Vaccinatie Mexicaanse griep!

Marie-Henriëtte

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door Marie-Henriëtte »

JolandaOudshoorn schreef:Hij viel bij mij net door de deur. Wij hebben besloten het niet te doen. Zoals ik heb geschreven in een ander topic:
Ik denk van niet. Ten eerste is het vaccin niet getest en weet men niet wat de lange termijn gevolgen kunnen zijn (denk aan de des-dochters)
Waar precies heb je gelezen over de mogelijke risico's van onvruchtbaarheid van de vrouw die verbonden zijn aan dit vaccin, of bedoel je iets anders?
Bloempje28

Bericht door Bloempje28 »

De griepprik is gebaseerd op het model van de 'normale' griepprik die elk jaar wordt gegeven aan mensen.... ze verwachten geen andere bijwerkingen dan die van de gewone griepprik...
Er zijn ook gezonde mensen overleden aan de mexicaanse griep... een peuter van 3 en een volwassene... het is dus niet zomaar even een griepje, maar kan dus ook heel gevaarlijk worden..
Bloempje28

Bericht door Bloempje28 »

JolandaOudshoorn schreef:Hij viel bij mij net door de deur. Wij hebben besloten het niet te doen. Zoals ik heb geschreven in een ander topic:
Ik denk van niet. Ten eerste is het vaccin niet getest en weet men niet wat de lange termijn gevolgen kunnen zijn (denk aan de des-dochters) Ten tweede is de kans dat gezonde kinderen aan deze griep sterven zo klein, dat je er bijna vanuit kan gaan dat zij het wel zullen overleven, mochten ze het krijgen. Ten derde, als je je toch wil indekken voor die kleine mogelijkheid, kan je beter je kidneren iedere binnenhouden, want over straat fietsen is vele malen risicovoller dan streven aan de griep. Geef je kinderen wat extra vitamine en houd je aan de normale voorschriften van handen wassen en hoesten.
Dat is het advies wat ik kreeg van een hoofdverpleegkundige op een kinderafdeling in een groot ziekenhuis, die noch zichzelf, noch haar kidneren laat inenten
Hij is wel getest, maar minder uitgebreid dan een gewone vaccinatie, maar de vaccinatie is gebaseerd op een bestaand vaccinatiemodel, waarbij weinig tot geen bijwerkingen optreden, daarom is deze prik goed gekeurd en worden er geen problemen verwacht!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bloempje28 schreef:De griepprik is gebaseerd op het model van de 'normale' griepprik die elk jaar wordt gegeven aan mensen.... ze verwachten geen andere bijwerkingen dan die van de gewone griepprik...
Er zijn ook gezonde mensen overleden aan de mexicaanse griep... een peuter van 3 en een volwassene... het is dus niet zomaar even een griepje, maar kan dus ook heel gevaarlijk worden..
Maar dat gebeurd bij een gewone griep ook. En ik haal ook niet jaarlijks de griepprik. Ze kunnen ook longontsteking krigen of wat voor ziekten dan ook. Ik zie hier geen extra reden om mijn kinderen nu in te enten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vogeltje

Bericht door vogeltje »

Omdat één van de kinderen in de risicogroep valt hebben we even getwijfeld en het tenslotte niet gedaan.
Hij heeft een dag of wat hoge koorts, hoesten en naar. Missch was het MG. :?
Ze adviseren om dan toch in te laten enten maar dat vind ik nonsens geloof ik. :?

Ik vind het belangrijk om met 'natuurlijke' middelen de weerstand te verhogen.
Het drankje van sambucol is erg goed. Zelf gebruik ik er bruistabletten van.
Ook persen we elke dag 2 sinasappels per persoon en eten we heeeeel veel kiwi's.
En op tijd naar bed. :nonnon
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
helma

Bericht door helma »

wij zijn inmiddels verslaafd aan mandarijnen :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:wij zijn inmiddels verslaafd aan mandarijnen :)
Wat nog niet zo bekend is: vitamine D is ook belangrijk voor de weerstand. In de maanden met 'r' (weinig zonlicht) is het verstandig extra vitamine D te gebruiken.
(Is niet duur, dus geen geldklopperij, Tiberius. :) )
vogeltje

Bericht door vogeltje »

Afgewezen schreef:
Wat nog niet zo bekend is: vitamine D is ook belangrijk voor de weerstand. In de maanden met 'r' (weinig zonlicht) is het verstandig extra vitamine D te gebruiken.

Dagelijks 15 minuten naar buiten (met onbedekt hoofd en onbedekte handen) is genoeg om een deel van het vitamine D door de huid te laten maken. Haalt u die 15 minuten per dag niet? Dan heeft u via de voeding of suppletie 2,5 microgram per dag extra nodig.

Bij het ouder worden wordt minder vitamine D in de huid gevormd.

Vitamine D tabletjes worden aanbevolen voor kinderen tot vier jaar, ouderen, zwangeren en mensen die niet voldoende buiten komen.

Vitamine D zit ook in: eieren, vlees, gevogelte en (bak en braad) vetten, olie en vette sauzen (zoals mayonaise).

Maar wat de griep betreft:
De rol van vitamine D bij H1N1-virus is niet bekend. Volgens dierexperimenteel onderzoek blijkt dat muizen met een lage vitamine D-status een verhoogde gevoeligheid hadden voor de varkensgriep. :bobo
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

vogeltje schreef:
Afgewezen schreef:

Dagelijks 15 minuten naar buiten (met onbedekt hoofd en onbedekte handen) is genoeg om een deel van het vitamine D door de huid te laten maken.
:nonnon
vogeltje schreef:Maar wat de griep betreft:
De rol van vitamine D bij H1N1-virus is niet bekend. Volgens dierexperimenteel onderzoek blijkt dat muizen met een lage vitamine D-status een verhoogde gevoeligheid hadden voor de varkensgriep. :bobo
Kijkkijk.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Ik zou hem vanmiddag laten zetten (ben werkzaam in de gezondheidszorg en het werd sterk aangeraden), maar heb er toch vanaf gezien omdat de risico's voor de toekomst onzeker zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

vogeltje schreef:Vitamine D zit ook in: eieren, vlees, gevogelte en (bak en braad) vetten, olie en vette sauzen (zoals mayonaise).
Wat extra mayo als ik een patatje neem, is dus net zo effectief?
hmprff

Bericht door hmprff »

Ik heb m gistermiddag gehaald, hij voelt wat minder prettig dan een gewone griepprik...maar de bijwerking is bij mij hetzelfde: stijve arm. voor de rest nergens last van. :)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef: Wat extra mayo als ik een patatje neem, is dus net zo effectief?
en smaakt beter...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Joannah

Bericht door Joannah »

Bert Mulder schreef:
Tiberius schreef: Wat extra mayo als ik een patatje neem, is dus net zo effectief?
en smaakt beter...
maar laat een groter schuldgevoel achter, (alsof de patat zelf nog niet vet genoeg is :-)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Joannah schreef: maar laat een groter schuldgevoel achter, (alsof de patat zelf nog niet vet genoeg is :-)
Ik heb alleen schuld als ik iemand anders zijn patat op eet....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie