Wel homo zijn, niet dóén, bekering mogelijk?

Marnix

Re: Wel homo zijn, niet dóén, bekering mogelijk?

Bericht door Marnix »

denkertje21 schreef:
Marnix schreef: Waar ik nog steeds wel bang voor ben, is dat de uitleg waarom een homoseksuele relatie wel zou mogen, ontstaan is vanuit menselijke behoefte en wil. Wat heeft men laten spreken? De Bijbel? Of is men begonnen met redeneren vanuit eigen gevoel
Je omschrijft hier exact de reden waarom ik zelf niet of nog niet de vrijheid heb om een relatie aan te gaan. Het zou nu tussen God en mij in staan. Maar wie ben ik om te oordelen over anderen die wel die vrijheid ervaren. Ik ben daar gewoon minder stellig in dan de meesten van mijn mederefo's.

Ik bid altijd om geopende én om gesloten deuren, wetende dat Hij die deuren sluit en opent.
Maar het gaat mij veel te ver om te zeggen dat iemand die een homoseksuele relatie is aangegaan, niet bekeerd kan zijn.
Ik ben er aan de ene kant ook voorzichtig mee, aan de andere kant denk ik dat de Bijbel ook wel vrij duidelijk is op dit punt. En ik ben het dan met anderen eens dat we ook uit moeten kijken met "vrijheid ervaren". Want dan is de vraag weer: Waar komt die vandaan? Geeft God die vrijheid? Ik vraag het me af, want in de Bijbel zie ik dat nergens terug. Of is het het postmoderne "als iets goed voelt, is het goed". Dat het goed voelt kan ik me voorstellen, maar is het daarmee ook Gods wil? Of plaatsen we dan gevoel boven de Bijbel, en is het gevoel vooral eigen gevoel, dat liefde, een relatie, goed voelt en er dan gesteld wordt: Als het zo goed voelt, hoe kan het dan verkeerd zijn? Je biddende houding is overigens wel goed. Laten we vooral de antwoorden niet uit onszelf, ons gevoel etc. halen maar van Hem verwachten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
denkertje21

Bericht door denkertje21 »

Marnix schreef: En ik ben het dan met anderen eens dat we ook uit moeten kijken met "vrijheid ervaren". Want dan is de vraag weer: Waar komt die vandaan? Geeft God die vrijheid? Ik vraag het me af, want in de Bijbel zie ik dat nergens terug. Of is het het postmoderne "als iets goed voelt, is het goed".
Dat het goed voelt kan ik me voorstellen, maar is het daarmee ook Gods wil? Of plaatsen we dan gevoel boven de Bijbel, en is het gevoel vooral eigen gevoel, dat liefde, een relatie, goed voelt en er dan gesteld wordt: Als het zo goed voelt, hoe kan het dan verkeerd zijn? Je biddende houding is overigens wel goed. Laten we vooral de antwoorden niet uit onszelf, ons gevoel etc. halen maar van Hem verwachten.
Daar ben ik het enorm mee eens. Als je daar in de stilte over gaat nadenken, ligt dat gevaar overal op de loer: dat we afgaan op ons gevoel. Dat geldt ook heel erg aan zaken waar we door onze opvoeding aan gewend zijn geraakt, soorten muziek, kleding enz..

Geloof en emotie liggen ook zo gevaarlijk dicht bij elkaar. Kijk eens hoe mensen bijvoorbeeld in evangelische kring worden meegesleept door de emotie...
Is het niet daarom dat we steeds moeten bidden om het licht van Gods Geest over Zijn Woord? Allen Die kan ons verstand verlichten en Zijn Woord doen verstaan.

Juist omdat ik het risico niet wil lopen om op dat gevoel af te gaan en er naast te zitten, ga ik geen relatie aan.
Maar ik durf ook niet zo ver te gaan om er anderen voor te veroordelen.
Leer mij volgen mét mijn vragen...
mayflower

Bericht door mayflower »

denkertje21 schreef: Juist omdat ik het risico niet wil lopen om op dat gevoel af te gaan en er naast te zitten, ga ik geen relatie aan.
Ik heb geen tijd gehad om de laatste vooraf gegaande post weer helemaal door te lezen, maar jullie gaan me toch niet zeggen, dat we als christenen homosexuele relaties niet mogen veroordelen ?

Ik hoop dat we de homosexuele zondaars zo lief hebben en zo'n compassie tonen, dat we voor hen bidden en hun vanuit de liefde onderwijzen hoe ernstig deze pervers en gruwelijk zonde is wat onder de dezelfde noemer gebracht met sex met dieren, zie Leviticus 18:22-23 en dat homosexuelen niet het Koninkrijk van God zullen beerven, zie 1 Kor. 6:9-11.

Ik hoop dat we vanuit de liefde en compassie mogen wijzen dat als ze zich bekeren en hun toevlucht zoeken tot de Here Jezus Christus en het evangelie, dat er de hoop en zekerheid kan zijn op verzoening, vergeving en heiligmaking (1 kor. 6:11).

