald: Het aanbod van genade volgens de GGiN
Wat vinden jullie van dat stuk van Van Rijswijk?

MV, dit leren jullie toch?
In grote lijnen ben ik er het wel mee eens,

Er zitten ook binnen ons kerkverband wel kleine nuance verschillen (die denk ik ook te maken hebben met de eigen beleving)
memento

Bericht door memento »

Wij komen niet eens tot Jezus zonder goede reden. We hebben van nature nl. geen reden om te gaan. En degene die denken te gaan, gaan verstandelijk tot hem!
Hieruit moet ik concluderen: Afwachten totdat ik bekeerd word, want alles wat ik doe mislukt toch?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Hieruit moet ik concluderen: Afwachten totdat ik bekeerd word, want alles wat ik doe mislukt toch?
De Meester roept ons niet vrijblijvend.
MV

Bericht door MV »

Doen, dat willen we zo graag.
Doen is tot onzelf inkeren, overzie je weg eens, en kijk eens naar de toekomst! Wat verwachten we. Smekend om de Geest om ons de weg der zaligheid te leren. We hebben nog geen eens behoefte om de Heilige Geest aan te roepen.
refo

Bericht door refo »

Als je dat maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, wordt het vanzelf waar.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
MV

Bericht door MV »

Oorspronkelijk gepost door refo
Waarom zou ik mezelf bedriegen?
Ik lees allemaal topics over geloof en geloof, maar zelden over schuld en zonde, laat staan over zelfonderzoek
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door refo
Waarom zou ik mezelf bedriegen?
Ik lees allemaal topics over geloof en geloof, maar zelden over schuld en zonde, laat staan over zelfonderzoek
Door geloof worden we zalig, niet door zelfonderzoek en ellendekennis. Ellendekennis is een noodzakelijk kwaad, wat meestal nodig is om een mens tot geloof te dwingen. Ellendekennis is niet iets om te vertroetelen, het is erg genoeg dat we van nature zo dwaas zijn dat we onze ellende niet zien.
Plaats reactie