Collega ondernemers online?
Re: Collega ondernemers online?
Zucht, denk dat ik hier maar vraag om een slotje..
Bedankt voor de constructieve reactie's..
Daar komt iemand verder mee!
Jullie lezen de woorden wel, maar de samenhang lijkt jullie te ontgaan..
Nou is het weer zo dat ik dingen af zou kopen, nou wees niet bang..dan had ik wel naar RK gegaan!
Jullie doen het voorkomen of dit al jaren zo is en blijven zal..
Als de vraagstelling en re's van mijn zijde goed gelezen worden zul je zien dat er wat anders speelt.
Jammer dat alles negatief benaderd wordt..
Moet zeggen dat een gevoel van liefdeloosheid naar elkaar toe op dit moment wel een beetje de overhand krijgt naar het lezen van de re's.
Niemand die vraagt hoe mijn vrouw daarin staat, maar gelijk de botte bijl..
Nogmaals hartelijk dank!
@memento zie van jou kant eindelijk een constuctieve reactie die meer verdieping brengt in plaats van verwijten en verwijtbaarheid.
Dank daarvoor..
Nou is het weer zo dat ik dingen af zou kopen, nou wees niet bang..dan had ik wel naar RK gegaan!
Als de vraagstelling en re's van mijn zijde goed gelezen worden zul je zien dat er wat anders speelt.
Moet zeggen dat een gevoel van liefdeloosheid naar elkaar toe op dit moment wel een beetje de overhand krijgt naar het lezen van de re's.
Nogmaals hartelijk dank!
@memento zie van jou kant eindelijk een constuctieve reactie die meer verdieping brengt in plaats van verwijten en verwijtbaarheid.
Dank daarvoor..
Tja, RF hè!breezer4u schreef:Zucht, denk dat ik hier maar vraag om een slotje..
Nogmaals hartelijk dank!
Dank daarvoor..
Maar pak het niet al te persoonlijk op. De meeste posters zijn in het echt de beroerdsten niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zeg ik dat dan?Marie-Henriëtte schreef:Ik kan mij de reactie van Lassie wel een beetje voorstellen. Stel je voor dat een man tachtig uur per week zou werken en geen aandacht meer heeft voor zijn gezin (waar hij een belangrijke taak heeft!) dat lijkt mij ook niet goed voor een Bijbels huwelijk.Afgewezen schreef:In feite dreig je met echtscheiding. Dat is niet Bijbels.
@Breezer4u, leuk dat je even langs kwam en meteen maar weer vraagt om een slotje.