Hen die homsexualiteit niet vanuit Gods Woord willen veroordelen, staan meer onder de invloed vanuit een humanitische houding en kunnen geen ware liefde tonen voor de homosexuel, omdat de hoogste vorm van liefde alleen te vinden is bij het verlossingswerk van Christus, waar men bevrijding, heiligmaking en eeuwige gelukzaligheid ontvangt.
Laatst gewijzigd door mayflower op 10 nov 2009, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

mayflower schreef:
denkertje21 schreef: Juist omdat ik het risico niet wil lopen om op dat gevoel af te gaan en er naast te zitten, ga ik geen relatie aan.
Ik heb geen tijd gehad om de laatste vooraf gegaande post weer helemaal door te lezen, maar jullie gaan me toch niet zeggen, dat we als christenen homosexuele relaties niet mogen veroordelen ?
(Geen jullie, a.u.b.)
Zeker mogen we als christenen de Bijbel naspreken in het veroordelen van homoseksuele relaties. Dat moeten we zelfs.
denkertje21

mayflower schreef:Ik hoop dat we vanuit de liefde en compassie mogen wijzen dat als ze zich bekeren en hun toevlucht zoeken tot de Here Jezus Christus en het evangelie, dat er de hoop en zekerheid kan zijn op verzoening, vergeving en heiligmaking (1 kor. 6:11).
het lijkt me dat dat niet alleen geldt voor mensen met homogevoelens...
mayflower

Bericht door mayflower »

denkertje21 schreef:
mayflower schreef:Ik hoop dat we vanuit de liefde en compassie mogen wijzen dat als ze zich bekeren en hun toevlucht zoeken tot de Here Jezus Christus en het evangelie, dat er de hoop en zekerheid kan zijn op verzoening, vergeving en heiligmaking (1 kor. 6:11).
Maar daar gaat het toch in deze discussie niet om, het gaat niet over een algemeen onderwerp maar specifiek over het onderwerp "homosexualiteit" !
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

mayflower schreef:
denkertje21 schreef:
Maar daar gaat het toch in deze discussie niet om, het gaat niet over een algemeen onderwerp maar specifiek over het onderwerp "homosexualiteit" !
Precies. Niet ineens zijpaadjes gaan bewandelen, want dan krijg je een discussie over alles en over niks.
mayflower

Bericht door mayflower »

Bloempje28 schreef:
mayflower schreef:
Bert Mulder schreef:Nu zal een christen wel in de zonde vallen, maar hij mag en kan daar niet in blijven liggen.
Mbt. homosexualiteit is het niet alleen dat hij daarin mag blijven liggen, want is volgens 1 Kor. 6:9-11, zelfs niet mogelijk !
Kom nou! Je bedoelt dat het niet mogelijk is voor hen om zalig te worden? De genade van Christus is voor zondaren (er staat net bij uitgezonderd homo's)! Heb je de rest van de tekst goed gelezen????
Heb jij de tekst dan goed gelezen ???? Nogmaals er staat geschreven in 1 Kor. 6:9-11 :

"....Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven?Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd, in den Naam van den Heere Jezus, en door den Geest onzes Gods;..."

Hen die volharden in de homosexualiteit zullen niet het koninkrijk van God binnen gaan, en sommige in de gemeente te Korinthe waren ex-homosexuelen, want er staat "en dit waart gij sommige", maw. deze hadden zich bekeerd van deze gruwelijk zonde, en hadden vergeving en verzoening ontvangen.
Dus ja er is mogelijk voor een ieder die zich bekeerd dus ook de homosexueel, maar zolang hij of zij dat niet doet en volhard in zijn homosexuele zonden is er geen enige grond voor behoudenis.
En ja er staan ook anderen zonden bij geschreven zoals rovers, dieven... etc, maar over deze groepen gaat dit onderwerp namelijk niet over, het gaat specifiek over de kwestie van homosexualiteit.
denkertje21

Hoe graag ik het ook zou willen, (want dan was het tenminste duidelijk), ik lees daar alleen over 'mannen die bij mannen liggen''... En dat schrijft hij in een context van losbandigheid aan de Korinthiërs....
Nergens staat er iets over liefde, trouw....
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

denkertje21 schreef:Hoe graag ik het ook zou willen, (want dan was het tenminste duidelijk), ik lees daar alleen over 'mannen die bij mannen liggen''... En dat schrijft hij in een context van losbandigheid aan de Korinthiërs....
Nee, liefde en trouw, gecombineerd met een zondige daad, is ook een wat merkwaardige combinatie...
Bloempje28

Bericht door Bloempje28 »

Afgewezen schreef:
denkertje21 schreef:Hoe graag ik het ook zou willen, (want dan was het tenminste duidelijk), ik lees daar alleen over 'mannen die bij mannen liggen''... En dat schrijft hij in een context van losbandigheid aan de Korinthiërs....
Nee, liefde en trouw, gecombineerd met een zondige daad, is ook een wat merkwaardige combinatie...
:bobo Dus homo's kunnen elkaar niet oprecht liefhebben?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Bloempje28 schreef:
Afgewezen schreef:
:bobo Dus homo's kunnen elkaar niet oprecht liefhebben?
Vast wel. Ook mensen die hun eigen partner ontrouw zijn, kunnen elkaar oprecht liefhebben.
Joannah

Bericht door Joannah »

Jezus sprak met hoeren.Jezus sprak met hen die overspel pleegden.
En wat zei hij, denkertje?
Ik oordeel u niet, maar gaat heen en ZONDIG NIET MEER!
Niet moeilijker maken dan het is.
Gierigaards zijn net zulke grote zondaren, dat wel.
Zij staan in hetzelfde rijtje.
EN daarmee zit de kerk ook vol, laten we dat niet vergeten.
Niemand is goed genoeg , wij derven allen de heerlijkheid Gods.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Bart

Bericht door Bart »

ik wil geen olie op het vuur gooien maar geloven julie echt dat je homo kan zijn en "het" niet doet ?

zelfde geldt voor hetero´s (ongetrouwd) en het gebruik van anti conceptie middelen

Of bekering mogelik is dat weet alleen God en de persoon in kwestie tijdens het laatste oordeel
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Waarom zou dat niet kunnen???
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Plaats reactie