Stelen.

Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door xgnoom
Oorspronkelijk gepost door Marjan
@ xgnoom:
Jij vindt dat Bits of Freedom het meer bij het rechte eind heeft, maar hoe weet je dat? Omdat het meer in jouw straatje past wat ze zeggen?
Dit klinkt een beetje suggestief. Wat moet ik hiermee?
De een zegt zus, de ander zo. Hoe moet je weten wie gelijk heeft?
Het gaat er natuurlijk om wat in de Auteurswet staat. Die is soms niet al te duidelijk over downloadkwesties, vandaar de rechtzaken.
Dus als BOF zegt dat je niet bang hoeft te zijn voor een rechtszaak ómdat de provider je naam niet geeft... dat lijkt me een wankele basis om aan te tonen dat je niet verkeerd bezig bent als je downloadt.
Dit zegt BoF helemaal niet als je goed leest. BoF zet alleen maar je rechten als consument op een rij. Het enige wat BoF zegt is dat downloaden (juridisch) mag voor prive-gebruik. Of je dat moreel aanvaardbaar vindt, daar kun je nog over twisten...
Je zegt zelf dat het terecht is dat BOF een flinke veeg uit de pan geeft aan Brein. Hoe kun jij beoordelen dat dat terecht is? Vandaar de gedachte: wat BOF zegt komt meer overeen met wat je zelf graag wil, dus ze zullen wel gelijk hebben in jouw optie.

Als je zelf al zegt dat de wet niet al te duidelijk is, snap ik niet dat BOF zo stellig kan zijn over wat je wel en niet mag. Voeg daarbij woorden als "heksenjacht" en "draconisch" en "naar verluidt" en ik vraag me af hoe feitelijk de informatie van BOF is.
Be yourself, there are plenty of others.
xgnoom

Bericht door xgnoom »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Als je zelf al zegt dat de wet niet al te duidelijk is, snap ik niet dat BOF zo stellig kan zijn over wat je wel en niet mag.
???? Dit snap ik niet echt. Sommige dingen zijn wel duidelijk in de wet, andere niet. BoF is stellig over de dingen die duidelijk zijn.
Voeg daarbij woorden als "heksenjacht" en "draconisch" en "naar verluidt" en ik vraag me af hoe feitelijk de informatie van BOF is.
Brein stuurt vorderingen rond die nogal intimiderend zijn opgesteld. Er wordt ondermeer een som van 500 euro per illegaal liedje gevorderd, wat ik inderdaad draconisch vind en buiten iedere proportie.
De jacht op de vrachtwagenchauffeur enige tijd geleden, die ongemerkt wat mp3-tjes aanbood, was inderdaad te typeren als een heksenjacht. Ik vind het niet redelijk om alles uit de kast te halen om gewone mensen zo de duimschroeven aan te draaien en op die manier je gelijk te halen.
Daarbij komt dat Brein gewoon een privaat persoon is, zonder enige bijzondere bevoegdheid. Ik vind dat met zo'n vordering best wel hoog van de toren blazen. Ik zou dus het advies van BoF opvolgen: naar de prullenbak met die vordering.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
xgnoom

Bericht door xgnoom »

Het verhaal van de vrachtwagenchauffeur vind je hier:
..

Het bleek dat Frans zich had vergist in de functies van Kazaa. Hij deelde meer dan zeshonderd bestanden. Niet bijzonder veel, leerde navraag onder familie, buurtgenoten en collega's. Het was vooral muziek uit de jaren zestig en zeventig, geen hele albums. Gewoon die leuke oude liedjes die op single al lang niet meer in de winkel te koop zijn.

..
Een publiciteitsblunder van Brein als het mij vraagt.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het kopieeren van software... soms gebeurt het te makkelijk. Maar soms is het ook te duur. Als student betaal ik slechts 19 euro voor een legale versie van windows xp. Prima toch. En Office voor 23 euro is ook heel acceptabel.

En verder.. soms krijg ik wel eens gekopieerde spellen. Maar ik speel ze twee keer en daarna nooit meer. Zie het meer als een demo.

En daarnaast... bedrijven heb ik meer moeite mee dan particulieren. Ik vind 1300 euro voor photoshop domweg te duur. Maar voor een bedrijf die er meer verdient heb er geen moeite mee.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies.

