Kijk je dvd's? dan word je w.s. niet bekeerd.....

Tiberius
Administrator

Re: Kijk je dvd's? dan word je w.s. niet bekeerd.....

Bericht door Tiberius »

joepie schreef:Daarbij ik ben bekeerd en kijk dvd,s, tv, films, ga zelfs af en toe naar de bioscoop. Enz enz.
Ik denk dat dat het juist is waartegen Post waarschuwt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:
joepie schreef:Daarbij ik ben bekeerd en kijk dvd,s, tv, films, ga zelfs af en toe naar de bioscoop. Enz enz.
en hij dus een oordeel uitspreekt die hem niet past.
Maar zo heeft hij het waarschijnlijk dus niet bedoelt; zie posting Luther :tilt :livre
Laatst gewijzigd door JolandaOudshoorn op 05 nov 2009, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

joepie schreef:Ik heb het artikel nog eens gelezen en hij zegt toch echt: wie dvd,s kijkt hoeft er niet op te rekenen dat hij bekeerd wordt!
Alsof hij dat bepaald!
Daarbij ik ben bekeerd en kijk dvd,s, tv, films, ga zelfs af en toe naar de bioscoop. Enz enz.
in bepaalde kerken is die opvatting geldig en wordt ook alzo breed aangehangen, in andere kerken niet.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
Tiberius schreef:
Waarom zou een oordeel hem niet passen? Aan de vruchten ken je toch de boom.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

joepie schreef:Ik heb het artikel nog eens gelezen en hij zegt toch echt: wie dvd,s kijkt hoeft er niet op te rekenen dat hij bekeerd wordt!
Alsof hij dat bepaald!
Daarbij ik ben bekeerd en kijk dvd,s, tv, films, ga zelfs af en toe naar de bioscoop. Enz enz.
Als jij denkt dat je in de bioscoop de Heere kunt ontmoeten ?.

Mijn ouders zeiden altijd je mag overal zijn en veel doen
als je daar de HEERE maar mee kunt ontmoeten.
JolandaOudshoorn

Tiberius schreef:
Tiberius schreef:
Beetje van hetzelfde niveau als: In de Bijbel staat dat je kleding ten allen tijde wit moet zijn. Als je dus dagelijks zwarte kleding draagt, ben je geen christen. Kijk ook eens naar het voorbeeld van Helma, van die broek. Of misschien de kerstboom, sinterklaas en zo kunnen we nog wel een rijtej noemen.
Bijbelse vruchten vind je in Galaten 5, al die anderen zijn in wezen menselijke tradities en verzinsels. En daar heeft Paulus ook altijd tegen gestreden.
Gian

Bericht door Gian »

Nou, de etiketten worden weer geplakt.
En de stempels zijn gedrukt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Auto

Bericht door Auto »

Gian schreef:Nou, de etiketten worden weer geplakt.
En de stempels zijn gedrukt.
Dat ging al vanaf het begin ondanks dat niemand hier de hele lezing gezien of gehoord heeft ....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:
Tiberius schreef:Ik denk dat dat het juist is waartegen Post waarschuwt.
Beetje van hetzelfde niveau als: In de Bijbel staat dat je kleding ten allen tijde wit moet zijn. Als je dus dagelijks zwarte kleding draagt, ben je geen christen. Kijk ook eens naar het voorbeeld van Helma, van die broek. Of misschien de kerstboom, sinterklaas en zo kunnen we nog wel een rijtej noemen.
Bijbelse vruchten vind je in Galaten 5, al die anderen zijn in wezen menselijke tradities en verzinsels. En daar heeft Paulus ook altijd tegen gestreden.
Het probleem is, dat mensen zichzelf bekeerd achten, zonder hartvernieuwende genade en een leven in de vreze des Heeren. Het is goed om daar helder en scherp tegen te waarschuwen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Het probleem is, dat mensen zichzelf bekeerd achten, zonder hartvernieuwende genade en een leven in de vreze des Heeren. Het is goed om daar helder en scherp tegen te waarschuwen.
Maar dat doe je niet door te stellen dat wie een DVD gebruikt niet zalig kan/wil worden..
JolandaOudshoorn

Dat ben ik met je eens, Tiberius. Alleen moeten we daar dan niet allerlei menselijke voorwaarden aan gaan hangen, maar oproepen of ze zich aan de Bijbelse kenmerken of vruchten kunnen toetsen. Beproef je zelf met de Bijbel open en laat de rest er buiten.
Gian

Bericht door Gian »

Tiberius schreef: Het probleem is, dat mensen zichzelf bekeerd achten, zonder hartvernieuwende genade en een leven in de vreze des Heeren. Het is goed om daar helder en scherp tegen te waarschuwen.
Er zijn ook mensen die iedereen wantrouwen en alles met achterdocht bekijken. Die mensen hebben klaarblijkelijk zelf de juiste maatstaf gevonden. Helaas zullen heel wat bijbelheiligen ook niet voldoen aan deze maatstaf.
Als de bijbel zegt dat we geen personen mogen veroordelen, waarom doen we dat dan wel?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

1 Joh. 2:

15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses en de begeerlijkheid der ogen en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Alsof hij dat bepaald!
Maar doet het je geen pijn dan als je steeds naar verfilmde zonden moet gaan kijken?
Of anders gezegd: Hoe kun je dan (wat je belijdt) van nu voortaan van harte de zonde vijand zijn, en ver bij de zonden vandaan leven?
Of nog anders gevraagd: Hoe kun jij God dienen door naar de bioscoop te gaan?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
joepie

Bericht door joepie »

Ik kan dat duidelijk wel. Ik ga niet naar verkeerde films. Daar gaat iedereen maar vanuit dat er alleen maar verkeerde films in de bioscoop zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.
We wijzen zo makkelijk met het vingertje naar wat de ander zgn verkeerd doet, alsof die ander geen verantwoordelijkheid heeft en kent tegenover God.
En ondertussen steken we nog een sigaret op en laten onze vrouw de pil slikken.
Om maar wat te noemen.

Als ook David met zijn in zonde leven, en elke x weer in zonde vallen toch een kind van God genoemd mag worden, omdat hij zich telkens weer bekeerde tot God, ook vaak pas na tussen komst van een profeet, waarom zou dan een Post al van te voren kunnen zeggen: als je een dvd kijkt dan moet je er niet op rekenen dat God je wil bekeren.
Als je met een vrouw van een andere leeft dan, en om die vrouw te krijgen zelfs haar man laat ombrengen?

Ik begrijp dat je aan de vruchten de boom denkt te kennen, maar daarin kun je je soms heel erg vergissen als je bij voorbaat al gaat zeggen welke vruchten er niet aan de boom mogen hangen.
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Gesloten