Bert, als ik iets zeg dat ON-bijbels is,moet je dat zeggen,Bert Mulder schreef:meende dat gij het zijt, die hierover blijft doordrammen, en over de sabbat. Direkt tegen forumregels in...Joannah schreef:Overdrijf niet zo, ik stel gewoon wat vragen op een ietwat hypothetische manier.Wees beleefd en reageer eerst eens op mijn bovenstaande reaktie.het lijkt erop dat alles wat je wilt is winnen .Bert Mulder schreef:Ben je nog van plan mijn andere vraag te beantwoorden?Joannah schreef: OT-oud verbond- besnijdenis des vleses- voor joden/proselieten.verantwoordelijkheid tot in het vierde geslacht
NT-nieuw verbond, besnijdenis des harten/voor iedereen die Zijn Naam aanroept en gelooft, eigen verantwoordelijkheid.(mark16:16die geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn,- en niet andersom -zal zalig worden.
Jezus is de vervulling van de besnijdenis.
Namelijk, wat bezielt je hier op RF zo ongeveer alles aan te vallen?
Maar ja, die lappen er zo veel aan hun laars.... Waarom jij niet, dus....
Als jouw wetticisme boven Gods wetten staat, en niemand daar iets van mag zeggen kunnen we het forum beter sluiten.Ik doe alles wat ik kan om aan Gods Wet te kunnen gehoorzamen.hierbij volg ik niet klakkeloos gewoonten en tradities op, maar probeer te zien wat nu eigenlijk echt bijbels is en wat niet.
Soms kom ik daardoor zwaarder over dan de gemiddelde, soms ook niet, maar ik sta altijd open voor correctie, zolang het op bijbelse gronden is.
Jij ook?