En je hebt gelijk! Surfspot rules! :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Het kopieeren van software... soms gebeurt het te makkelijk. Maar soms is het ook te duur. Als student betaal ik slechts 19 euro voor een legale versie van windows xp. Prima toch. En Office voor 23 euro is ook heel acceptabel.

En verder.. soms krijg ik wel eens gekopieerde spellen. Maar ik speel ze twee keer en daarna nooit meer. Zie het meer als een demo.

En daarnaast... bedrijven heb ik meer moeite mee dan particulieren. Ik vind 1300 euro voor photoshop domweg te duur. Maar voor een bedrijf die er meer verdient heb er geen moeite mee.
Toch is dat laatste een kromme redenering.
Als het allemaal in de haak is, is er niks aan de hand, voor bedrijven niet en voor particulieren niet.
Maar als er iets níét in de haak is... is het voor bedrijven erg maar voor particulieren niet?
Als je deze gedachtegang zou doortrekken naar andere dingen zou je rare dingen krijgen. Een verzekeraar die grootscheepse fraude pleegd is dan verkeerd bezig, maar de particulier die knoeit met zogenaamd gestolen vakantiespullen niet?
Be yourself, there are plenty of others.
Marnix

Bericht door Marnix »

Oorspronkelijk gepost door marsm104

Adobe Creative Suite waar Photoshop onder valt is dan ook een professioneel pakket dat bedoeld is voor bedrijven :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ariene

Bericht door Ariene »

Vraagje,

Ik bewerk graag videos.
Nu gebruik ik daarvoor videowave.
Mijn vriendin heeft nu Pinnacle studio.
Dit draait zonder cd.
Als ik de cd van haar leent, staat het op mijn harde schijf en zij heeft hem weer terug.

Is dit ook stelen?

Ik koop hem anders niet zelf omdat ik dat te duur vind, en ik al Videowave heb.
Ik zou P. wel willen omdat deze Nederlands en uitgebreider is.

Wie geeft mij duidelijkheid?
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door Ariene
Vraagje,

Ik bewerk graag videos.
Dit draait zonder cd.
Als ik de cd van haar leent, staat het op mijn harde schijf en zij heeft hem weer terug.

Is dit ook stelen?

Er staat vast wel iets op de CD-ROM over het toegestane aantal users.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Dus dan mag je ook geen tv programma op de video opnemen (videobanden (lege) mogen dan ook niet te koop zijn

en lege cd roms dus ook niet en het copieerapparaat mag dan ook niet

kortom ik geloof er geen snars van dat er mensen zijn die nog nooit iet illegaals op hun pc draaien of gedraaid hebben

Nee hoor ik koop al jaren geen software meer is me te duur

Overigens is het gewoon zwak van microschoft om de prijzen hoog te houden terwijl ze een monopolie positie hebben en niet in staat zijn dit te beveiligen

Lachu dus dat het allemaal zo makkelijk copieerbaar is Een beveiliging is zo simpel !!!

Maar ja dat zullen alleen systeembeheerders bergrijpen en ms niet dus. Komt ook bij dat ms nou niet bepaald stabiel is en daar zou ik voor moeten betalen ? Nee dus ik zit bovendien zeer dicht bij het vuur en wie appelen vaart........

Overigens doe ik dit alleen om de produkten te testen en verevolgens netjes de evt. bugs door te sturen naar de ontwerpers ervan !!!

(en nu zit ik een partij te liegen hier zeg !!
Moni

Bericht door Moni »

Oorspronkelijk gepost door Ariene
Vraagje,

Ik bewerk graag videos.
Dit draait zonder cd.

Is dit ook stelen?

Gewoon zelf kopen vind ik. Zo duur is Pinnacle ook weer niet en je hebt er veel plezier van. Ik heb het zelf ook en ik gebruik het altijd om video te bewerken en ik heb het zelfs uitgebreid.
Ariene

Bericht door Ariene »

Ik had op de Pinnacle site snel gekeken en ik zag dat hij daar 179,11 kostte.

Nu zie ik dat er ook van 67,- zijn

(overigens nog steeds veel geld, het mag wel niet ,maar vroeger had ik er ook geen
147,- gulden voor uitgegeven)
Moni

Bericht door Moni »

Ach vroeger is nu niet en dan kan je dus niets meer kopen, want alles is duur geworden!!

Als je het maar genoeg gebruikt dan haal je het er wel uit.
Plaats reactie