Je zegt zelf dat het terecht is dat BOF een flinke veeg uit de pan geeft aan Brein. Hoe kun jij beoordelen dat dat terecht is? Vandaar de gedachte: wat BOF zegt komt meer overeen met wat je zelf graag wil, dus ze zullen wel gelijk hebben in jouw optie.Oorspronkelijk gepost door xgnoomDit klinkt een beetje suggestief. Wat moet ik hiermee?Oorspronkelijk gepost door Marjan
@ xgnoom:
Jij vindt dat Bits of Freedom het meer bij het rechte eind heeft, maar hoe weet je dat? Omdat het meer in jouw straatje past wat ze zeggen?Het gaat er natuurlijk om wat in de Auteurswet staat. Die is soms niet al te duidelijk over downloadkwesties, vandaar de rechtzaken.De een zegt zus, de ander zo. Hoe moet je weten wie gelijk heeft?Dit zegt BoF helemaal niet als je goed leest. BoF zet alleen maar je rechten als consument op een rij. Het enige wat BoF zegt is dat downloaden (juridisch) mag voor prive-gebruik. Of je dat moreel aanvaardbaar vindt, daar kun je nog over twisten...Dus als BOF zegt dat je niet bang hoeft te zijn voor een rechtszaak ómdat de provider je naam niet geeft... dat lijkt me een wankele basis om aan te tonen dat je niet verkeerd bezig bent als je downloadt.
Als je zelf al zegt dat de wet niet al te duidelijk is, snap ik niet dat BOF zo stellig kan zijn over wat je wel en niet mag. Voeg daarbij woorden als "heksenjacht" en "draconisch" en "naar verluidt" en ik vraag me af hoe feitelijk de informatie van BOF is.