En zo bevestig je alleen de gedachte zoals zojuist geformuleerd in mijn vorige post, helaas...Afgewezen schreef:Zeg ik dat dan?Marie-Henriëtte schreef:Ik kan mij de reactie van Lassie wel een beetje voorstellen. Stel je voor dat een man tachtig uur per week zou werken en geen aandacht meer heeft voor zijn gezin (waar hij een belangrijke taak heeft!) dat lijkt mij ook niet goed voor een Bijbels huwelijk.Afgewezen schreef:In feite dreig je met echtscheiding. Dat is niet Bijbels.
@Breezer4u, leuk dat je even langs kwam en meteen maar weer vraagt om een slotje.
Mijn ervaring is inderdaad dat er van minder werken nooit komt bij eigenaren van een klein bedrijfje. Er komt altijd wel een nieuwe situatie, die de uurtjes opslurpt.Jullie doen het voorkomen of dit al jaren zo is en blijven zal..
Mijn advies zou zijn: Schakel een externe adviseur in (kan ook iemand zijn uit je kennissenkring, dat scheelt je geld, iemand van buiten de branche waarin je actief bent, bij voorkeur een wat jonger iemand (> 25 en < 40)) die met een frisse blik je bedrijfsvoering en bedrijfsplan doorneemt, en met een frisse blik en door kritische vragen te stellen meedenkt. En maak dan samen een kosten/baten-analyse. Dat levert vaak heel veel op.
Voorderest: Denk na over dingen uitbesteden die niet tot je bedrijfsdoelen horen, en slechts ondersteunend van aard zijn. Dingen als administratie kunnen als je het zelf doet veel tijd kosten, terwijl de kosten voor uitbesteden erg laag zijn. Zo ben ik eens tegengekomen dat een eigenaar 1 dag per week kwijt was met zijn administratie doen, terwijl hij deze voor nog geen 200 EUR per maand kon uitbesteden. Etc. Je komt dan op het terrein van concrete adviezen, en om die te kunnen geven heb je eigenlijk te weinig info gepost.
Tenslotte: Wat is zijn je bedrijfsdoelen? Is dat groeien, is dat omzet maken, is dat winst maken, is dat kwaliteit leveren, is dat een fijne goedbetaalde werkplek bieden, is dat maatschappelijk relevant bezig zijn, etc? Groeien kan namelijk een bedreiging zijn voor andere bedrijfsdoelen.
Het punt is gewoon dat je op het moment dat er conculega's wegvallen je dus meer omzet en dus meer werk gaat draaien.memento schreef:Mijn ervaring is inderdaad dat er van minder werken nooit komt bij eigenaren van een klein bedrijfje. Er komt altijd wel een nieuwe situatie, die de uurtjes opslurpt.Jullie doen het voorkomen of dit al jaren zo is en blijven zal..
Mijn advies zou zijn: Schakel een externe adviseur in (kan ook iemand zijn uit je kennissenkring, dat scheelt je geld, iemand van buiten de branche waarin je actief bent, bij voorkeur een wat jonger iemand (> 25 en < 40)) die met een frisse blik je bedrijfsvoering en bedrijfsplan doorneemt, en met een frisse blik en door kritische vragen te stellen meedenkt. En maak dan samen een kosten/baten-analyse. Dat levert vaak heel veel op.
Voorderest: Denk na over dingen uitbesteden die niet tot je bedrijfsdoelen horen, en slechts ondersteunend van aard zijn. Dingen als administratie kunnen als je het zelf doet veel tijd kosten, terwijl de kosten voor uitbesteden erg laag zijn. Zo ben ik eens tegengekomen dat een eigenaar 1 dag per week kwijt was met zijn administratie doen, terwijl hij deze voor nog geen 200 EUR per maand kon uitbesteden. Etc. Je komt dan op het terrein van concrete adviezen, en om die te kunnen geven heb je eigenlijk te weinig info gepost.
Op dit moment neemt dit gewoon erg veel tijd in beslag, waardoor je de helikopterview verliest.
Je moet keuzes maken op het gebied van huisvesting en extra personeel.
Dat was ook de ondergrond van mijn post..
Wat betreft administratie dat laat ik inderdaad al doen.
Punt is en blijft gewoon dat je naar een dubbele omzet toe werkt.
Dat gaan ten koste van iets, iemand moet het doen..
Momenteel werk ik zelf en een part-timer, die zoals het zich nu laat aanzien vanaf februari naar full time gaat.
Het jammere van de discussie is gewoon dat ik vroeg naar ervaringsverhalen zoals gepost door jou (toppie) en er vervolgens een complete persoonlijke discussie van gemaakt wordt.
Er is niemand die inzicht heeft in mijn persoonlijke verhoudingen tot God of mijn vrouw.
Ik vroeg ook niet om een waardeoordeel over het feit dat ik zoveel draai.
Het enige wat ik poogde aan te geven is dat ik vast dreig te lopen in een situatie waarin je beland.
En daarom ook collega ondernemers heb gevraagd hoe gaan jullie, zouden jullie daarmee omgaan.
Gelukkig nu ook constructieve meedenkers aanwezig!
Waarvoor hulde...
Volgens mij heb ik geen kwaad woord tegen of over jou gezegd. Verder vind ik dat je voor een nieuwkomer nogal hoog van de toren blaast.breezer4u schreef:En zo bevestig je alleen de gedachte zoals zojuist geformuleerd in mijn vorige post, helaas...Afgewezen schreef:Zeg ik dat dan?Marie-Henriëtte schreef:Ik kan mij de reactie van Lassie wel een beetje voorstellen. Stel je voor dat een man tachtig uur per week zou werken en geen aandacht meer heeft voor zijn gezin (waar hij een belangrijke taak heeft!) dat lijkt mij ook niet goed voor een Bijbels huwelijk.Afgewezen schreef:In feite dreig je met echtscheiding. Dat is niet Bijbels.
Maar ja, ieder zijn manieren...

Zolang je zelf actief in het werk betrokken bent, is het erg lastig om een helicopterview te houden. Zeker als je dreigt ermee vast te lopen: Laat anderen meedenken. Iemand anders kan de zaken veel objectiever bezien dan jezelf, en kom soms met oplossingen komen die heel voor de hand liggen, maar die jezelf over het hoofd gezien hebt.breezer4u schreef:Het punt is gewoon dat je op het moment dat er conculega's wegvallen je dus meer omzet en dus meer werk gaat draaien.
Op dit moment neemt dit gewoon erg veel tijd in beslag, waardoor je de helikopterview verliest.
Je moet keuzes maken op het gebied van huisvesting en extra personeel.
Dat was ook de ondergrond van mijn post..
Het enige wat ik poogde aan te geven is dat ik vast dreig te lopen in een situatie waarin je beland.
Via een internetforum gaat zoiets niet werken, dat moet je onder 4 ogen doen.
[/quote]
En zo bevestig je alleen de gedachte zoals zojuist geformuleerd in mijn vorige post, helaas...[/quote]
Volgens mij heb ik geen kwaad woord tegen of over jou gezegd. Verder vind ik dat je voor een nieuwkomer nogal hoog van de toren blaast.
[/quote]
Was ook niet specifiek op jou gericht..
Echter wordt er in een topic een topic gevoerd die niets met vraagstelling van de Ts te maken heeft, niet direct in ieder geval.
Wel indirect.
Als je als nieuwkomer in je eigen topic niet mag reageren op datgene dat jou verweten wordt maar eerst 100 posts moet plaatsen, dan open ik wel even een topic waarin ikzelf 100 berichten plaats
Je zou ook kunnen stellen dat het enigsinds gevoelloos is om te zeggen dat iemand ide net op RF aanwezig is, op zon harde toon terecht te wijzen danwel verwijten te maken.
Als ik daar de term liefdeloos gebruik komt dat misschien in 1e instantie ook zo hard over, maar volgens mij is dit forum oa bedoeld om mensen verder te helpen.
Dat miste ik naar mijn gevoel een beetje..

En zo bevestig je alleen de gedachte zoals zojuist geformuleerd in mijn vorige post, helaas...[/quote]
Volgens mij heb ik geen kwaad woord tegen of over jou gezegd. Verder vind ik dat je voor een nieuwkomer nogal hoog van de toren blaast.

Was ook niet specifiek op jou gericht..
Echter wordt er in een topic een topic gevoerd die niets met vraagstelling van de Ts te maken heeft, niet direct in ieder geval.
Wel indirect.
Als je als nieuwkomer in je eigen topic niet mag reageren op datgene dat jou verweten wordt maar eerst 100 posts moet plaatsen, dan open ik wel even een topic waarin ikzelf 100 berichten plaats

Je zou ook kunnen stellen dat het enigsinds gevoelloos is om te zeggen dat iemand ide net op RF aanwezig is, op zon harde toon terecht te wijzen danwel verwijten te maken.
Als ik daar de term liefdeloos gebruik komt dat misschien in 1e instantie ook zo hard over, maar volgens mij is dit forum oa bedoeld om mensen verder te helpen.
Het is een discussieforum, dus je moet wel een beetje eelt op je ziel hebben.breezer4u schreef:Als ik daar de term liefdeloos gebruik komt dat misschien in 1e instantie ook zo hard over, maar volgens mij is dit forum oa bedoeld om mensen verder te helpen.

Ook niet als dat waardeoordeel voor mij van toepassing wordt verklaard door een opponent? 

Maar eh, even wat anders, Breezer4u.
Houdt Refoforum je nu niet teveel van je werk af?
Ik wou het niet zeggen...Tiberius schreef:Maar eh, even wat anders, Breezer4u.

Nee, want het ging nu om de manier van reageren. Daar had jij een oordeel over.breezer4u schreef:Ook niet als dat waardeoordeel voor mij van toepassing wordt verklaard door een opponent?
Jouw 'opponenten' hadden oordeel over jouw leefwijze, die je zélf ter discussie stelde. Da's wat anders dus.
In de openingspost staat: te klein voor een man extra. Dat snap ik niet. Er zijn toch genoeg jongeren die werk zoeken? Dat kost niet veel. Halfjaarcontract. Het verdient zich echt wel terug. Je hebt meer tijd voor control ook dan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.